Hey!
Ik heb hier wel is licht over gesproken in een ouder topic.
Ben toch vanuit de klantenservice doorverwezen naar het forum.
Ik vraag me af of er iets te doen valt aan de volgende 2 warnings (Zie Screenshot).
Alles is correct aangesloten en er is zelfs een nieuwe datakabel tussen geplaatst.
Het liefst wacht ik even een Ziggo Moderator af, omdat die natuurlijk het beste antwoord hier op hebben.
Verdere tips zijn natuurlijk welkom!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik vermoed dat je upstream te hoog is en dat de CMTS het modem de opdracht geeft om nog hoger te zenden, maar het modem dit niet kan.
Kun je hier je upstream waarden plaatsen?
Die zijn goed, ik heb een verkeerde aanname door een verkeerd begrepen stukje tekst op het internet.
De downstream moet er ook bij, dat heeft met elkaar te maken in dit geval en niet per se alleen de upstream.
Ik zal alles even opnieuw uploaden.
Standard Specification Compliant | DOCSIS 3.1 |
Hardware Version | 2.73.1 |
Software Version | 12.5.8011.S15.ZIGGO |
Cable Modem MAC Address | 0C:B9:37:2E:3E:1A |
Cable Modem Serial Number | |
CM certificate | Installed |
Status
System Up Time | 0 days 22h:27m:32s.00 |
Network Access | Allowed |
Board Temperature | 61.0 degree Celsius |
Ik zie even niet waar er iets fout gaat, mogelijk kan @tobiastheebe hier meer uit halen.
Ik zie ook geen opvallende zaken.
De DRW violations kwamen overigens ook in vorig topic van TS ter sprake. De upstream is toen gecontroleerd door een moderator, hier kwamen geen bijzonderheden uit voort.
Yes klopt! Had dit ook gezegd.
Alleen had een gesprek met Ziggo via Twitter en werd doorverwezen naar de community.
Want het lijkt mij dat je geen errors of warnings hoort te zien, want dan is je lijn perfect.
Ik vroeg toen of een monteur misschien kan checken, en toen werd ik doorverwezen naar de community.
Bepaalde meldingen (zoals de DHCP renew warning of de TLV notice) zijn altijd aanwezig en duiden niet op een probleem.
DRW violations zouden echter niet moeten voorkomen. Er zijn twee soorten van deze meldingen, een overschrijding van 6 dB en 12 dB, in dit geval speelt de laatste.
Is er dan een issue in de wijkkast of in mijn thuis aansluiting?
Om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (of de TV-kabel loskoppelen) en controleren of de DRW violations dan nog steeds voorkomen.
In je profiel zie ik dat je drie TV's hebt (2× decoder, 1× CI+)? Er moet in dat geval nog een versterker of tweede splitter in gebruik zijn, zou je daarvan ook een foto willen plaatsen? Je kunt overwegen om een retourband-/high-pass-filter tussen de eerste splitter en de TV-kabel te plaatsen, dit uit voorzorg. Dit filter (HPFX258-IECFM) kan een moderator kosteloos toesturen.
We hebben twee aansluitingen (Groene kabel). Het modem zit maar op 1 aansluiting. De andere TV zit via een andere groene kabel.
Heb trouwens m'n info aangepast, want deze klopte niet meer.
Is de Mediabox Next via een contactdoos aangesloten of direct op de kabel vanuit de meterkast? Indien via een contactdoos, zou je daarvan een foto kunnen plaatsen?
Nee oprecht een andere aansluiting.
Dit staat los van de aansluiting waarop het Modem is aangesloten.
Het huis was vroeger een boven en beneden woning en is nu 1 woning.
We hebben dus twee aansluitingen, op 1 zit een toevoeging en op de andere niet.
De Mediabox Next is dus op de aansluiting zonder modem.
De CI+ module zit wel op de aansluiting met het modem, zoals je kunt zien bij de AOP.
De kabel van de CI+ Module loopt recht in de TV
Maar dan moet er nog een splitter/versterker zijn waar Mediabox Next en TV met CI+ op aangesloten zijn?
Nee we hebben verder geen splitter of versterker.
Vanaf de POA loopt er een coax naar de tussenetage recht in de tv.
Voor de Mediabox Next op de andere aansluiting zit deze aangesloten op z'n aansluiting https://www.allekabels.nl/antennedoos/113/1259234/antennedoos-1-weg.html?gclid=CjwKCAjw4ayUBhA4EiwAT...
Deze gaat rechtstreeks in de Mediabox Next
Maar waarop is de contactdoos met de Mediabox Next dan aangesloten, als de kabel vanuit de meterkast rechtstreeks op de TV met CI+ aangesloten is?
Wij hebben twee aparte aansluitingen van Ziggo.
Er komen dus 2 AOP's binnen.
1 in de Woonkamer
1 in de Meterkast.
Omdat het dus een boven benedenwoning is geweest (Vroeger), was de meterkast voor boven, woonkamer voor beneden.
Ik had al zo'n vermoeden dat beide op aparte AOP's zijn aangesloten, nogal ongebruikelijk.
Zoals eerder aangegeven zou je dus kunnen testen met het modem direct op het AOP aangesloten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.