1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mr. Jinx

Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Wanneer eigen modem in voormalig UPC gebied?

Wanneer kunnen klanten in het voormalig UPC gebied zelf een kabelmodem kopen en aansluiten?

21 Reacties 21
Pineapple

Level 16
  • 1711Posts
  • 179Oplossingen
  • 680Likes

Daar is nog niets over bekend. Zodra er meer informatie hierover is, zal het kenbaar worden gemaakt via de gebruikelijke communicatiekanalen. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Ik heb iemand horen melden, dat dit eind april zou zijn, maar of dat waar is ..... afwachten maar !

iko

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik snap niet dat we dit met z'n allen accepteren. Men heeft 2 jaar de tijd gehad dit voor te bereiden. Dit is gewoon een bewuste strategie. Jammer dat de ACM niet ingrijpt, gewoon een dwangsom per dag. 

Mr. Jinx
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Dat dacht ik dus ook. En op zich heb ik er ook wel begrip voor als het niet lukt omdat het toch allemaal wat ingewikkelder blijkt te zijn.

Maar dan verwacht je wel iets meer informatie, zeker omdat het nu verplicht open zou moeten zijn. Wat zijn dan de problemen en wanneer het dan wel verwacht wordt. Nu krijg je gewoon de melding 'helaas probeer het later nog maar eens'.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Mr. Jinx  schreef:

...En op zich heb ik er ook wel begrip voor als het niet lukt omdat het toch allemaal wat ingewikkelder blijkt te zijn.
Maar dan verwacht je wel iets meer informatie, zeker omdat het nu verplicht open zou moeten zijn. Wat zijn dan de problemen en wanneer het dan wel verwacht wordt. Nu krijg je gewoon de melding 'helaas probeer het later nog maar eens'.


Inderdaad.

Maar het is typisch Ziggo, om haar klanten dom te houden en hun vooral NIET te informeren. Juist dát maakt dit zo ergerlijk.

Mr. Jinx
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Helaas nog steeds niet mogelijk hier.

Ik lees ook berichten over dualstack ipv6 in bridge mode, ook dat is hier nog niet het geval.

Kan een Ziggo medewerker daar niet meer informatie over geven? Het is allemaal zo vaag.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het project loopt 

stuk voor stuk worden gebieden toegevoegd totale duurt 2 tot 3 maanden

 

zie ook :

 

 

Zodra de migratie klaar is, wordt het in oud UPC gebied ook mogelijk om een eigen modem te nemen. Het duurt niet heel lang meer, houd rekening met 2 a 3 maanden.

iko

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Die 2 - 3 maanden zijn allang voorbij. Eind April was al 3 maanden. Overigens volledig onzin want Ziggo weet dit al 3 jaar en heeft gewoon geen zin, dit heet traineren. Dit is super haantjes gedrag. Tot dat de AVM zo dadelijk een boete oplegt, voor niet voldoen aan de vordering die stond op Januari 2022. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@iko  schreef:

..Eind April was al 3 maanden... 


Ik snap wat u bedoeld, maar de maand klopt niet 😉.  Misschien uw tekst aanpassen 😀.

Overigens hebt u verder groot gelijk !

Edit : Soms rekent men van het begin naar het eind en soms reken je van het eind naar het begin 🤣. Gelukkig ben ik niet de enige ( die dit verkeerd leest ), gezien de like van 🤐.

iko

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Leg uit ?.  Vanaf 28 januari 2022 geldt de verplichting dat vrij modem keuze mogelijk moet zijn. Max 3 maanden van die datum is 28 April. Het kan niet zo zijn dat het 3 maanden is van een datum die Ziggo heeft vastgesteld. Aanpassen is niet nodig denk ik zo.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

het ACM kan tussendoor ook uitstel hebben gegeven waar de consument niks van weet

iko

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat is zeker niet gebeurd. Ze zijn een onderzoek gestart waarom nog niet alle klanten een eigen modem kunnen gebruiken. Er is geen uitstel

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

werk jij bij het ACM er kan altijd gedurende het onderzoek gelegd zijn met ziggo over hoe en wat en wij als consumenten weten daar niks van

 

 

anyway je kan toch niks anders doen dan wachten

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MR_CHIP  schreef:

...anyway je kan toch niks anders doen dan wachten


Of klagen bij de ACM....

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat heb ik al meerdere keren gedaan

(zie meerdere meldingen gemaakt ook naar de persoon die het onderzoek leidt )

maar dat haalt niks uit 

Mr. Jinx
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Ik heb dit zojuist ook nog maar eens gemeld bij de ACM.
En nogmaals, alle begrip als het wat langer duurt, maar tot nu toe geen enkele reactie van Ziggo wat dan de planning is. Duurt dit nog een week, een maand, een jaar?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

er is wel een reactie 2/3 maanden

Mr. Jinx
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Waar?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

Screenshot_2022-05-06-18-01-46-998_com.android.chrome.jpg

IMG_20220506_180136.jpg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic