De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Dragonheart wrote:
Vandaag een hele middag bezig geweest om de Sonoff Basic schakelaar zonder succes te verbinden met het netwerk. Natuurlijk eerst de meest moeilijke oplossingen geprobeerd, waarom makkelijk doen.... ?
Tot ik mezelf de vraag begon te stellen: ligt het aan de schakelaar of aan het netwerk?
Dus een mobiel netwerk op de laptop aangemaakt en de telefoon en schakelaar hierop aangesloten. Alles liep op dit netwerk als een zonnetje!!!
Ik zag dat er een firmware update werd aangeboden en er begon een kleine glimmer van hoop te dagen. Op het mobiele netwerk de upgrade uitgevoerd, daarna de schakelaar in de Ewelink app gedeleted, overgeschakeld naar mijn Ziggo netwerk en de schakelaar weer opnieuw aangemeld. En zie daar, alles doet het!!!
Moraal van het verhaal, voer via een ander netwerk een firmware upgrade uit.
Ik hoop dat ik met mijn verhaal een aantal mensen kan helpen.
Oké Google....
Een helpdeskmedewerker van Ziggo had mijn 2,4 GHz wifi op kanaal 7 gezet, was beter volgens hem. Daarna vielen er steeds meer sonoffs uit en waren ze op geen manier meer aan te melden. Het heeft een heleboel gevloek gekost.
Terug op automatisch (kanaal) gezet en alles loopt weer op rolletjes.
De Sonoff maakt gebruikt van een esp8266. Deze esp8266 werkt bijvoorbeeld wel (eventjes) met de Connectbox maar niet met de EPC3928 van Cisco. Als je een extra WiFi router plaatst werkt het wel. Natuurlijk gebruik ik andere SSID's voor 2,4 en 5 Ghz. De esp8266 is van het type N, 20 Mhz kanaal breedte en kan alle 14 Wifi kanalen bedienen. Op een TP-Link router werkt de esp8266 ook wanneer de bovengenoemde parameters gevarieerd worden. Ik gebruik geen sonoff maar embedded software op deze processor en dat werkt feiloos op KPN, Trined, Onsnet etc. Maar er zijn onduidelijke problemen met het Ziggo netwerk (Ook met de connectbox).
Wie weet er meer of kan helpen?
Ik heb een Sonoff met eigen software erop. Deze verbindt zonder problemen met mijn Ziggo connectbox, ook met andere routers, en ook met een ziggo connectbox bij iemand anders.
Maar nu komt het rare: Bij een andere kennis die precies dezelfde connecbox heeft, wil deze Sonoff geen verbinding maken. Andere Sonoffs met dezelfde software doen dit wel.
Samengevat:
Connectbox A wil niet verbinden met Sonoff 1
Connectbox A verbindt wel met andere Sonoffs
Sonoff 1 verbindt wel met andere routers en ziggo connectboxen.
Connectbox A heeft dezelfde instellingen als de connectboxen waarmee Sonoff 1 wel verbindt.
Ik vind dit totaal onbegrijpelijk, al het mogelijke is al geprobeerd. Firewall, beveiliging, kanaal, met alles is gestoeid, zonder resultaat. Het kan toch niet zo zijn dat de connectbox een hekel heeft aan deze ene Sonoff? Kan iemand hier chocola van maken?
Dit is inderdaad een onoplosbaar probleem. Het speelt bij een kennis van mij. Zijn esp werkt correct en langdurig als hij gebruikt maakt van het Ziggo WiFi netwerk vd buren… Maar met zijn eigen Ziggo WiFi heeft hij ad-hoc problemen. De routers van Ziggo (aris als ik me niet vergis) van hem en zijn buren zijn van het zelfde type. Zijn esp 8266's bouwen o.a. een verbinding met de Google Cloud op (spreadsheet) . Ook een oudere Samsung tablet vertoont de zelfde kuren bij hem.
Ziggo gaat hier niet helpen.
Onoplosbaar, dat is iets waar ik weinig genoegen mee kan nemen haha. Ik weet dat die persoon iets ingesteld heeft met mac filters en dat later weer heeft verwijderd. Misschien onthoudt die router echter die instellingen en dat het daardoor misgaat. Een reset naar de fabrieksinstellingen zou dat misschien kunnen oplossen maar daar ziet hij nogal tegenop dus dat is (nog) niet geprobeerd. Die routers zijn hemeltergend traag en om de haverklap krijg je de melding dat er al iemand anders is ingelogd dus dan moet je wachten totdat die sessie wordt beeindigd. Hopeloos.
Dus misschien heb je gelijk en is het onoplosbaar, in ieder geval bedankt voor je reactie.
hansiart wrote:
Onoplosbaar, dat is iets waar ik weinig genoegen mee kan nemen haha. Ik weet dat die persoon iets ingesteld heeft met mac filters en dat later weer heeft verwijderd. Misschien onthoudt die router echter die instellingen en dat het daardoor misgaat. Een reset naar de fabrieksinstellingen zou dat misschien kunnen oplossen maar daar ziet hij nogal tegenop dus dat is (nog) niet geprobeerd. Die routers zijn hemeltergend traag en om de haverklap krijg je de melding dat er al iemand anders is ingelogd dus dan moet je wachten totdat die sessie wordt beeindigd. Hopeloos.
Dus misschien heb je gelijk en is het onoplosbaar, in ieder geval bedankt voor je reactie.
Ik mag aannemen dat Ziggo dit probleem kan oplossen. De meeste Ziggo aansluitingen werken uitstekend. Het betreft (betrof inmiddels) een nieuwe aansluiting waarbij alleen het Ziggo SSID gewijzigd werd. Het probleem treedt ad-hoc op. We hebben het gelogged. Ook s'nachts.
Zijn zonnepanelen beschikken ook over WiFi (in zijn defecte adapter zat ook een esp8266) en die heeft zover bekend nooit een probleem opgeleverd. Kortom het probleem kan ook zitten in de netwerksoftware die Espressif levert.
JanJansen47 wrote:
hansiart wrote:
Onoplosbaar, dat is iets waar ik weinig genoegen mee kan nemen haha. Ik weet dat die persoon iets ingesteld heeft met mac filters en dat later weer heeft verwijderd. Misschien onthoudt die router echter die instellingen en dat het daardoor misgaat. Een reset naar de fabrieksinstellingen zou dat misschien kunnen oplossen maar daar ziet hij nogal tegenop dus dat is (nog) niet geprobeerd. Die routers zijn hemeltergend traag en om de haverklap krijg je de melding dat er al iemand anders is ingelogd dus dan moet je wachten totdat die sessie wordt beeindigd. Hopeloos.
Dus misschien heb je gelijk en is het onoplosbaar, in ieder geval bedankt voor je reactie.
Ik mag aannemen dat Ziggo dit probleem kan oplossen. De meeste Ziggo aansluitingen werken uitstekend. Het betreft (betrof inmiddels) een nieuwe aansluiting waarbij alleen het Ziggo SSID gewijzigd werd. Het probleem treedt ad-hoc op. We hebben het gelogged. Ook s'nachts.
Zijn zonnepanelen beschikken ook over WiFi (in zijn defecte adapter zat ook een esp8266) en die heeft zover bekend nooit een probleem opgeleverd. Kortom het probleem kan ook zitten in de netwerksoftware die Espressif levert.
Voor Ziggo had deze man een KPN aansluiting en dat heeft minstens een halfjaar zonder problemen gewerkt.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...