1
Vraag
2
Reacties
RoelvandenDunge

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat is een ISP lock?

 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Nog even terug komend op je originele vraag.

Ziggo zet geen lock op dit moment, iptv is gewoon te bekijken, uiteraard op eigen risico want illegaal in veel gevallen (niet alle).

 

Wat is dan nu die ISP lock? Die melding komt vrijwel zeker van je IPTV portaal. Een aantal van die iptv providers zet je ip vast op mac adres van de provider die gedetecteerd is tijdens je eerste login.

D.w.z. neem jij een iptv abo en je probeert het eerst zelf thuis uit om te zien of het werkt, en je geeft het daarna aan je zus met een ander ip of andere provider (bijv. KPN) dan heb je een ISP lock.

Normaliter moet je dan bij je iptv provider om een reset vragen.

Ligt dus aan de kant van de server eigenaar van de iptv, dus daar het probleem dan melden.

 

Bekijk in context

Uitgelicht
RoelvandenDunge
topicstarter
Level 2
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel Richard. Dit is het antwoord waar ik naar op zoek was. Heel duidelijk nu voor mij. 

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Wat meer info graag? 
Welke dienst ervaar je dit?

Apparatuur, besturingssysteem ed.

RoelvandenDunge
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

betreft IPTV. Ik heb ergens gelezen dat je een ISP lock kunt hebben als je IPTV niet kunt gebruiken

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit is een Ziggo gebruikersforum, ziggo gerelateerd ben ik dit nog nooit tegengekomen.

Is het een algemene vraag moet je meer info geven of zelf op zoek gaan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bedoel je ISP block?

RoelvandenDunge
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit is bij Ziggo zoals ik het las. 
Schijnt dat Ziggo een ISP lock of block kan plaatsen, waardoor je geen m3u bestanden (zenderlijsten) kunt activeren of laden. 

RoelvandenDunge
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Lock of block, geen idee. In het betreffende artikel wat ik las ga en ze dat als mogelijkheid waardoor je geen IPTV kunt gebruiken naast de IPTV die Ziggo zelf aanbied. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je geeft hiermee zelf het antwoord dit is een middel in de strijd tegen de illegale iptv aanbieders.

RoelvandenDunge
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Volgens de Europese wetgeving mag een internetaanbieder dat helemaal niet blokkeren. Heeft iets te maken met keuzevrijheid. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@RoelvandenDunge  schreef:

Volgens de Europese wetgeving mag een internetaanbieder dat helemaal niet blokkeren. Heeft iets te maken met keuzevrijheid. 


 

De vraag is toch wat het is? Daar heb je antwoord op gekregen er zijn zelfs meerdere vormen van een isp lock of block.

Als door een iptv aanbieder het TV pakket van een provider wordt misbruikt mag dit zeker wel.

Een dienst aanbieder hoeft toch niet toe te laten dat de kanalen waar ze zelf licenties voor afdragen, door anderen worden door verkocht? Of zelfs weggegeven?

 

Zover ik op het hoogte ben wordt het ook niet geblokkeerd. 

Op zichzelf is er niks tegen m3u lijsten. Voor de kanalen zoals de NPO mag je dat gewoon gebruiken. Waar het omgaat is het door verkopen van het volledige Ziggo pakket, dat is uiteraard not done.

 

De enige mij bekende lock of block betreft Ziggo's Ziggo Go TV app deze kan en mag enkel op het Ziggo netwerk worden gebruikt.

 

 

RoelvandenDunge
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oké. Duidelijk. Dankjewel voor je uitleg.

Voor wat betreft de Ziggo Go app: deze kan en mag je sinds vorig jaar in geheel Europa gebruiken. Fijn voor op vakantie

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@RoelvandenDunge  schreef:

Oké. Duidelijk. Dankjewel voor je uitleg.

Voor wat betreft de Ziggo Go app: deze kan en mag je sinds vorig jaar in geheel Europa gebruiken. Fijn voor op vakantie


De Ziggo Go app is een andere versie dan de Ziggo Go TV app.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Inderdaad fijn voor op vakantie @RoelvandenDunge! Echter, de Ziggo Go app is niet in geheel Europa te gebruiken. Alleen in de landen die onder de EU, oftewel de Europese Unie, vallen. Lees dit maar; 

https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken

 

Op vakantie gebruik maken van Ziggo GO? Niet alle landen in Europa maken deel uit van de EU. Zoals Engeland en Zwitserland. Ook voor overzeese gebieden gelden afwijkende regels.

 

Met de Ziggo GO app kun je overal in de EU tv-kijken als je verbonden bent met internet (wifi, 3G, 4G of 5G). Dit geldt voor live tv-zenders die buitenshuis te kijken zijn, Replay  TV en Movies & Series (XL). Buiten de EU werkt dit niet. Dat heeft te maken met de rechten van televisieprogramma's. Het enige dat je hoeft te doen is de laatste versie van de Ziggo GO app downloaden.

 

In deze landen kijk je Ziggo GO:
België, Bulgarije, Cyprus (Griekse deel), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en Zweden.

En ook op deze vakantiebestemmingen kijk je Ziggo GO:
Martinique, Mayotte, Guadeloupe, Frans-Guyana en Réunion, Saint-Martin (het Franse deel van 

Sint-Maarten), Madeira, de Azoren en de Canarische Eilanden.

 

Let op: Niet alle landen in Europa maken deel uit van de Europese Unie. Denk dan aan bijvoorbeeld Engeland, Zwitserland en Noorwegen. En ook voor overzeese gebieden gelden afwijkende regels. Check dus voor vertrek in bovenstaand lijstje of je op je bestemming Ziggo GO kunt kijken.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Nog even terug komend op je originele vraag.

Ziggo zet geen lock op dit moment, iptv is gewoon te bekijken, uiteraard op eigen risico want illegaal in veel gevallen (niet alle).

 

Wat is dan nu die ISP lock? Die melding komt vrijwel zeker van je IPTV portaal. Een aantal van die iptv providers zet je ip vast op mac adres van de provider die gedetecteerd is tijdens je eerste login.

D.w.z. neem jij een iptv abo en je probeert het eerst zelf thuis uit om te zien of het werkt, en je geeft het daarna aan je zus met een ander ip of andere provider (bijv. KPN) dan heb je een ISP lock.

Normaliter moet je dan bij je iptv provider om een reset vragen.

Ligt dus aan de kant van de server eigenaar van de iptv, dus daar het probleem dan melden.

 

RoelvandenDunge
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel Richard. Dit is het antwoord waar ik naar op zoek was. Heel duidelijk nu voor mij. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic