Vraag
Reacties
Oplossing
mees kees
Level 5

Wat gebeurd er als de mailbox vol is?

Ik start mijn vraag opnieuw, want vorige antwoorden pasten niet bij de vraag, ik zal 'm anders stellen:

Als de online mailbox vol is, wat gebeurt er dan? 1. Ziggo zelf doet niks, er kan geen nieuwe mail bij, dus ik zie en ontvang geen emails meer. 2. Ziggo leegt de mailbox, maar hoe dan: vanaf de oudste mails, alles of vanaf de nieuwste mails ??? 

Als ik zelf actie moet ondernemen, laat me dan weten hoe ik de oudste mails zelf verwijder.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

@mees kees  schreef:
..

Als ik zelf actie moet ondernemen, laat me dan weten hoe ik de oudste mails zelf verwijder.

Persoonlijk zou ik de oudste mail niet zomaar verwijderen, want ook die oude mail kan ( nog steeds ) belangrijke informatie bevatten. Maar natuurlijk is een mailbox ook geen administratie waarin unieke documenten moeten staan, die verder nergens anders ( b.v. lokaal, andere cloud, .... ) zijn opgeslagen.

Wat ik doe is zoeken op onzinnige mails ( b.v. reclame ) en dat verwijderen. In dit voorbeeld, alle mail van SkySHowTime selecteren en deze verwijderen.

Ziggo Mail 2.png

Normaal staat de mail al gesorteerd op datum, maar als uw mailbox vol is kan het erg lang duren voordat die mails zichtbaar zijn. U kan de sortering van de mailbox zelf instellen. 

Ziggo Mail sorteren.png

En niet vergeten, nadat u mail hebt verwijderd : dan ook de prullenbak legen, anders heeft het verwijderen geen nut !

Bekijk in context

Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

@mees kees  schreef:

Ik start mijn vraag opnieuw, want vorige antwoorden pasten niet bij de vraag, ik zal 'm anders stellen:

Als de online mailbox vol is, wat gebeurt er dan? 1. Ziggo zelf doet niks, er kan geen nieuwe mail bij, dus ik zie en ontvang geen emails meer. 2. Ziggo leegt de mailbox, maar hoe dan: vanaf de oudste mails, alles of vanaf de nieuwste mails ??? 

Hallo,

1 ding weet ik zeker : Ziggo doet niets !

Dus de vraag is inderdaad :
- Wordt er dan nog wel email ontvangen ?
- Kan men nog email versturen ?

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Pasi  schreef:

.

Hallo,

Je krijgt wel degelijk een melding.

Zoeken - Ziggo Community

Pasi
Level 19

@Steefb  schreef:

@Pasi  schreef:

.

Hallo,

Je krijgt wel degelijk een melding.

Zoeken - Ziggo Community

Inderdaad, een email dat je mailbox vol zit, maar daarna doet Ziggo ( zoals @mees kees vraagt ) geheel niets ! Zie o.a. de opties die @mees kees noemt !

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ziggo mail kun je gebruiken zoals die is en is Postvak in vol, dan komt er geen nieuwe mail meer in, blijkt uit de praktijk.

Terecht doet Ziggo helemaal niets, Ziggo blijft van je mail af, Ziggo weet niet welke mail je wenst te bewaren en welke weg mag, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

Gebruikershandleiding Ziggo Mail

0 Kudos
Pasi
Level 19

@mees kees  schreef:
..

Persoonlijk zou ik de oudste mail niet zomaar verwijderen, want ook die oude mail kan ( nog steeds ) belangrijke informatie bevatten. Maar natuurlijk is een mailbox ook geen administratie waarin unieke documenten moeten staan, die verder nergens anders ( b.v. lokaal, andere cloud, .... ) zijn opgeslagen.

Wat ik doe is zoeken op onzinnige mails ( b.v. reclame ) en dat verwijderen. In dit voorbeeld, alle mail van SkySHowTime selecteren en deze verwijderen.

Ziggo Mail 2.png

Normaal staat de mail al gesorteerd op datum, maar als uw mailbox vol is kan het erg lang duren voordat die mails zichtbaar zijn. U kan de sortering van de mailbox zelf instellen. 

Ziggo Mail sorteren.png

En niet vergeten, nadat u mail hebt verwijderd : dan ook de prullenbak legen, anders heeft het verwijderen geen nut !

Ga naar reactie
mees kees
Level 5
Topicstarter

Dank Pasi, dit is een bruikbare oplossing. Nog steeds ben je 'even' bezig met legen, want als je dus op trefwoord bepaalde mails selecteert (het handigst is mails die dagelijks binnenkomen), en daarna kies je voor alles selecteren, dan nog selecteert ziggo er maar ± 50 per keer, dus doe je nog 6x over het legen. Gelukkig wordt de prullenbak vervolgens wél in één keer geleegd. 

In ieder geval vergroot je het beschikbare aantal GB's zo wél redelijk snel. Nogmaals dank! 👍🙏