Hey!
Ik heb hier wel is licht over gesproken in een ouder topic.
Ben toch vanuit de klantenservice doorverwezen naar het forum.
Ik vraag me af of er iets te doen valt aan de volgende 2 warnings (Zie Screenshot).
Alles is correct aangesloten en er is zelfs een nieuwe datakabel tussen geplaatst.
Het liefst wacht ik even een Ziggo Moderator af, omdat die natuurlijk het beste antwoord hier op hebben.
Verdere tips zijn natuurlijk welkom!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Klopt het is ook ongebruikelijk.
Maar Ziggo heeft toen de keuze gemaakt om beide lijnen actief te houden.
Dit heeft als reden dat sommige woningen hier nog steeds boven en beneden woningen zijn.
Ik zal zo even testen rechtstreeks.
Wat als dit positief uitvalt? Want zijn dan de vervolgstappen?
Als de DRW violations direct niet meer voorkomen na direct aansluiten van modem op AOP, dan zou ik een retourband-/high-pass-filter tussen splitter en TV-kabel te plaatsen. Dit filter (HPFX258-IECFM) kan een moderator kosteloos toesturen.
Ik had nogmaals gekeken, de filter zit naar de coax die naar de tv loopt. Had deze over het hoofd gezien dit is toen gedaan door de Ziggo monteur
Wat voor filter is dit, kun je daarvan een foto plaatsen?
Here you go.
Dit is geen filter maar een (overbodige) splitter, bovendien zonder afsluitweerstand op de open aansluiting. Deze is hoogstens als attenuator (demper) in gebruik, maar dempen is niet nodig.
Dit heeft alleen invloed op TV lijkt mij en niet op het modem toch?
Deze tweede splitter staat in verbinding met de eerste splitter en dus ook met het modem. Als er ruis binnenkomt op de open aansluiting, dan komt dat ook bij het modem terecht.
Ik zal deze er uit kunnen halen en een coax rechtstreeks kunnen plaatsen
Wat bedoel je met 'coax rechtstreeks plaatsen'? De kabel vanuit de meterkast is van een F-stekker voorzien voor aansluiten op de ESX-02, deze kun je niet rechtstreeks op de TV aansluiten.
De coax in de meterkast die naar boven loopt is een hirschmann coax kabel. De monteur heeft ooit de ESX-02 er tussen geplaatst.
Wat raadt je me aan, ik ben zelf nooit zo goed met coax en dempingen etc.
Ik zou een verloopstekker F female naar IEC male aanschaffen om de kabels direct met elkaar te verbinden, de ESX-02 en bestaande verloopstekker kun je dan verwijderen.
Levert Ziggo deze niet?
Ziggo stuurt alleen veelgebruikt aansluitmateriaal toe, zoals splitters en kabels. Verloopstekkers horen daar niet bij.
Denk dat rechtstreeks op het modem testen niet meer hoeft?
Of moet ik dat nog wel doen?
Het tijdelijk direct aansluiten van het modem op het AOP blijft een goede test, dit sluit de binnenhuisinstallatie (waaronder de splitter ESX-02) uit. Daarna kun je het modem het beste opnieuw opstarten en vanaf dat moment de event log in de gaten houden.
Ik zal de test even draaien vanavond tot morgen ochtend
Hi @fluxsystem! Is het nog gelukt met het advies van @tobiastheebe? Heb je nog kunnen testen? 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.