Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Robdru
Level 2

Wachtwoord resetten van connectbox lukt niet, ook niet na herstel fabrieksinstellingen

Ik heb problemen met mijn internetverbinding. De verbinding is traag en valt iedere paar minuten uit, zowel via wifi als LAN-kabel. Ik probeer in te loggen op mijn connectbox maar het modem herkent het wachtwoord niet, ook niet na het resetten en herstellen van de fabrieksinstellingen.

Wat kan ik doen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
6 Reacties 6
Pasi
Level 19

Hallo,

Uw eerste topic, dus : dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators/medewerkers ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.

Als u de ConnectBox hebt gereset, dan moet u het wachtwoord gebruiken, die is meegeleverd. Deze bevindt zich in een klepje/flapje onderaan de ConnectBox.

0 Kudos
Robdru
Level 2
Topicstarter

Dank voor je reactie. 

Ik heb de modem gereset maar het meegeleverde wachtwoord werkt nog steeds niet.

0 Kudos
Pasi
Level 19
Robdru wrote:

Dank voor je reactie. 

Ik heb de modem gereset maar het meegeleverde wachtwoord werkt nog steeds niet.

Hebt u het oude wachtwoord al geprobeerd?

Anders nogmaals resetten. Herstel naar fabrieksinstellingen
• Connectbox: Houd het knopje 10-15 seconden ingedrukt.
• Cisco EPC-3925/3928: Houd het knopje 5-10 seconden ingedrukt.
• Technicolor TC-7200: Houd het knopje 10-15 seconden ingedrukt.
• Thomson TWG-870u: Houd het knopje 10-15 seconden ingedrukt.
• Ubee modems: Houd het knopje 10-15 seconden ingedrukt.

0 Kudos
Robdru
Level 2
Topicstarter

Dat is inderdaad de procedure die ik heb gevolgd. Heb het een keer of 5 geprobeerd, zelfs met 30 sec indrukken van de reset knop, maar hij accepteert het originele wachtwoord (8 cijfers) dat op de sticker van de modem staat niet. Heb dat wachtwoord in het verleden wel een aantal keer succesvol gebruikt, dus het werkte wel.

Klopt het dat er manieren zijn om het ww extern te resetten?

0 Kudos
Pasi
Level 19
Robdru wrote:

Dat is inderdaad de procedure die ik heb gevolgd. Heb het een keer of 5 geprobeerd, zelfs met 30 sec indrukken van de reset knop, maar hij accepteert het originele wachtwoord (8 cijfers) dat op de sticker van de modem staat niet. Heb dat wachtwoord in het verleden wel een aantal keer succesvol gebruikt, dus het werkte wel.

Klopt het dat er manieren zijn om het ww extern te resetten?

Ziggo zou vanaf hun netwerk de ConnectBox kunnen resetten. Maar om deze tijd zijn hier weinig Ziggo moderators aanwezig, dus is de kans groot dat u tot morgen moet wachten.
Zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel. Deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo mods en aan de hand daarvan kunnen ze direct uw gegevens en instellingen achterhalen.

Maar u kan ook m.b.v. de onderstaande informatie contact opnemen met Ziggo:
Chat 24/7. I.v.m. eventuele drukte of minimale bezetting, kan het soms even duren voordat de chat start, u ziet vanzelf het chat venster rechtsonder verschijnen.
– Tst 1200, servicelijn van 08.00 – 20.00, gratis via je Ziggo telefoonaansluiting.
– 0900-1884, normaal tarief.

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Robdru, welkom hier op de Community allereerst! 🙂

Knap vervelend dat het inloggen op het modem maar niet lukt met het bijgeleverde wachtwoord dat daarvoor bestemd is. Je hebt het modem al meermaals gereset begrijp ik, helaas zonder resultaat. Heb je ooit het wachtwoord gewijzigd om in te kunnen loggen op het modem? Zo ja, werkt dat wachtwoord misschien nog wél?

Ik heb een poging gedaan je modem uit te lezen maar jammer genoeg krijg ik er geen contact mee waardoor ik geen reset voor je kan proberen. Ervaar je, naast de inlogproblemen, misschien ook nog andere problemen met je modem of de stabiliteit ervan?

We horen het graag!

0 Kudos