1
Vraag
2
Reacties
Willem54

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer krijg ik een nieuw dynamisch IP-adres

Ik wil weten wanneer mijn IP-adres vernieuwd wordt. Kan ik dat zelf beïnvloeden?
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Willem54
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Aangezien je als particuliere klant een dynamisch WAN-IP-adres hebt/krijgt, is het nooit te zeggen wanneer deze wijzigt, deze kan heel lang hetzelfde blijven of kort achter elkaar steeds wijzigen, dat hangt weer af van de DHCP-server, die de WAN-adressen uitdeelt, in de achterliggende systemen van Ziggo.

De leasetijd heeft betrekking op de DHCP-server binnen je eigen modem voor de uitgifte van interne IP-adressen binnen je eigen netwerk en heeft dus niets met het WAN-IP-adres te maken dat je van Ziggo toebedeeld krijgt.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@ Je hebt al een Dynamic IP, Ziggo geeft aan particulieren geen vast IP. (allen bij sommige dure zakelijke abonnementen). Je ip-adres kan wel heel lang hetzelfde blijven (tot aan jaren).

Je kunt daar verder geen invloed op uitoefenen. Ook wijzigt ziggo niet op verzoek.

 

 

Ps. Dit is een 3 jaar oud topic wat allang gesloten had moeten zijn.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Er is een zoekfunctie op dit forum

https://community.ziggo.nl/search?q=IP-adres
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Willem54
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Aangezien je als particuliere klant een dynamisch WAN-IP-adres hebt/krijgt, is het nooit te zeggen wanneer deze wijzigt, deze kan heel lang hetzelfde blijven of kort achter elkaar steeds wijzigen, dat hangt weer af van de DHCP-server, die de WAN-adressen uitdeelt, in de achterliggende systemen van Ziggo.

De leasetijd heeft betrekking op de DHCP-server binnen je eigen modem voor de uitgifte van interne IP-adressen binnen je eigen netwerk en heeft dus niets met het WAN-IP-adres te maken dat je van Ziggo toebedeeld krijgt.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi Willem54, EnergieBoy heeft je vraag beantwoord. Is er een specifieke reden dat je een nieuw IP-adres nodig had? Misschien dat we je daarin nog op een andere manier kunnen helpen.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Als je ergens op je IP geblokt bent.
Kijk even door wat en/of welke "fout" los dit dan wel eerst even op a.u.b. wel zo handig.

Geef een indien blacklisted ip ook door aan ziggo support dan kunnen ze een delist aanvragen, namelijk lullig als iemand anders na jou dat "besmette" ip krijgt!
Ahmed_elkasmi

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey EnergieBoy. Ik heb even een vraagje. Ik zou graag willen switchen naar Dynamic IP.
Ik run voor de rest geen Servers of dergelijke. Hoe zou dat moeten. 


Met vriendelijke groet

ziggo gebruiker

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@ Je hebt al een Dynamic IP, Ziggo geeft aan particulieren geen vast IP. (allen bij sommige dure zakelijke abonnementen). Je ip-adres kan wel heel lang hetzelfde blijven (tot aan jaren).

Je kunt daar verder geen invloed op uitoefenen. Ook wijzigt ziggo niet op verzoek.

 

 

Ps. Dit is een 3 jaar oud topic wat allang gesloten had moeten zijn.

Ahmed_elkasmi

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oke, hoe zorg ik er voor dat mijn IP veranderd na een periode.... 

zou dat zelf wel graat wel willen

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

@Ahmed_elkasmi Gebruikelijk ontvangt de router (of dat nu de ingebouwde router (eRouter) van het modem is of een eigen router achter het modem in bridge mode) een lease die 1 week geldig is en op de helft van de leasetijd wordt vernieuwd. Indien je het modem of de eigen router dus een aantal dagen stroomloos zou maken of de internetverbinding verbreekt, is het mogelijk dat je daarna een nieuw IP-adres ontvangt.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Let wel op het woordje ''mogelijk'' van @tobiastheebe. Ik heb na een 3 weekse vakantie, waarbij stroom van het modem was, hetzelfde ip-adres gehouden.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31055Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Het is inderdaad ook mogelijk dat je het geluk (of in dit geval juist de pech) hebt dat niemand anders het IP-adres bemachtigt. Een ander IP-adres forceren kan, voor zover ik weet, alleen met MAC spoofing van de WAN-interface van de eigen router.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Ahmed_elkasmi 

mag ik vragen waarom je wilt dat het ip-adres na een bepaalde periode veranderd ?

heeft dat iets te maken met ban in games of ddos aanvallen op je ip-adres etc ?

Nookes

Level 5
  • 49Posts
  • 3Oplossingen
  • 15Likes

Dit kan ik bevestigen, ik heb 2 WAN poorten op de mijn router en afhankelijk van welke ik gebruik krijg ik verschillende public IP adressen toegewezen. Het zijn in mijn geval al zo'n 3 jaar dezelfde 2 adressen.

Ahmed_elkasmi

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey anoniemforum, niet percee. Het is gewoon met bepaalde games die ik speel waar ik op inlog krijgen ze mn ip. Die zit in een soort database. Ik zou graag willen dat de mijne daar niet staat voor eventuele DDos aanvalen tegen tegaan of andere dingen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

duidelijk helaas is daar niet zo veel aan te doen.

indien je niet wilt dat ze je ip-adres zien zou je gebruiken kunnen maken van een vpn verbinding

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic