1
Vraag
2
Reacties
Hackerjack

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat betekent de instelling IP-overstromingsdetectie in mijn modem?

In het Ziggo-modem kwam ik deze instelling tegen. IP-overstromingsdetectie.

?? In G-desnaam WAT IS DAT.

Ziggo zwijgt als het graf hierover, er is niets te vinden aan info

Wie helpt wie is er zo wijs, alvast bedank.

Hackerjack.

Hackerjack_0-1715024519723.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 16399Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7675Likes

Dit is een zeer slechte vertaling.

Ip-Flood Detection.

Overigens kun deze het beste uitzetten, Het is een verouderde instelling, tegenwoordig kom je door nieuwe techniek om in de meldingen en kan het je snelheid danig beïnvloeden.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 16399Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7675Likes

Dit is een zeer slechte vertaling.

Ip-Flood Detection.

Overigens kun deze het beste uitzetten, Het is een verouderde instelling, tegenwoordig kom je door nieuwe techniek om in de meldingen en kan het je snelheid danig beïnvloeden.

MR_CHIP

Level 19
  • 12719Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

🤣🤓

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes

@Hackerjack  schreef:

...

...IP-overstromingsdetectie.?? 

...

Dat is inderdaad een hele slechte vertaling 😮. Je zou er om kunnen lachen, maar het is eigenlijk te triest voor woorden 😱.

Dat dát nog niemand van de techneuten is opgevallen, dat verbaast me !

Overigens is dit weer een exemplarisch voorbeeld van hoe 'goed' Ziggo software is ( kuch kuch ). Want diegene dit dit vertaald heeft én diegenen die dit allemaal gecontroleerd en getest hebben, hadden blijkbaar geen flauw benul waarmee ze bezig waren 😡. Misschien waren ze de Nederlandse taal niet eens machtig en/of hadden geen flauw benul wat Ip-Flood Detection is.

Dat de helpdesk u daarin niet kan helpen, dat kan ik nog ergens begrijpen, maar gelukkig heeft Ziggo een prima handleiding ( kuch, kuch ) voor al haar apparatuur ... maar niet echt of beter gezegd helemaal niet. Ook daaruit blijkt dat het Ziggo helemaal niets interesseert 😠.

En door die super vertaling naar het Nederlands, is er ook m.b.v. Google niets te vinden.

MR_CHIP

Level 19
  • 12719Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

alsof die werken met de taal nederlands

al die engineers werken denk ik gewoon met de standaard taal engels

modem in bridge mode

nederlands 

router modus

engels

modem mode 

Steefb

Level 20
  • 16399Posts
  • 3041Oplossingen
  • 7675Likes

Straks wordt nog ergens de 'volgende doos' en 'mini volgende doos' vermeld.

Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes

@MR_CHIP  schreef:

...

...

Dat zal inderdaad zo zijn. Ook ik werk het liefste met Engels/US-talige software en heb natuurlijk een Engelse/US versie van Windows. Dat niet alleen, omdat je dan geen last hebt dit soort vertaal blunders, maar vooral ook, omdat veel forums en besproken oplossingen heel vaak in het Engels zijn. Het gaat dan niet alleen om Engels als voertaal, maar b.v. ook om alle onderdelen in de software ( b.v. in Windows ), die per taal een andere naam hebben, welk niet één op één vertaling vanuit het Engels hoeven te zijn.

Google maar eens naar 'IP-overstromingsdetectie' en kijk hoeveel hits dat geeft. Google daarna eens naar 'IP Flood Detection', dan zie je direct het grote verschil !
Heb je een probleem m.b.t. 'IP-overstromingsdetectie', dan is de kans dat je daarvoor in het Nederlands een oplossing dus krijgt erg klein ( in dit geval 0% ). Doe je exact hetzelfde in Engels, dan is de kans groot dat je wel een oplossing vindt en/of het antwoord op je vraag.

Gio2903

Level 17
  • 3289Posts
  • 171Oplossingen
  • 2405Likes

dit zal wel iets van de arris/compal zijn oid. want mijn sagemcom staat ook op nederlands, maar vertaald dat niet. ook is bij mij linksboven gewoon "Home" en niet "Thuis" zoals bij topicstarter. Ziggo zal dit niet gaan oplossen, net als de andere bugs op deze modempagina..

Naamloos.png

Garihd

Level 17
  • 2797Posts
  • 91Oplossingen
  • 1598Likes

@MR_CHIP  schreef:

alsof die werken met de taal nederlands

modem in bridge mode

nederlands 

router modus

engels

modem mode 

Router is een leenwoord uit het engels en met Bridge wordt het routerdeel juist overbrugd dus dat kan nooit router modus zijn in het Nederlands.

Garihd

Level 17
  • 2797Posts
  • 91Oplossingen
  • 1598Likes

Ik dacht nog aan een instelling van de browser zelf dat deze automatisch vertaald, echter dan zou je ook Vuur Muur verwachten.

Buurman

Level 15
  • 1063Posts
  • 54Oplossingen
  • 980Likes

We wonen hier op  18mtr+ NAP dus die overstromings detectie van het modem mogen ze bij ons wel uitschakelen  🤓🌊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic