1
Vraag
2
Reacties
p029351

Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Wat is dit

Wie weet wat dit betekent. 61AE54E6-4943-4BE0-90F5-3FC2915451AE.jpeg

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Vanmorgen gebeld door medewerker van ziggo over mijn ervaring met ziggo!

Alles nog eens uitgebreid uitgelegd.

Kortom ik krijg sinds dinsdag een nieuwe modem toegestuurd en dan maar hopen dat het goed komt. Het blijft vreemd dat de modem in bridge modus staat want ik heb daar nooit om gevraagd! Nu is de modem de weg kwijt het ene moment heb ik 2 UTP poorten en dan weer 4 meestal 1

Bekijk in context

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Ok zoals belooft hier de update met de nieuwe modem; hij werkt !!! lampje brand wit dus niet meer in de vreemde bridge modus en alle 4 de UTP poorten werken nu ook !
Modem vanuit de doos zo aangesloten en een minuutje of 2 a 3 wachten en hij werkte gelijk en ook gelijk IPv4.

Iedereen bedankt voor het mee denken ect. 

Bekijk in context

35 Reacties 35
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18194Posts
  • 1187Oplossingen
  • 8322Likes

Dit getal geeft aan hoeveel CPE's (= Customer Premises Equipment) achter het modem een IP-adres kunnen ontvangen en gelijktijdig gebruikt kunnen worden. Het gaat hier niet om apparaten achter de router, maar om apparaten achter het modem, welke een publiek IP-adres ontvangen. Op een modemrouter in router mode is dat alleen de interne router.

Het modem zelf telt niet mee als CPE en ontvangt alleen een intern IP-adres (10.0.0.0/8) voor beheerdoeleinden (communicatie met CMTS).

Eigenlijk heeft dit getal alleen toegevoegde waarde in bridge mode. De waarde 2 zorgt ervoor dat er twee DHCP-leases gelijktijdig actief kunnen zijn. Dit maakt een routerwissel makkelijk, het modem hoeft dan niet stroomloos gemaakt te worden. De nieuwe router kan een lease opvragen (1 week) bij de DHCP-server van Ziggo terwijl de oude lease uiteindelijk afloopt.

In fZiggo en fUPC wordt resp. 2 en 3 CPE gehanteerd. Ik weet niet waarom dit zo is. Ook schijnt het zo te zijn dat bij bridge mode in fUPC alle poorten van de modemrouter blijven werken (ooit in een ander topic op dit forum gelezen), waardoor je meerdere routers parallel zou kunnen aansluiten en deze ook allemaal een publiek IP-adres ontvangen. Ik woon zelf in fZiggo dus kan dit niet bevestigen of testen.

Overigens zie ik wat vreemds in jouw modem: de boot file (bac103000106 + MAC-adres modem) geeft bridge mode aan maar de rest van de interface niet?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18194Posts
  • 1187Oplossingen
  • 8322Likes

Ik heb mijn reactie hierboven nog een aantal keer aangepast en extra info opgenomen. Misschien wat teveel van het goede maar mogelijk is het ook bruikbaar voor anderen...

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Ok bedankt tobiastheebe dat verklaart misschien het probleem dat ik van de 4 UTP aansluitingen er maar 2 werken en soms 1 ?

Zal het een en ander ff uiteen zetten; heb op 09-06-2021 het hele Ziggo pakket binnen gehad (mediabox en Connectbox moden) alles aangesloten werkt prima.

Mijn abonnement ging in op 12-06-2021 dus kon al eerder TV en interneten !

Mijn Klantnummer is nog van mijn oude abonnement van 2 jaar terug ben toen naar Tele2 gegaan en het gekke is dat ik nog steeds kan e-mailen met Ziggo ?

Ok nu moest ik een aantal dingen port forwarden in de modem van Ziggo maar deze stond op IPv6 ?? en kon ik er niks mee gebeld met Ziggo en een hoop gedoe wand de medewerker snapten het niet zo uiteindelijk werd de moden dan omgezet naar IPv4 en dat kon wel 24 uur duren ?? na 2 dag nog niks dus weer bellen chatten ect en ja hoor gelukt modem staat op IPv4 poorten geforward en werkt prima. 

Tot zondag zag ik gaan gegevens meer van mijn zonnepanelen in de App SolarEdge ! alles na gekeken niks te vinden; gisteren geen verbinding meer met internet groene pijltjes op moden staan te knipperen dus maar weer bellen en de medewerker van Ziggo zag in een systeem wel mijn gegevens maar niet in het systeem waar de moden zit ?? hij heeft een case aangemaakt en nu staat hij in bridge modus ???? 

Heb ik MIJN ZIGGO zaterdag nog gekeken voor hotspots aan te zetten toen was dat zichtbaar maar toen ik de tweede keer ging kijken alles weg; dus als ik PRODUCTEN wil aanklikken kan dat niet meer ????

Ik denk dat er iets goed mis ik bij Ziggo in de systemen ik zou zeggen gooi al mijn gegevens weg en geef mij een nieuw klanten nummer ?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18194Posts
  • 1187Oplossingen
  • 8322Likes

Administratief lijkt het e.e.a. niet helemaal goed te gaan in de backend van Ziggo. Daar zou een moderator je mee kunnen helpen.

Verder lijkt het modem zelf nogal in de war, gelet op de interface. Welke kleur geeft de status-LED aan de voorkant van het modem nu aan, wit (router mode) of groen (bridge mode)? Het lijkt mij sowieso verstandig om het modem eens kort stroomloos te maken en/of terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Weer medewerker Ziggo gechat en deze heeft eerst bridge modes er in gezet en kort daarna weer er af nu lijkt het er op dat ik weer 4 UTP poorten kan gebruiken !

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18194Posts
  • 1187Oplossingen
  • 8322Likes

Fijn om te lezen! Neem aan dat de status-LED nu wit oplicht en dat apparaten die je aansluit op de LAN-poorten een intern IP-adres (in 192.168.178.0/24) ontvangen?

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Nee led is nog groen en ik ook inmiddels; nog steeds poort 1 en 2 werken niet; heb vandaag weer uren aan de chat gezeten en nu krijg ik een nieuwe modem wel gelijk gevraag of deze IPv4 geconfigureed kon worden en dan kon.

Ben benieuwd !

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18194Posts
  • 1187Oplossingen
  • 8322Likes

Dan staat het modem nog steeds in bridge mode. Wanneer je een nieuw modem aanvraagt, neemt deze de configuratie van het oude modem gelijk over bij eerste registratie op het netwerk. Dat modem staat straks dus ook in bridge mode. Bij schakelen van bridge naar router mode zou het profiel IPv4 Only moeten blijven. Overigens kan het ook zijn dat het huidige modem de laatste opdracht van de helpdeskmedewerker (nog) niet heeft ontvangen. Voor de zekerheid kun je het modem nog even kort stroomloos maken.

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Stroom er af helpt niks lampje blijft groen en de poorten leidden een eigen leven; de ene keer werkt poort 3 en dan weer poort 2 😓🙈🥴

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18194Posts
  • 1187Oplossingen
  • 8322Likes

Dan zal een medewerker van de helpdesk of een moderator hier nogmaals router mode moeten activeren.

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5655Posts
  • 596Oplossingen
  • 3030Likes

Hi @p029351 en welkom terug bij Ziggo 🙂 

Ik zie dat je opnieuw contact hebt gehad afgelopen dinsdag en je modem sinds dinsdagmiddag juist in bridge mode staat. Wat is jouw ervaring nu? 

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Vanmorgen gebeld door medewerker van ziggo over mijn ervaring met ziggo!

Alles nog eens uitgebreid uitgelegd.

Kortom ik krijg sinds dinsdag een nieuwe modem toegestuurd en dan maar hopen dat het goed komt. Het blijft vreemd dat de modem in bridge modus staat want ik heb daar nooit om gevraagd! Nu is de modem de weg kwijt het ene moment heb ik 2 UTP poorten en dan weer 4 meestal 1

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18194Posts
  • 1187Oplossingen
  • 8322Likes

Het modem is mogelijk zichzelf opnieuw aan het opstarten, om welke reden dan ook.

Voor de zekerheid:

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen?

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Ik wacht even op de nieuwe modem en hoop dat dan alles goed is? Ik plaats dan de bevindingen hier goed/niet goed! ik laat het weten.

De medewerker die vandaag gebeld heeft beloofde als het nog niet werkt dan komt er een monteur. 

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18194Posts
  • 1187Oplossingen
  • 8322Likes

Dat is ook prima, ben benieuwd.

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Nou de nieuwe modem die dinsdag opgestuurd zou worden NIET DUS !! vandaag weer gechat en nu wordt deze wel opgestuurd (net ook bevestiging mail gehad)  de vorig keer werd me ook belooft dat ze de modem gelijk in IPv4 zouden zetten maar volgen de medewerken die ik zojuist chatte kan dat niet pas wanneer deze is aangesloten en moet ik weer chatten ?? man man wat een kl.. zooi (sorry voor deze uitdrukking) 9 dagen ben je hier mee bezig !

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Nu breekt mijn klomp ! heb zojuist even eigenwijs de modem uitgezeten de coax kabel losgemaakt en toen de modem opgestart zonder de coax en wat blijkt !! lampje brand wit ?!?! dus nu de coax er weer aan en ja hoor alle utp poorten werken weer ook mijn Solaredge App geeft weer date na 8 dagen.
Maarrrrrr.... na een 20 minuten wat het feestje voorbij lampje geer groen en ook geen data meer op mijn Solaredge App; poorten werken maar weer half jammer ik denk als straks die nieuwe modem komt dat ik het zelfde probleem blijf houden.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 18194Posts
  • 1187Oplossingen
  • 8322Likes

Het modem zal inderdaad in router mode opstarten wanneer deze geen signaal (en dus geen boot file) ontvangt. Echter zodra er opnieuw signaal is (coaxkabel wordt aangesloten), het modem maakt opnieuw verbinding en ontvangt de boot file, dan wordt de eigenlijke configuratie ingeladen die bij Ziggo voor het modem staat ingesteld en in jouw geval is dat dus nog steeds bridge mode. Het lijkt mij het beste om het nieuwe modem even af te wachten, deze zou ook in bridge moeten staan aangezien een vervangend modem altijd de configuratie (boot file) van het oude modem overneemt. Daarna zou je opnieuw router mode moeten aanvragen.

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Ok wachtte het af? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic