Hallo,
Om een hardnekkige spammer te blokkeren heb ik de volgende 2 e-mail filter regels uitgeprobeerd:
Regel 1:
Voorwaarden
Van (bevat): spammer@spamDomein.com
Aan (bevat): mijnEmail@chello.nl
Acties
Afwijzen met reden: Be warned. Sending spam is a criminal offence for which you could be prosecuted.
Regel 2:
Voorwaarden
Van (Is Exact): spammer@spamDomein.com
Aan (Is Exact): mijnEmail@chello.nl
Acties
Afwijzen met reden: Be warned. Sending spam is a criminal offence for which you could be prosecuted.
Beide filters blijken goed te werken. Want met elke filter is het volume spam flink afgenomen.
Maar ik blijf toch spam krijgen van exact hetzelfde e-mail adres. Hoe kan dat? Ik hoor graag je suggesties.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziggo heeft een spamfilter die zelflerend is en bij veel verplaatste spam gaat er ook een lampje branden bij Ziggo, want dan werkt de spamfilter niet als verwacht en wordt er handmatig ingegrepen en wordt de spamfilter aangepast / scherper gezet.
Sleep of verplaats je mail via de webmail of via IMAP naar de spam map.
Je kunt de spam filter niet zelf instellen, het is een algemene spamfilter voor heel Ziggo.
Je kunt filterregels blijven instellen, de beste instelling van filter regels is verplaatsen naar de spam map, dan komen de mails in de spam map en daar leert de spamfilter van.
Nu staat je regel op blokken, maar daar trekt een spamserver zich niets van aan en verzint weer een ander van adres, alle mailadressen en domeinen kunnen als afzender gebruikt worden, dus zijn je regels een keer vol.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ziggo heeft een spamfilter die zelflerend is en bij veel verplaatste spam gaat er ook een lampje branden bij Ziggo, want dan werkt de spamfilter niet als verwacht en wordt er handmatig ingegrepen en wordt de spamfilter aangepast / scherper gezet.
Sleep of verplaats je mail via de webmail of via IMAP naar de spam map.
Hallo Bert,
Bedankt voor je suggestie. Ik zal de spam slepen naar de spam map.
Maar voor alle duidelijkheid, gaat mijn vraag over het zelf instellen van een e-mail filter regel.
Je kunt de spam filter niet zelf instellen, het is een algemene spamfilter voor heel Ziggo.
Je kunt filterregels blijven instellen, de beste instelling van filter regels is verplaatsen naar de spam map, dan komen de mails in de spam map en daar leert de spamfilter van.
Nu staat je regel op blokken, maar daar trekt een spamserver zich niets van aan en verzint weer een ander van adres, alle mailadressen en domeinen kunnen als afzender gebruikt worden, dus zijn je regels een keer vol.
Beter is het om nooit een ‘reply’ op een spam mail te geven. Voor de spammer is dat een teken dat dit een ‘geldig’ e-mail adres is. Je kan in het filter dit soort mails beter ‘afbreken’ of ‘opslaan’ in de spam map of prullenbak.
Bedankt, @bburgg . Ik snap wat jullie bedoelen. Dat is anti-spam 101 startegie. Niet reageren op spam en gewoon verwijderen of slepen naar de spam map is altijd mijn eerste aanpak geweest.
Maar ik heb ontdekt dat dit niet effectief is voor sommige spammers, zoals de huidige. Ik kreeg steeds meer e-mail van verschillende afzenders, maar met precies hetzelfde e-mailadres. Vandaar mijn gebruik van filters.
Ik heb tot nu toe filters gebruikt tegen 80 hardnekkige spammers - met succes!😀
Lees "strategie" in plaats van "startegie"
Dat gezegd te hebben, zal ik jullie advies volgen en het volgende experiment doen: de filter regels ongedaan maken en voortaan alle berichten van die spammer slepen naar de spam map.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.