Ik start mijn vraag opnieuw, want vorige antwoorden pasten niet bij de vraag, ik zal 'm anders stellen:
Als de online mailbox vol is, wat gebeurt er dan? 1. Ziggo zelf doet niks, er kan geen nieuwe mail bij, dus ik zie en ontvang geen emails meer. 2. Ziggo leegt de mailbox, maar hoe dan: vanaf de oudste mails, alles of vanaf de nieuwste mails ???
Als ik zelf actie moet ondernemen, laat me dan weten hoe ik de oudste mails zelf verwijder.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@mees kees schreef:
..Als ik zelf actie moet ondernemen, laat me dan weten hoe ik de oudste mails zelf verwijder.
Persoonlijk zou ik de oudste mail niet zomaar verwijderen, want ook die oude mail kan ( nog steeds ) belangrijke informatie bevatten. Maar natuurlijk is een mailbox ook geen administratie waarin unieke documenten moeten staan, die verder nergens anders ( b.v. lokaal, andere cloud, .... ) zijn opgeslagen.
Wat ik doe is zoeken op onzinnige mails ( b.v. reclame ) en dat verwijderen. In dit voorbeeld, alle mail van SkySHowTime selecteren en deze verwijderen.
Normaal staat de mail al gesorteerd op datum, maar als uw mailbox vol is kan het erg lang duren voordat die mails zichtbaar zijn. U kan de sortering van de mailbox zelf instellen.
En niet vergeten, nadat u mail hebt verwijderd : dan ook de prullenbak legen, anders heeft het verwijderen geen nut !
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@mees kees schreef:Ik start mijn vraag opnieuw, want vorige antwoorden pasten niet bij de vraag, ik zal 'm anders stellen:
Als de online mailbox vol is, wat gebeurt er dan? 1. Ziggo zelf doet niks, er kan geen nieuwe mail bij, dus ik zie en ontvang geen emails meer. 2. Ziggo leegt de mailbox, maar hoe dan: vanaf de oudste mails, alles of vanaf de nieuwste mails ???
Als ik zelf actie moet ondernemen, laat me dan weten hoe ik de oudste mails zelf verwijder.
Hallo,
1 ding weet ik zeker : Ziggo doet niets !
Dus de vraag is inderdaad :
- Wordt er dan nog wel email ontvangen ?
- Kan men nog email versturen ?
@Steefb schreef:
@Pasi schreef:
.Hallo,
1 ding weet ik zeker : Ziggo doet niets !
Je krijgt wel degelijk een melding.
Inderdaad, een email dat je mailbox vol zit, maar daarna doet Ziggo ( zoals @mees kees vraagt ) geheel niets ! Zie o.a. de opties die @mees kees noemt !
Ziggo mail kun je gebruiken zoals die is en is Postvak in vol, dan komt er geen nieuwe mail meer in, blijkt uit de praktijk.
Terecht doet Ziggo helemaal niets, Ziggo blijft van je mail af, Ziggo weet niet welke mail je wenst te bewaren en welke weg mag, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.
@mees kees schreef:
..Als ik zelf actie moet ondernemen, laat me dan weten hoe ik de oudste mails zelf verwijder.
Persoonlijk zou ik de oudste mail niet zomaar verwijderen, want ook die oude mail kan ( nog steeds ) belangrijke informatie bevatten. Maar natuurlijk is een mailbox ook geen administratie waarin unieke documenten moeten staan, die verder nergens anders ( b.v. lokaal, andere cloud, .... ) zijn opgeslagen.
Wat ik doe is zoeken op onzinnige mails ( b.v. reclame ) en dat verwijderen. In dit voorbeeld, alle mail van SkySHowTime selecteren en deze verwijderen.
Normaal staat de mail al gesorteerd op datum, maar als uw mailbox vol is kan het erg lang duren voordat die mails zichtbaar zijn. U kan de sortering van de mailbox zelf instellen.
En niet vergeten, nadat u mail hebt verwijderd : dan ook de prullenbak legen, anders heeft het verwijderen geen nut !
Dank Pasi, dit is een bruikbare oplossing. Nog steeds ben je 'even' bezig met legen, want als je dus op trefwoord bepaalde mails selecteert (het handigst is mails die dagelijks binnenkomen), en daarna kies je voor alles selecteren, dan nog selecteert ziggo er maar ± 50 per keer, dus doe je nog 6x over het legen. Gelukkig wordt de prullenbak vervolgens wél in één keer geleegd.
In ieder geval vergroot je het beschikbare aantal GB's zo wél redelijk snel. Nogmaals dank! 👍🙏
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.