Nadat van ons oude modem de voeding kapot ging, vroeg ik via de klantenservice om een nieuwe voeding. Die werd niet meer geleverd, zei een meneer, voor een modem uit 2015' Nee u krijgt een nieuw modem met een geintegreerde voeding die veel zuiniger is met stroom. Het oude modem gebruikt 30 W p u, Dit kan naar de recycle. Wij blij Na een paar dagen komt er een modem. Weer een oud ding, dat nog meer stroom verbruikt dan de onze. Ik bellen. We sturen wel een voeding voor die ander is nu het antwoord . Wij verbaasd, maar willen een nieuw modem, dat is beloofd. Dat kan alleen als we een duur abo nemen op proef. Doen we. Nieuwe abo gaat in, maar geen modem, omdat die voeding nog in bestelling staat, gezet door Ziggo. Wij zijn dadelijk door onze proeftijd heen , zonder het nieuwe modem gezien te hebben, terwijl we om de voeding niet eens gevraagd hebben , maar pas als die gratis is geleverd is, komt het nieuwe modem. Snapt u het nog? Wij zijn alleen geirriteerd en gaan het nieuwe abo annuleren. tot die voeding er is. Dan wordt het wellicht iets via de nieuwe glasvezel. Zo behandel je trouwe klanten toch niet?
Jan van de Vliet
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Johannes46 "CH7465LG-ZC met een voeding van 12v 2,5 amp. Die trekt dus 30 w per uur!"
Je maakt een denkfout, de voeding heeft een mogelijkheid om tot 2,5 amp te leveren, maar levert niet meer dan het modem vraagt.
Ik heb hier het nieuwste modem van Ziggo en die heeft geen geïntegreerde voeding, maar een stekkeradapter.
Het nieuwste modem en de eerdere SmartWifi modems gebruiken allemaal grofweg evenveel stroom en de nieuwste ongeveer 15 W, dus je hebt de zuinigste in huis.
TG2492LG-ZG (Arris SmartWifi modem): 12 W (idle), 15,3 W (nominaal) [bron]
CH7465LG-ZG (Compal SmartWifi modem): 10 W (idle), 11,9 W (nominaal) [bron]
TG3492LG-ZG (SmartWifi modem Giga): 12 W (idle), 15,3 W (nominaal) [bron]
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je krijgt het modem als onderdeel van de dienst, ziggo zorgt standaard voor een werkend modem, of deze nieuw of oud is meer aan Ziggo zolang jij maar de dienst krijgt die je verwacht en op basis van de inhoud van je contract mag verwachten.
Maar wat voor abo's en wat voor medems hebben we het hier nu eigenlijk over ?
Als het goed is komt er een deze dagen wel een moderator voorbij die even kan kijken wat er nu in bestelling voor je staat en kan even de opties met je doornemen.
Hoe dan ook, kan het niet zo zijn dt je door een defect aan ziggo apparatuur ongewild of onder niet duidelijke voorlichting een hoger abbo zal moeten accepteren.
Kun je aangeven wat je oude modem was en welk ander modem je precies ontvangen hebt?
Het oude modem is een Technicolor 7210.Z 2n het modem dat werd gestuurd is een wit ding uit 2016 CH7465LG-ZC met een voeding van 12v 2,5 amp. Die trekt dus 30 w per uur! Er is ons een nieuw modem beloofd met een geïntegreerde voeding die veel minder gebruikt. Dit ding gebruikt meer als onze koelkast!
De klantendienst van Ziggo stelde voor een duurder abo te nemen, omdat we dan wel het nieuwe zuinige modem zouden krijgen. Als we dit na ontvangst van het modem dan weer annuleren kunnen we het nieuwe modem houden en het witte ding terug sturen. Maar nu zit er een voeding voor het oudste modem tussen die Ziggo in bestelling heeft gezet, waardoor het nieuwe modem niet wordt gestuurd, maar wel de proeftijd van het nieuwe abo is ingegaan
@Johannes46 "CH7465LG-ZC met een voeding van 12v 2,5 amp. Die trekt dus 30 w per uur!"
Je maakt een denkfout, de voeding heeft een mogelijkheid om tot 2,5 amp te leveren, maar levert niet meer dan het modem vraagt.
Ik heb hier het nieuwste modem van Ziggo en die heeft geen geïntegreerde voeding, maar een stekkeradapter.
Het nieuwste modem en de eerdere SmartWifi modems gebruiken allemaal grofweg evenveel stroom en de nieuwste ongeveer 15 W, dus je hebt de zuinigste in huis.
TG2492LG-ZG (Arris SmartWifi modem): 12 W (idle), 15,3 W (nominaal) [bron]
CH7465LG-ZG (Compal SmartWifi modem): 10 W (idle), 11,9 W (nominaal) [bron]
TG3492LG-ZG (SmartWifi modem Giga): 12 W (idle), 15,3 W (nominaal) [bron]
Dank je wel zeg. Als dit waar is, waar heb je dit vandaan?! Dan is het witte modem wel zuiniger, dan mij is verteld. Gaan we dat gewoon gebruiken. Geen nieuw abo. Sneller internet hebben wij nog niet nodig met wat we doen.
"waar heb je dit vandaan?"
Klik op de [bron] achter die informatie, dan zie je de oorsprong van de info.
Een andere klant heeft dat op een rijtje gezet en dat rijtje is ergens in een ander topic te vinden.
@Johannes46 Is er nu een bevestiging van een duurder abonnement door je ontvangen?
Gaat dat duurdere abonnement binnenkort al in?
Ik heb mijn nieuwe abo geannuleerd. Er komt geen nieuw modem. Ik ga het witte gebruiken, dat we gekregen hebben en dat 10 tot 12 w gebruikt. Dank voor je info!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.