1
Vraag
2
Reacties
p029351

Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Wat is dit

Wie weet wat dit betekent. 61AE54E6-4943-4BE0-90F5-3FC2915451AE.jpeg

35 Reacties 35
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je kunt eventueel nog een keer router mode aanvragen via de helpdesk. Als dat lukt, dan moet het nieuwe modem straks ook router mode gebruiken.

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Bij de helpdesk zeggen ze nee hoor hij staat al in router modus! Dus daar doen ze geen moeite om dat nog een keer te proberen. 
heel erg triest die helpdesk!

maar morgen komt de nieuwe modem maar helaas ben een week weg dus het vervolg duurt nog een week.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Vervelend dat dit zo loopt. Mocht het nieuwe modem onverhoopt ook in bridge mode staan, dan zou ik in eerste instantie even een factory reset proberen en het modem kort stroomloos maken.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Wat een gedoe inderdaad @p029351. Sorry dat het zo is gegaan. Als het goed is, staat het nieuwe bezorgde modem ook in de router status. We lezen graag hoe het volgende week gaat!
 

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Ok ik ben volgende week woensdag weer thuis dan gaan we weer verder! 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal goed, wordt vervolgd dan! 

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Ok zoals belooft hier de update met de nieuwe modem; hij werkt !!! lampje brand wit dus niet meer in de vreemde bridge modus en alle 4 de UTP poorten werken nu ook !
Modem vanuit de doos zo aangesloten en een minuutje of 2 a 3 wachten en hij werkte gelijk en ook gelijk IPv4.

Iedereen bedankt voor het mee denken ect. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Super, dat lezen we graag!

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Weer het volgende probleem !!//?? 😡 29-06-2021 kon ik weer mijn SolarEdge gegevens lezen in de mobile App 30-06-2021 niks meer uit te lezen op de App van SolarEdge ?

Kijk ik online via Google Chroom bij SolarEdge ook niks te zien geen data ?? 

En als klap op de vuurpijl mijn IP camera werkt ook niet meer ??

Als ik bij verbonden apparaten kijk in de Connectbox dan zie ik poort 2 poort 3 wel maar poort 1 en 4 niet ??

Even voor de duidelijkheid ik heb alle UTP kabels getest met een professionele UTP kabel tester en deze zijn alle goed ! 

Poort 1 is IP camera

Poort 2 is Philips Hue

Poort 3 is Youless energiemeter

Poort 4 is SolarEdge omvormer

Ik krijg steeds meer spijt dat ik Tele2 verlaten heb ? daar werkte alles wel goed 😀

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Mogelijk dat de apparaten die nog niet zichtbaar zijn, nog geen nieuwe DHCP-lease opgevraagd hebben en daarom onbekend zijn bij de CB. Heb je de betreffende apparaten al even opnieuw opgestart?

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Ja al een paar keer en dan telkens gewacht 30 a 60 minuuten maar dat help niks modem ook uit gezet van 230volt af gereset ect niks

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Misschien probeer je de IP-camera en omvormer extern te bereiken c.q. via je publieke IP-adres? In dat geval ligt het waarschijnlijk aan port forwarding. Kun je beide apparaten wel intern bereiken?

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

De IP camera werkte via UPnp en had toen keurig zelf een port forwarding aangemaakt maar is nu weg ?

De SolarEdege omvormer heet gewerkt toen ik de nieuwe modem had aangesloten nu niet meer maar deze kan ik niet bereiken weet ook niet wat het IP adres is heeft er gisteren wel ingestaan maar ik heb niet onhouden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Voor het opsporen van beide apparaten kun je bijvoorbeeld Wireless Network Watcher van NirSoft gebruiken, werkt ook voor bekabelde apparaten. Heb deze applicatie zelf veel gebruikt, zowel privé als zakelijk. Daarna kun je controleren of de apparaten bereikbaar zijn op hun interne IP-adressen, neem aan dat ze beide een webinterface hebben.

 

Kun je de apparaten intern bereiken, dan kun je verdergaan met port forwarding. Ik raad overigens af om UPnP te gebruiken. Het is beter om zelf regels aan te maken, zodat je zelf kunt bepalen welke poort naar welk apparaat verwijst.

p029351
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 8Likes

Ok we zijn nu ruim 24 uur verder en ik heb het een en ander nog eens gereset en nu werkt alles ! 

Ik juich nog niet te vroeg al het een week zo blijft dan zal het wel goed zijn.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat is fijn om te lezen! Prima om het voorlopig even in de gaten te blijven houden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic