1
Vraag
2
Reacties
Niek1953

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wachtwoord wijzigen van e-mailadres, mail niet zichtbaar

Ik loop tegen een probleem(pje) aan, en via de telefoon wordt hier door de klantenservice geen antwoord op gegeven....

Zoals Ziggo aangeeft probeer ik via Mijn Ziggo het wachtwoord van mijn huidige e-mailadres te wijzigen. Ik doorloop de aangegeven stappen maar krijg alleen de optie om een nieuw e-mailadres aan te maken. Wachtwoord en alias beheren zie ik niet, ook mijn huidige e-mailadres wordt trouwens niet vermeld, en ik kan dus geen nieuw wachtwoord aanmaken!

Nu las ik hier zojuist een vraag van iemand met precies hetzelfde probleem, waarop de medewerker van Ziggo aangaf dat e.e.a. komt doordat mijn huidige e-mailadres niet meer aan mijn klantnummer is gekoppeld.

 

Dus neem ik aan dat dit ook bij mij zo is?!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Niek1953 , fijn dat je ons hebt gevonden om dit probleem te bespreken. Hier op de Community helpen wij onze klanten graag, want dit moet wel opgelost worden. Mooi om te zien dat @Bert je al zo ver op weg heeft geholpen. Hierdoor kon ik gelijk aan de slag voor je.
 

Je e-mailadres staat inderdaad nog geregistreerd onder een oud klantnummer. Dat is de reden waarom je deze niet kunt vinden in je overzicht in MijnZiggo. Je e-mailadres moet hierom eerst administratief overgezet worden. Daar heb ik de nodige acties voor uitgezet. Ik verwacht dat je voor het einde van de week hierover meer hoort. Uiterlijk zaterdag zal dit e-mailadres zichtbaar zijn in je huidige MijnZiggo omgeving. Laat je het mij weten of het gelukt is? 

Tijdens het aanvragen van deze mutatie, zag ik dat je nog een wat ouder modem van ons gebruikt. Mocht je problemen met het internet ervaren, dan kan ik je ook via deze weg kosteloos een nieuw modem per post toesturen. Laat maar weten of je hier gebruik van wilt maken. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je ooit een nieuw contract gehad met een nieuw klantnummer?

Of is het een oud mailadres met b.v. upcmail.nl / casema.nl of iets dergelijks?

Niek1953
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
  • Ik denk dat het fout is gegaan toen UPC en Ziggo in elkaar opgingen. 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Toen ging alles goed, maar daarna met nieuwe software voor Mijn Ziggo ging het mis, een aantal oude mailadressen waren niet meer te zien, niet alleen van UPC.

Plaats je emailadres in je community profiel achter je huisnummer, dan kan Ziggo zien waar dat emailadres is gebleven.

Niek1953
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ok, dat kan bij mij ook gebeurd zijn. Mijn emailadres was destijds trouwens al ziggo.nl , geen upc, casema, etc. Ik heb mijn emailadres inmiddels in mijn community profiel achter mijn huisnummer gezet zoals jij tipte. Als ontdekker weet ik niet zeker of mijn vraag automatisch gelezen wordt door iemand van Ziggo, of moet ik de vraag nog eens via "support" plaatsen? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er komt hier op werkdagen vanzelf een Ziggo moderator langs.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Niek1953 , fijn dat je ons hebt gevonden om dit probleem te bespreken. Hier op de Community helpen wij onze klanten graag, want dit moet wel opgelost worden. Mooi om te zien dat @Bert je al zo ver op weg heeft geholpen. Hierdoor kon ik gelijk aan de slag voor je.
 

Je e-mailadres staat inderdaad nog geregistreerd onder een oud klantnummer. Dat is de reden waarom je deze niet kunt vinden in je overzicht in MijnZiggo. Je e-mailadres moet hierom eerst administratief overgezet worden. Daar heb ik de nodige acties voor uitgezet. Ik verwacht dat je voor het einde van de week hierover meer hoort. Uiterlijk zaterdag zal dit e-mailadres zichtbaar zijn in je huidige MijnZiggo omgeving. Laat je het mij weten of het gelukt is? 

Tijdens het aanvragen van deze mutatie, zag ik dat je nog een wat ouder modem van ons gebruikt. Mocht je problemen met het internet ervaren, dan kan ik je ook via deze weg kosteloos een nieuw modem per post toesturen. Laat maar weten of je hier gebruik van wilt maken. 

Niek1953
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag Meindert, bedankt voor je reactie. Gisteren heb ik via een omweg toch telefonisch een Ziggo medewerker aan de lijn gekregen, die via een "meekijk tool" ook zag wat het probleem is. Bovendien kreeg ik een uurtje na dat belletje een mail van Ziggo met de mededeling dat mijn account gehackt was, en direct door Ziggo geblokkeerd. Met het verzoek om zowel Mijn Ziggo als mij Ziggo e-mail van een nieuw wachtwoord te voorzien. Nou, in Mijn Ziggo heb ik dat natuurlijk direct gedaan, maar wat betreft mijn emailaccount moest ik wel even glimlachen, dat was nu juist het oorspronkelijke probleem, dus aan dat verzoek van Ziggo kan ik tot nu toe niet voldoen.! De Ziggo medewerker zag, net als jij, ook dat ik niet alleen een oude mediabox heb, maar ook een gedateerd modem, en die heeft er inmiddels twee voor mij "besteld", daar kreeg ik ook netjes een e-mail van. Uit jouw reactie maak ik op dat e.e.a. zo tegen het eind van de week opgelost zou kunnen zijn, dat is mooi. Mocht dit niet zo zijn dan laat ik je weten of het gelukt is. Ik ben al heel lang klant van Ziggo, en de (re)acties van Ziggo en Bert en nu jij op dit forum geven denk ik ook  aan waarom....?!

Niek1953
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dag Meindert, mijn e-mailaccount werkt weer, is nu zichtbaar omdat het klantnummer is gekoppeld. Ook het modem en de next mini werken. Dus nogmaals bedankt voor je medewerking!

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Niek1953 , fijn om te lezen dat dit allemaal al is geregeld. En het scheelt weer dat ik geen nieuw modem meer voor je hoef te regelen. Je maakt het mij wel makkelijk op dit moment op de vrijdag!
 

Die hack op je e-mailadres is wel heel toevallig op hetzelfde moment. Daar heb je inmiddels het wachtwoord voor aangepast?

Fijn dat wij je hiermee hebben mogen helpen.

Niek1953
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Klopt, ik vond het tijdstip van die hack ook wel erg toevallig ! Het wachtwoord heb ik direct gewijzigd. Ga dat sowieso wat vaker doen, en ook sterkere wachtwoorden gebruiken. Ik merk dat ik daar door de jaren heen toch wat te gemakkelijk over ben gaan denken.

Teun010101

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Ziggo  Ik heb hetzelfde probleem. Ik zie mijn mail adres niet onder internet opties staan, terwijl ik wel een ziggo abbo heb. Hiervoor even weggeweest dus het mailadres behouden. Ik krijg het niet voor elkaar deze zichtbaar te krijgen onder mijn ziggo. Daarmee kan ik dus ook geen wachtwoord wijzigen. Wie kan mij helpen?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Teun010101 Als je nu een ander klantnummer hebt gekregen, nadat je weg geweest bent, dan staan daar niet je oude mailadressen en kun je er ook niets meer aan veranderen.

 

Het kan zijn dat oude emailadressen nog langere tijd bleven werken, dat is geluk geweest, in de toekomst worden ze gesloten na 6 maanden.

 

Of heb je hetzelfde klantnummer als eerder?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Teun010101,

Zou je antwoord willen geven op de vraag van @Bert? En wil je het e-mailadres waar het omgaat in je profiel zetten, graag tussen haakjes achter je postcode. Dan kan ik even kijken of ik hierin iets voor jou kan betekenen. 

Teun010101

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Bert en @Rikst . Ik weet mijn oude klantnummer niet meer, maar ga er vanuit dat dit een nieuw nummer is.  Ik heb het mailadres achter de postcode gezet. Het zou fijn zijn als dit mail adres blijft bestaan onder mijn nieuwe klantnummer. Ik hoor graag.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor het aanvullen van je gegevens, @Teun010101! Ik ben voor je gaan meekijken naar hoe alles erin staat. Ik zie dat je e-mailadres, die je tussen haakjes hebt gezet achter je postcode, gewoon actief staat op jouw huidige klantnummer. 

Wat wel een beetje gek is, is dat je e-mailadressen niet in Mijn Ziggo staan. Dat zie ik nu hier ook. Ik heb nu dan ook een order aangemaakt om je accounts te laten herstellen in Mijn Ziggo. Het duurt maximaal 3 werkdagen voordat dit is verwerkt. 

Wil je na die 3 werkdagen eens kijken of je ze in Mijn Ziggo weer ziet? Zo niet, laat het hier dan weten zodat ik (of mijn collega moderator) een kijkje kan nemen in de status van de order. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic