1
Vraag
2
Reacties
MamaRules

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wanneer wordt de inhoud van mailbox verruimd?

Wanneer wordt de inhoud van mailboxen eindelijk weer eens verruimd?

 

Per Ziggo Mail account krijg je 5 GB online opslag voor je e-mail en 10 GB voor je bestanden

Dit is al jaren ongewijzigd.

 

Bestanden, en dus mails nemen de laatste jaren steeds meer ruimte in beslag, dus het wordt nodig tijd dat de mailboxinhoud wordt verruimd.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Een mailbox is geen opslagplaats, maak een back up en verwijder mails.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@MamaRules Ik heb @home.nl mail en Ziggo mail en in 10 jaar lang, ook toen de mailbox nog veel kleiner was, deze mailadressen zakelijk zeer intensief, als volgt gebruikt, met Outlook  en POP, dan haal je de mail toch al binnen op je computer.

Voor de zekerheid een aantal dagen een kopie achter laten op de server en met regelmaat een externe .pst kopie maken van Outlook, want eens gaat je laptop/PC kapot.

Ik heb alle mails nog vanaf 1997 in een paar .pst bestanden en het huidige .pst bestand.

En allemaal direct beschikbaar in Outlook en ook bij uitval van het internet of uitval van de webmail.

 

Als je nu IMAP gebruikt, bedenk dan dat als er iets fout gaat op de Ziggo mailserver, dat je alles kwijt bent, er worden geen persoonlijke backups gemaakt bij Ziggo en Ziggo mag alle data ouder dan 12 maanden verwijderen als dit nodig is voor de stabiliteit van het netwerk, volgens de voorwaarden.

 

Zakelijk al je mail op een server in de cloud met GMail of Microsoft?

Geen denken aan, dat is een prima reserve mogelijkheid, maar daar kun je geen bedrijf op draaien zonder flink wat risico.

Als je internet wegvalt, heb je geen toegang meer tot je mail geschiedenis en contacten.

Als in de cloud je mailtoegang, om wat voor reden dan ook, geblokkeerd wordt, heb je geen toegang meer tot je mail geschiedenis en contacten.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Een mailbox is geen opslagplaats, maak een back up en verwijder mails.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Neem een Hotmail of Gmail adres. Dan heb je 15Gb.

En nooit problemen als je bij Ziggo weg gaat.

MamaRules
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dan kan ik beter overstappen, misschien werkt dat voor jou, maar voor mij als zzp-er niet. Ik ga serieus overwegen bij Ziggo weg te gaan, want het enige wat mij nu nog bindt, is het vertrouwde e-mailadres. Maar dat werkt erg beperkend. Mails verwijderen en mails opslaan is voor mij verre van werkbaar. 

 

MamaRules
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ga ik serieus overwegen, Ziggo gaat niet met de tijd mee. De nadelen worden alleen maar groter

 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Zakelijk je mail van een provider af laten hangen is natuurlijk ook niet heel handig, maar dat is mijn mening.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

15 Gb kan je ook zo vol hebben hoor. Maar dan kan je wel bijkopen bij MS of Google.

En anders neem je  bv een Office365 abbo. Heb je altijd laatste Word, Excel , enz en standaard genoeg ruimte.

https://www.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/business/compare-all-microsoft-365-business-products?=...

 

Enige nadeel het is niet gratis.

MamaRules
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ben klein begonnen als ZZPer, en nog steeds een kleine parttimer. Ik sla al veel mails op, da's sowieso verstandig, maar mailbox loopt nu wel erg snel vol. Dus nu maar een goed moment om op te stappen. 

 

MamaRules
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel. Dat ik ervoor moet betalen, geen enkel probleem. 

Ik heb al een Office 365 abbo, ik denk dat ik eens goed moet bekijken wat ik aan mogelijkheden laat liggen 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@MamaRules Ik heb @home.nl mail en Ziggo mail en in 10 jaar lang, ook toen de mailbox nog veel kleiner was, deze mailadressen zakelijk zeer intensief, als volgt gebruikt, met Outlook  en POP, dan haal je de mail toch al binnen op je computer.

Voor de zekerheid een aantal dagen een kopie achter laten op de server en met regelmaat een externe .pst kopie maken van Outlook, want eens gaat je laptop/PC kapot.

Ik heb alle mails nog vanaf 1997 in een paar .pst bestanden en het huidige .pst bestand.

En allemaal direct beschikbaar in Outlook en ook bij uitval van het internet of uitval van de webmail.

 

Als je nu IMAP gebruikt, bedenk dan dat als er iets fout gaat op de Ziggo mailserver, dat je alles kwijt bent, er worden geen persoonlijke backups gemaakt bij Ziggo en Ziggo mag alle data ouder dan 12 maanden verwijderen als dit nodig is voor de stabiliteit van het netwerk, volgens de voorwaarden.

 

Zakelijk al je mail op een server in de cloud met GMail of Microsoft?

Geen denken aan, dat is een prima reserve mogelijkheid, maar daar kun je geen bedrijf op draaien zonder flink wat risico.

Als je internet wegvalt, heb je geen toegang meer tot je mail geschiedenis en contacten.

Als in de cloud je mailtoegang, om wat voor reden dan ook, geblokkeerd wordt, heb je geen toegang meer tot je mail geschiedenis en contacten.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

En anders koop je een Synology NAS en gebruik je  de Mail Station Package. Heb je alles lokaal onder controle.

Plus de veel meer functies die zo'n NAS biedt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Maak met een Synology NAS met het Mail Station Package ook altijd met regelmaat een externe backup, want een hack op een apparaat wat aangesloten is op je netwerk, laat ook makkelijk alle mails verdwijnen.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

En die externe backup laat je dan ook in huis liggen en dan brand je huis af en heb je niks 😉

Had ik het nu toch ook maar in de cloud staan 😎

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

ik heb thuis een synology staan en op een externe plek ook een synology, de thuis synology maakt nachts een backup naar de externe synology.

Moet al raar zijn als ze alle twee op hetzelfde moment stuk gaan.

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

@puppie  Zo doe ik dat ook voor een klant. De backup synology staat hier op zolder. Plus dat er ook nog een backup wordt gemaakt bij een externe (cloud) partij.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic