Hoi. Nieuw hier. Mijn laatste cisco modem/router gaf 50 mb/s aan als speedtest via de wifi. Nu heb ik een nieuwe connectbox ontvangen en wat schetst mijn verbazing. Toen ik hem aangesloten had had ik een half uurtje 110mb. Daarna weer strak 50mb. Vannacht wederom geprobeerd om 1 uur,150mb.
Ik test op 2 mtr afstand dus ik geloof niet in het verhaal van storingen van buren en apparaten maar waarom deze verschillen zonder dat ik er wat aan doe? Als ik een 200mb abbo heb,het apparaat dit aan kan om uit te zenden,waarom heb ik dan niet constant die 150? Ik weet dat je niet de max eruit haalt zoals bekabeld maar hij staat strak op 50. Volgens klantenservice moet ik mijn eigen router er maar achter hangen om hogere snelheden te halen. Raar verhaal. Iemand die hier een antwoord op heeft?
***Check ook deze video, gemaakt door onze leden van de Community, over hoe je je internetsnelheid betrouwbaar meet.***
Opgelost! Ga naar oplossing.
Be rt wrote:
Zenna
Afhankelijk van je apparatuur kan de 2,4 GHz van je modem 50 - 100 Mbps aan.
Telefoons halen meestal maximaal 50 Mbps door hun beperktere Wifi adapter en een laptop/tablet kan grofweg tot 100 Mbps.
Ik zou de 2,4 GHz een andere naam geven dan de 5 GHz, dan kunnen de 2,4 apparaten met 2,4 verbinding maken en de 5 GHz apparaten met de 5 GHz, zoals Petert87 hierboven ook meld en deze verbetering ervaren heeft.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Be rt wrote:
Zenna
Afhankelijk van je apparatuur kan de 2,4 GHz van je modem 50 - 100 Mbps aan.
Telefoons halen meestal maximaal 50 Mbps door hun beperktere Wifi adapter en een laptop/tablet kan grofweg tot 100 Mbps.
Ik zou de 2,4 GHz een andere naam geven dan de 5 GHz, dan kunnen de 2,4 apparaten met 2,4 verbinding maken en de 5 GHz apparaten met de 5 GHz, zoals Petert87 hierboven ook meld en deze verbetering ervaren heeft.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.