Vraag
Reacties
fluxsystem
Level 7

Warnings Ubee1318

Hey!

Ik heb hier wel is licht over gesproken in een ouder topic.
Ben toch vanuit de klantenservice doorverwezen naar het forum.

Ik vraag me af of er iets te doen valt aan de volgende 2 warnings (Zie Screenshot).

Alles is correct aangesloten en er is zelfs een nieuwe datakabel tussen geplaatst.

Het liefst wacht ik even een Ziggo Moderator af, omdat die natuurlijk het beste antwoord hier op hebben.

 

Verdere tips zijn natuurlijk welkom!

0 Kudos
37 Reacties 37
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik vermoed dat je upstream te hoog is en dat de CMTS het modem de opdracht geeft om nog hoger te zenden, maar het modem dit niet kan.

Kun je hier je upstream waarden plaatsen?

0 Kudos
fluxsystem
Level 7
Topicstarter

Hier zijn de waardes

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Die zijn goed, ik heb een verkeerde aanname door een verkeerd begrepen stukje tekst op het internet.

 

De downstream moet er ook bij, dat heeft met elkaar te maken in dit geval en niet per se alleen de upstream.

0 Kudos
fluxsystem
Level 7
Topicstarter

Ik zal alles even opnieuw uploaden.

Information
Standard Specification CompliantDOCSIS 3.1
Hardware Version2.73.1
Software Version12.5.8011.S15.ZIGGO
Cable Modem MAC Address0C:B9:37:2E:3E:1A
Cable Modem Serial Number 
CM certificateInstalled

 

 

 

Status
System Up Time0 days 22h:27m:32s.00
Network AccessAllowed
Board Temperature61.0 degree Celsius

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie even niet waar er iets fout gaat, mogelijk kan @tobiastheebe hier meer uit halen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik zie ook geen opvallende zaken.

 

De DRW violations kwamen overigens ook in vorig topic van TS ter sprake. De upstream is toen gecontroleerd door een moderator, hier kwamen geen bijzonderheden uit voort.

0 Kudos
fluxsystem
Level 7
Topicstarter

Yes klopt! Had dit ook gezegd.

 

Alleen had een gesprek met Ziggo via Twitter en werd doorverwezen naar de community.
Want het lijkt mij dat je geen errors of warnings hoort te zien, want dan is je lijn perfect.

Ik vroeg toen of een monteur misschien kan checken, en toen werd ik doorverwezen naar de community.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bepaalde meldingen (zoals de DHCP renew warning of de TLV notice) zijn altijd aanwezig en duiden niet op een probleem.

 

DRW violations zouden echter niet moeten voorkomen. Er zijn twee soorten van deze meldingen, een overschrijding van 6 dB en 12 dB, in dit geval speelt de laatste.

0 Kudos
fluxsystem
Level 7
Topicstarter

Is er dan een issue in de wijkkast of in mijn thuis aansluiting?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (of de TV-kabel loskoppelen) en controleren of de DRW violations dan nog steeds voorkomen.

 

In je profiel zie ik dat je drie TV's hebt (2× decoder, 1× CI+)? Er moet in dat geval nog een versterker of tweede splitter in gebruik zijn, zou je daarvan ook een foto willen plaatsen? Je kunt overwegen om een retourband-/high-pass-filter tussen de eerste splitter en de TV-kabel te plaatsen, dit uit voorzorg. Dit filter (HPFX258-IECFM) kan een moderator kosteloos toesturen.

0 Kudos
fluxsystem
Level 7
Topicstarter

We hebben twee aansluitingen (Groene kabel). Het modem zit maar op 1 aansluiting. De andere TV zit via een andere groene kabel.

0 Kudos
fluxsystem
Level 7
Topicstarter

Heb trouwens m'n info aangepast, want deze klopte niet meer.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Is de Mediabox Next via een contactdoos aangesloten of direct op de kabel vanuit de meterkast? Indien via een contactdoos, zou je daarvan een foto kunnen plaatsen?

0 Kudos
fluxsystem
Level 7
Topicstarter

Nee oprecht een andere aansluiting.
Dit staat los van de aansluiting waarop het Modem is aangesloten.

Het huis was vroeger een boven en beneden woning en is nu 1 woning.
We hebben dus twee aansluitingen, op 1 zit een toevoeging en op de andere niet.

De Mediabox Next is dus op de aansluiting zonder modem.
De CI+ module zit wel op de aansluiting met het modem, zoals je kunt zien bij de AOP.
De kabel van de CI+ Module loopt recht in de TV

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Maar dan moet er nog een splitter/versterker zijn waar Mediabox Next en TV met CI+ op aangesloten zijn?

0 Kudos
fluxsystem
Level 7
Topicstarter

Nee we hebben verder geen splitter of versterker.
Vanaf de POA loopt er een coax naar de tussenetage recht in de tv.
Voor de Mediabox Next op de andere aansluiting zit deze aangesloten op z'n aansluiting https://www.allekabels.nl/antennedoos/113/1259234/antennedoos-1-weg.html?gclid=CjwKCAjw4ayUBhA4EiwAT... 

Deze gaat rechtstreeks in de Mediabox Next

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Maar waarop is de contactdoos met de Mediabox Next dan aangesloten, als de kabel vanuit de meterkast rechtstreeks op de TV met CI+ aangesloten is?

0 Kudos
fluxsystem
Level 7
Topicstarter

Wij hebben twee aparte aansluitingen van Ziggo.
Er komen dus 2 AOP's binnen.
1 in de Woonkamer

1 in de Meterkast.
Omdat het dus een boven benedenwoning is geweest (Vroeger), was de meterkast voor boven, woonkamer voor beneden.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik had al zo'n vermoeden dat beide op aparte AOP's zijn aangesloten, nogal ongebruikelijk.

 

Zoals eerder aangegeven zou je dus kunnen testen met het modem direct op het AOP aangesloten.

0 Kudos