Hallo
Even mijn situatie uitgelegd.
Ik ben in het bezit van de Sagemcom router F3896LG. Die staat in de huiskamer waar de kabel van Ziggo binnenkomt. Ik heb 2 wifi pods, een op de 1e verdieping en 1 op zolder. Op zolder staat een ps5 die middels wlan is verbonden met de router in de huiskamer. Verder zijn de tv en de mediaplayer middels wlan op de router aangesloten. De wifi pods huur ik maar ik een set van 3 tp-link deco X20 gekregen dus de pods gaan de deur uit.
Mijn vraag is nu wat is de beste manier om de boel te instaleren? De Deco s gewoon op dezelfde manier gebruiken als de pods, of toch de wifi op de router uitzetten en de Deco s als router laten functioneren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Deco's hebben een eigen app en wifi instellingen, waarbij de wifi van de Ziggo modem/router uitgezet moet worden.
Dus de apparatuur van Ziggo en TP-Link werken niet samen, zij hebben een ander mesh systeem.
Volg deze stappen voor de installatie: Deco installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Deco's hebben een eigen app en wifi instellingen, waarbij de wifi van de Ziggo modem/router uitgezet moet worden.
Dus de apparatuur van Ziggo en TP-Link werken niet samen, zij hebben een ander mesh systeem.
Volg deze stappen voor de installatie: Deco installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland
@Roland123?Even voor de duidelijkheid en voor het risico dat er wat termen door elkaar gebruikt worden waardoor het verkeerde bedoeld kan worden.
Je Ziggo modem en modem/ router in één.
Je pods zijn wifi accesspoints die het WiFi signaal verder van het modem verbeteren (al dan niet bedraad aangesloten).
De Deco set is afhankelijk hoe deze ingesteld staat, een router of een accesspoint. Hiermee neemt deze of de router functie van het modem over en dient deze in bridge mode ingesteld te worden (in jouw geval zeker niet aan te raden).
Of als accespoint zodat deze zich hetzelfde gaan gedragen als de Pods. (dit is eigenlijk wat je het liefste wil). Het heeft zeker de voorkeur om deze allemaal bedraad aan te sluiten. Dit kan rechtstreeks op het modem of via een switch. Eventueel kan de hoofd deco rechtstreeks op het ziggo modem aangesloten worden en de volgende doorgelust worden met een netwerk kabel vanaf deze hoofd deco, ook kan hier eventueel nog een switch tussen geplaatst worden.
Als je de Deco als accesspoint instelt kan het de wifi van het modem het beste uit staan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.