Beekelen

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer hersteld Ziggo eigen fout??

24 februari ben ik telefonisch door Ziggo benaderd. Ik ben al jaren klant en het was een goede aanbieding waar een nieuwe mediabox bij hoorde. 

 

3 maart rond 17:30 uur internetverbinding verbroken hierna een uur met mederwerker van ziggo contact gehad via de chat welke uiteindelijk aangaf dat de internetverbinding al was omgezet naar de nieuwe mediabox. Maar deze had ik nog niet ontvangen na een hoop gechat besloten alles terug te draaien naar oude situatie dus naar huidige mediabox dit zou 24 tot 48 uur duren wat niet sneller kon.

 

 

5 maart  met ziggo gebeld het was immers al 36 uur later. Ik heb toen met medewerker van Ziggo gesproken. Deze gaf aan dat de case wel was aangemaakt maar nog niet was opgepakt maar dat dit eigenlijk wel al had gemoeten. Waarschijnlijk zou de case die dag opgepakt zou worden en ik kon na 18:00 uur m’n mediabox herstarten ik zou dan waarschijnlijk weer internet hebben. Wat niet het geval bleek te zijn ik heb toen met ziggo gebeld en gesproken. Ik heb het hele verhaal weer uitgelegd en hij gaf aan dat deze case nog niet was opgepakt en dat deze handelingen door zijn collega’s in India worden uitgevoerd maar hij zou ze proberen te bellen zodat de case gelijk zou worden opgepakt. Helaas waren zijn collega’s in India al naar huis.

 

Dag erna, 6 maart, weer met ziggo gebeld en gesproken met een medewerker. Deze gaf aan eea na te zullen kijken en me later terug te bellen was ook is gebeurd. Ze had alles besproken met haar collega’s in India en alles was duidelijk en de case zou gelijk worden opgepakt zodat ik 6 maart weer internet zou hebben. Ik zou 16:00 uur moeten proberen, beetje als verwacht nog steeds geen internet. Waarna ik weer contact heb opgenomen met ziggo, gesproken met medewerker welke aangaf dat hij niet zeker wist dat het deze dag wel zou worden opgelost omdat het een ingewikkeld probleem was. Iets wat verrast vroeg ik of ziggo dan wel gemakkelijk iets verkeerd kon zetten maar het vervolgens niet gemakkelijk kon corrigeren antwoord daarop was ja met excuses.

 

Ben nu al dagen / uren bezig met ziggo en allemaal aardige medewerkers hoor alleen gebeurd er niets terwijl ik verder niets verkeerds heb gedaan.

 

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic, mogelijk vandaag al.

Zij kunnen diep in de systemen kijken en zien wat er misgaat en zo nodig de juiste mensen bereiken, tevens heb je dan hier een vast aanspreekpunt.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Beekelen,

 

Een mooie aanbieding en overstap wat in zo'n anti-climax eindigt 😞 Een ongelooflijke sof. Ik ben er aan deze kant ingedoken en zie inderdaad dat het niet goed gaat: De opdracht om jouw abonnement om te zetten is vastgelopen aan onze kant. Dat kan veel verschillende redenen hebben, maar heeft helaas tijd nodig door een specialistisch team om te herstellen. Daar ligt het inmiddels, maar snap dat je geduld op begint te raken.

Ik heb je situatie intern doorgezet naar een team wat we hiervoor hebben opgericht, om pro-actief contact met je op te nemen om je op de hoogte te houden en/of naar een andere oplossing te kijken.

 

Tot die tijd ben ik nog even benieuwd naar de precieze situatie: Voor deze hele situatie had je van ons een Mediabox XL, hierop had je ook internet. Als ik me niet vergis, heb je vorige week twee pakketjes van ons gekregen. Ook eentje met een los modem? Werken beide Mediaboxen op dit moment niet?

Beekelen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Alex,

 

Bedankt voor je reactie. Zelf heb al jaren een mediabox van ziggo met ingebouwd modem. Mediabox 2 word deze genoemd als ik me niet vergis.

 

ik heb van jullie voor de nieuwe aanbieding tot op heden alleen los modem ontvangen. Doordat ik niet meer kon thuiswerken heb ik waarschijnlijk de bezorger welke de nieuwe mediabox kwam afleveren gemist. Omdat ik niet meer wil overstappen naar het nieuwe abonnement heb ik vd week met een van je collega’s besproken de nieuwe mediabox niet af te halen bij het afhaalpunt zodat deze dan vanzelf naar jullie zou worden geretourneerd de modem moest ik zelf terugsturen naar het antwoordnummer op de doos.

 

ik wil dus terug naar oude situatie hoe deze al jaren was. Van je collega begreep ik gisteren dat ze in India de nieuw ingevoerde mediabox handmatig gingen verwijderen in het systeem en het weer terug zetten naar de oude situatie.

 

 

Vriendelijk groet,

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder! Heb je het modem ook proberen aan te sluiten? Deze staat op dit moment actief namelijk. Voorop gesteld: Er staat één en ander vast bij de-activatie en activatie, maar het is het proberen waard. Al is het tijdelijk.

 

Beekelen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja op advies van 1 van je collega’s via de chat had ik het nieuwe modem aangesloten omdat internet het dan weer zou doen maar dit was niet zo. Later begreep ik van andere medewerker van ziggo dat dit kwam doordat de collega’s in India nieuwe mediabox al als werkend hadden ingesteld en de “oude” daarom geen signaal ontving. Nu is het nieuwe modem weer losgekoppeld en staat alles zoals het was.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Lastig 😞 Ik kan in ieder geval delen hoe het er nú voor staat: Het witte modem is actief voor internet, tezamen met je nieuwe Mediabox voor TV.

Maar zoals je merkt; dat betekent niet dat alles ook (goed) werkt. Het loopt op de activatie mis namelijk. Daar kwam de vraag vandaan hoe het er voor stond met je modem, wellicht was dat een tijdelijke oplossing geweest.

 

Dan wordt het toch afwachten tot het team dit heeft opgepakt. Ik heb inmiddels bevestiging dat het is doorgezet.

Beekelen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie en uitleg. Dan staat het er nog net zo voor als afgelopen woensdag toen alles mis ging.


Naar mijn mening heeft de case veel te lang gelegen. Woendag heeft ziggo een case aangemaakt en de mensen van ziggo India hebben deze zaterdag, nadat er was gebeld door ziggo Nederland, pas opgepakt.

 

Toen ik afgelopen zaterdag een medewerker van ziggo had gesproken, die echt goed aangaf wat er aan de hand was en dat ze met ziggo India had gesproken hoe het handmatig opgelost moest worden, ging ik echt vanuit dat ik zaterdag weer aangesloten zou zijn dit was mij ook zo vertelt.

 

Wellicht ten overvloede maar zoor zekerheid: alles wat nu is geïnstalleerd moet worden gedeactiveerd en alles moet worden teruggezet naar de oude situatie, zoals het tot woensdag 17:25 uur was. Nieuwe modem stuur ik morgen terug en nieuwe mediabox staat bij kon ahaalpunt tot 12 maart en zal daarna naar afzender retour gaan.

Beekelen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zojuist met ziggo gebeld gesproken met aardige dame welke mij wist te vertellen dat het is vastgelopen in het systeem en dat dit 2 weken duurt voor het word opgepakt in India

Beekelen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Alex : omdat ik niet 2 weken kan wachten vanmorgen nieuwe mediabox wezen afhalen bij afhaalpunt. Een uiterst vriendelijke medewerker van ziggo heeft me per telefoon geholpen modem te installeren internet doet het nu. Gelijk besproken dan niet alles terug te draaien en toch verder te gaan met de nieuwe aanbieding. Probeer net nieuwe mediabox te installeren maar deze geeft hele tijd bijwerken aan. Gebeld met ziggo  en blijkbaar is deze nog niet actief, ten minste dat zei de medewerkster van ziggo. Nu moet ik 48 uur wachten en kan dan weer de nieuwe mediabox proberen te installeren.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Beekelen,

Hartelijk dank voor je reactie. Er gaat iets mis met de activatie van de Mediabox XL in de achterliggende systemen. Hierdoor zal de Mediabox XL in de installatie blijven hangen. Mjin collega @Alex heeft er al voor gezorgd 
dan onze collega's van het gespecialiseerde team dit op gaan lossen. Ik laat het weten zodra ik een terugkoppeling heb van de collega's die hier mee bezig zijn. Helaas wordt het dus toch even afwachten.

Beekelen
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Paul @Alex : is er inmiddels al meer duidelijkheid. Van de week sms van ziggo ontvangen en vandaag een brief om de oude mediabox te retourneren maar dat kan nog niet omdat nieuwe mediabox nog niet werkt. Tevens stond vandaag in de brief dat de oude mediabox na 2 weken niet meer werkt. Kan ik ervan uit gaan dat die nieuwe mediabox wel binnen 2 weken is geactiveerd?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Beekelen Op dit moment zijn mijn collega's bezig om de laatste ontvangen Ziggo Mediabox XL voor je te activeren. Ik verwacht dat de Ziggo Mediabox XL in de loop van vandaag geactiveerd zal zijn en digitale tv doorgeeft. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Beekelen
Het is via deze weg al een tijdje stil en ik was benieuwd naar de stand van zaken. Volgens mijn informatie staat de juiste Mediabox XL nu actief en heb je op 16 maart ook nog contact gehad en is tijdens dit contact ook de compensatie in orde gemaakt. Klopt het dat alles nu is opgelost? 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Beekelen Helaas hebben we nog geen reactie van je mogen ontvangen. We zijn erg benieuwd of alles nu volledig naar wens opgelost is. Als wij je verder nog ergens mee kunnen helpen horen wij dat graag. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Beekelen We hebben helaas nog geen reactie van je ontvangen. Kun je laten weten of alles  naar tevredenheid is opgelost? Anders helpen wij je hier graag verder. 

Uitgelicht topic