mdpb

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wat is de Wifispot login?

Eindelijk Wifispots op iPhone en Android geinstalleerd. iPhone was de installatie over de App eenvoudig, de Android was moeilijker maar met https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/wifispots/instellen#/ga-verder/ga-verder/android/o... zover alles geinstalleerd en ingesteld. Ik gebruik mijn Ziggo un en pw, maar lees iedere keer "het wifispot naam en wachtwoord". Is dat anders? Er is geen Wifispot op mijn Internet pagina van Mijn Ziggo.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De gebruikersnaam en wachtwoord voor wifispots handmatig instellen is anders dan je “Mijn Ziggo” gebruikersnaam en wachtwoord.

 

Op de iPhone Ziggo wifispots gebruikersnaam en wachtwoord achterhalen zonder “Mijn Ziggo” (en je het eerder zonder de smartwifi app hebt geïnstalleerd).

 

Als je op een iPhone bij instellingen Wifi kijkt en nog Ziggo hotspots geconfigureerd hebt en dan de blauwe informatie icoon aantikt zie je een wachtwoord veld. Als je dat aan tikt en met touchID/FaceID kan je de gebruikersnaam en wachtwoord veld leesbaar maken. 

 

Karel_1-1678614701402.jpeg

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

Normaal gesproken horen de login gegevens 24 uur na het activeren hiervan in de Mijn Ziggo omgeving zichtbaar te zijn. 

In de Mijn Ziggo omgeving naar Producten- Internet daar naar beneden scrollen.

Het gaat inderdaad om een andere grbruikersnaam en wachtwoord dan degeen die voor de Mijn Ziggo omgeving wordt gebruikt. 

 

Dit wordt bij Stap 2 van de handleiding genoemd.

 

 

mdpb
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Op Produkten / Internet zie ik:
Je apparatuur
Internetbeveiliging
Ziggo Mail
Internetbeveiliging Safe Online L
2 SmartWifi pods
Je wifi verbeteren
Veilig internetten
 
Niets over Wifispots

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De wifispots instellingen zijn al weken niet te zien in Mijn Ziggo, hoe lang het nog gaat duren voordat dit weer werkt is niet bekend, gezien dat andere problemen met Mijn Ziggo kan dat nog weken / maanden duren.

 

Download de SmartWifi app, log in met de Mijn Ziggo login gegevens en druk onderin op Wifispots.

Volg de stappen en als alles geïnstalleerd is, ga naar je wifi instellingen, zie de lijst van wifizenders in je omgeving en tik op Ziggo Beschikbaar via SmartWifi, dan zou je verbinding moeten krijgen met de Wifispots.

Hier op die manier uitgevoerd en werkend, ook bij anderen werkte dit.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De gebruikersnaam en wachtwoord voor wifispots handmatig instellen is anders dan je “Mijn Ziggo” gebruikersnaam en wachtwoord.

 

Op de iPhone Ziggo wifispots gebruikersnaam en wachtwoord achterhalen zonder “Mijn Ziggo” (en je het eerder zonder de smartwifi app hebt geïnstalleerd).

 

Als je op een iPhone bij instellingen Wifi kijkt en nog Ziggo hotspots geconfigureerd hebt en dan de blauwe informatie icoon aantikt zie je een wachtwoord veld. Als je dat aan tikt en met touchID/FaceID kan je de gebruikersnaam en wachtwoord veld leesbaar maken. 

 

Karel_1-1678614701402.jpeg

 

mdpb
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Thank you, the new iOS though does not allow you to read these any longer from your settings. Let me see if I can install the Android app on a different system and then read the user name and password. I suspect they stopped posting the un and pw because of misuse.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@mdpb Heb je dit al uitgeprobeerd?

 

Download de SmartWifi app, log in met de Mijn Ziggo login gegevens en druk onderin op Wifispots.

Volg de stappen en als alles geïnstalleerd is, ga naar je wifi instellingen, zie de lijst van wifizenders in je omgeving en tik op Ziggo Beschikbaar via SmartWifi, dan zou je verbinding moeten krijgen met de Wifispots.

Hier op die manier uitgevoerd en werkend, ook bij anderen werkte dit.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@mdpb  schreef:

Thank you, the new iOS though does not allow you to read these any longer from your settings.


Screendump gemaakt/made on iPhone iOS 16.3.1 is up-to-date

mdpb
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem ligt hem in dat ik Mijn Ziggo al geinstalleerd had op mijn Iphone en die laat die code niet meer zien (zie onder). Ik gebruikte de handmatige installatie van de Wifi op Android omdat ik de APK niet vanuit de Google Store kan installeren (foutcode). Ik heb echter de Android APK van ZiggiWifi nu van een familie lid. Die kan die wel installeren op de Android telefoon en nu werken de Wifispots. Bedankt!

 

Ander iets, de WifiSpots aan/uit is NIET op de Mijn Ziggo web pagina maar WEL in de Ziggo app op mijn iPad.

Uitgelicht topic