1
Vraag
2
Reacties
Opa Joop

Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat betekent Ping en Jitter on de speedtest?

Hallo allemaal, ik heb nu het snelle Internet 300 Mb, doe af en toe de Ziggo speedtest en alles prima kom op 308.54 Mbps---31.24 Mbps mooi, maar op het eind komt het grafiekje en daar staat ook nog bij Ping 8Ms Jitter1Ms wat betekend dat??, heb deze ouwe geen verstand van, vast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De pingtijd geeft aan hoe snel u een bepaalde site kunt bereiken. Dat wordt gemeten door een klein datapakketje naar de server te sturen en te meten wanneer dat aankomt. Dit wordt een aantal keren gedaan en dan het gemiddelde genomen, jitter geeft aan hoe de spreiding van de resultaten is.

U heeft met een ping van 8 msec en jitter van 1 msec een bijzonder snelle en stabiele verbinding.

Bekijk in context

7 Reacties 7
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Opa Joop wrote:
Hallo allemaal, ik heb nu het snelle Internet 300 Mb, doe af en toe de Ziggo speedtest en alles prima kom op 308.54 Mbps---31.24 Mbps mooi, maar op het eind komt het grafiekje en daar staat ook nog bij Ping 8Ms Jitter1Ms wat betekend dat??, heb deze ouwe geen verstand van, vast bedankt.


Ik meen te weten dat dit met een vertraging heeft te maken. In sommige gevallen bewust om iedergeval geen verstopping te krijgen. Zie bv file oplossing om even te ritsen en de snelheid aan te passen. Ik weet het helaas niet helemaal zeker meer ... Maar staat mij iets van bij. Anders wellicht even te googlen :$gr Rob
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
De pingtijd geeft aan hoe snel u een bepaalde site kunt bereiken. Dat wordt gemeten door een klein datapakketje naar de server te sturen en te meten wanneer dat aankomt. Dit wordt een aantal keren gedaan en dan het gemiddelde genomen, jitter geeft aan hoe de spreiding van de resultaten is.

U heeft met een ping van 8 msec en jitter van 1 msec een bijzonder snelle en stabiele verbinding.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ha verpreiding dus geen vertraging?

Edit na dit plaatsen zelf even gegoogled. Even een zinnetje gekopieerd Jitter in IP-netwerken is de variërende vertraging in het afleveren van data pakketten.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
robbo wrote:
Ha verpreiding dus geen vertraging?

jitter is een onregelmatigheid in de tijdbasis. De ping varieert in de genoemde meting kennelijk van 7 - 9 msec.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Jan F. wrote:
robbo wrote:
Ha verpreiding dus geen vertraging?

jitter is een onregelmatigheid in de tijdbasis. De ping varieert in de genoemde meting kennelijk van 7 - 9 msec.


Ok ik heb mijn berichtje even gedit zie mijn edit daar hadden ze het ook over vertraging maar iig ook jouw uitleg duidelijk en zal vast wel ok zijn.

Edit na dit plaatsen zelf even gegoogled. Even een zinnetje gekopieerd Jitter in IP-netwerken is de variërende vertraging in het afleveren van data pakketten.
Opa Joop
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt, weer wat bij geleerd, groetjes Opa Joop.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok graag gedaan! Dus die jitter geen zorgen over maken denk ik is mijn advies:$
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic