1
Vraag
2
Reacties
redydo2015

Level 6
  • 110Posts
  • 8Oplossingen
  • 35Likes

Wanneer gaat upload snelheid omhoog?

Beste mensen van Ziggo .

Hebben jullie enig idee wanneer de upload snelheden een stuk hoger worden naar bijvoorbeeld 100 of 200 Mb/s. Ik vind het prachtig dat we straks 1Gb/s krijgen binnen 2 jaar .maar mijn bestanden om te uploaden worden ook zwaarder . en met 40 Mb/s wordt de verhouding wel heel erg schreef . dan wordt het wel bij 1 Gb/s 50 Mb/s . maar kom minimaal 100 Mb/s moet toch kunnen . 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De analoge afschakeling zal afgerond zijn rond eind 2020 en dan pas zijn de analoge frequenties vrij voor een hogere upload.

 

 

Bekijk in context

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Er spelen twee tegenstrijdige belangen onder de klanten van Ziggo. Aan de ene kant de klanten die hogere uploadsnelheden wensen. Aan de andere kant de luisteraars naar analoge FM via de radio. 

 

Het besluit is eindelijk gevallen dat in 2021 de analoge FM volledig wordt afgeschakeld bij Ziggo, als laatste van alle kabelaanbieders. Bij Delta in Zeeland was de analoge radio al afgeschakeld waardoor er daar hogere uploadsnelheden zijn dan bij Ziggo.

 

Na het volledig afschakelen kunnen de uploadsnelheden omhoog.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Die beste mensen van Ziggo, die u hier op dit forum aantreft kunnen daar niets over zeggen. Mededelingen over dit soort zaken worden niet in dit forum gedaan.

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Ik denk dat dat pas gaat gebeuren als de analoge radio is afgeschakeld. Want een deel van de upstream van de modems bevindt zich precies in dat frequentiegebied.

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Ze wachten op de concurrentie: KPN. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De analoge afschakeling zal afgerond zijn rond eind 2020 en dan pas zijn de analoge frequenties vrij voor een hogere upload.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Kermit

Level 10
  • 479Posts
  • 3Oplossingen
  • 137Likes
Be rt wrote:

De analoge afschakeling zal afgerond zijn rond eind 2020 en dan pas zijn de analoge frequenties vrij voor een hogere upload.

 

Spreek jij over analoge TV of analoge Radio? Over het afschakelen van analoge Radio zijn toch nog geen uitspraken gedaan?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ziggo is zelf niet bepaald scheutig met info hierover..

je zult het dus moeten doen met iets als:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-stopt-binnen-afzienbare-termijn-met-analoge-fmkabelradio/

redydo2015
Topicstarter
Level 6
  • 110Posts
  • 8Oplossingen
  • 35Likes
Jan F. wrote:

 Mededelingen over dit soort zaken worden niet in dit forum gedaan.

@Jan F. 

Daar zit jij toch even naast 

De analoge afschakeling zal afgerond zijn rond eind 2020 en dan pas zijn de analoge frequenties vrij voor een hogere upload.zijn toch mensen die het wel weten op het forum of een normaal antwoord geven .

Zint eer ge begint.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
redydo2015 wrote:
Jan F. wrote:

 Mededelingen over dit soort zaken worden niet in dit forum gedaan.

@Jan F.

Daar zit jij toch even naast 

Heeft u mededelingen van Ziggo gezien hierover? Dat diverse geruchten en feitjes de ronde doen ontken ik niet, maar officieel heeft Ziggo hier niets over bekend gemaakt. De praktijk is, dat Ziggo via de pers mededelingen doet en later pas hier in het forum daarop reageert.

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
redydo2015 wrote:

Beste mensen van Ziggo .

Hebben jullie enig idee wanneer de upload snelheden een stuk hoger worden naar bijvoorbeeld 100 of 200 Mb/s. 

Ontzettend mee eens. Sterker nog: ik wil symmetrisch. Als ik hier glasvezel had dan was ik allang overgestapt om die reden. We doen steeds meer via de cloud en upload snelheid wordt / is net zo belangrijk als download snelheid.

 

Ik kom zo hier en daar wel geluiden tegen dat Ziggo dit op termijn wel wil realiseren. Maar dat gaat nog wel jaren duren zo lijkt het. Eerst gaan ze overal Docsis 3.1 implementeren. Dan de download omhoog richting 1gb. En dan ….. ooit?? …. full duplex?

 

Lees bv dit artikel op Tweakers waarin wordt aangegeven dat full duplex niet te verwachten is vóór 2025. Pffff ….

https://tweakers.net/reviews/6083/all/acm-vodafoneziggo-moet-zijn-kabelnetwerk-openstellen.html

 

Hééél veel geduld hebben dus of overstappen op glas als je dat  hebt / krijgt.

Frans-Ol

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb al 1 jaar het Giga abo dus 1 GB download en helaas maar 50 MB/s  Upload .Ondertussen zijn we 1 jaar verder en is nog steeds niets veranderd. Ik heb al eerder gereageerd naar Ziggo maar hun antwoord is dat deze uploadsnelheid voor de meeste klanten genoeg is. Ik heb nooit een klantenonderzoek gehad en andere mensen die ik ken met dit abo, ook niet dus Ziggo verzint maar wat.! Bij kabel-TV aanbieder Delta in Zeeland hebben ze 100 MB/s up, dat is al een 100% verbetering. Ziggo weet klaarblijkelijk niet dat veel mensen veel  naar de Cloud schrijven dus veel upload data verkeer. Ik maak veel fotoboeken en dan zou een hogere uploadsnelheid ook fijn zijn.

Maar de arrogantie van Ziggo is veel groter dan mijn uploadsnelheid :-(!

.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Er spelen twee tegenstrijdige belangen onder de klanten van Ziggo. Aan de ene kant de klanten die hogere uploadsnelheden wensen. Aan de andere kant de luisteraars naar analoge FM via de radio. 

 

Het besluit is eindelijk gevallen dat in 2021 de analoge FM volledig wordt afgeschakeld bij Ziggo, als laatste van alle kabelaanbieders. Bij Delta in Zeeland was de analoge radio al afgeschakeld waardoor er daar hogere uploadsnelheden zijn dan bij Ziggo.

 

Na het volledig afschakelen kunnen de uploadsnelheden omhoog.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic