1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rolf__

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wachtwoord controle bij aanmaken extra e-mailadres

Beste mensen @ Ziggo,

Daarnet probeerde ik een nieuw e-mailadres aan te maken. Alles ging goed totdat ik het wachtwoord voor de tweede keer invoerde. Jullie webform zegt dat ze niet overeenkomen:

Rolf___0-1644189968951.png

Dit is merkwaardig omdat ik het wachtwoord gekopieerd heb en daarna in beide velden velden heb geplakt. Het wachtwoord heeft een lengte van 100 tekens.

Wat blijkt nu? Op HTML-niveau wordt het wachtwoord voor het veld 'nieuw wachtwoord' gelimiteerd op 40 tekens en voor het veld 'nieuw wachtwoord herhalen' wordt er niet gelimiteerd. Het resultaat is dan inderdaad dat het webformulier vindt dat de wachtwoorden niet overeenkomen. Het formulier noemt nergens dat het wachtwoord een limiet van 40 tekens kent. Wel een minimum aantal van 8 tekens.

Zie de HTML voor het nieuw wachtwoord:
<input id="editnewpwd" type="text" maxlength="40" value="" class="col-lg-9 col-md-9 col-sm-9 col-xs-9 sminputsecret" />

en de HTML voor de 'herhaal nieuw wachtwoord':
<input id="editconfirmpwd" type="text" value="" class="col-lg-12 col-md-12 col-sm-12 col-xs-12 sminputsecret"/>

Kunnen jullie dit euvel zo snel mogelijk oplossen opdat ik een extra e-mailadres kan aanmaken zonder dat ik verplicht ben om van een zwakker wachtwoord gebruik te moeten gebruiken?

Mijn dank is groot!

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72707Posts
  • 5016Oplossingen
  • 20861Likes

Waarom is 40 tekens niet voldoende tegenwoordig?

Kun je dat uitleggen?

Steefb

Level 20
  • 15253Posts
  • 2918Oplossingen
  • 6825Likes

@Bert de vraag van TS was volgens mij meer waarom die maxlength="40" niet gecommuniceerd is en meegenomen in de controle.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72707Posts
  • 5016Oplossingen
  • 20861Likes

@Steefb Dat klopt, mijn vraag is er één uit nieuwsgierigheid, waarom zouden 40 tekens niet voldoende zijn, waarom 100 tekens?

Mogelijk kan ik nog iets leren.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3617Posts
  • 299Oplossingen
  • 1389Likes

@Rolf__ van harte welkom op de Ziggo Community. Ik snap dat één en ander wat verwarrend kan zijn. 

Ik deel overigens de nieuwsgierigheid van bovenstaande leden, maar dat terzijde. Als ik naar je afbeelding kijk, zie ik bij ''nieuw wachtwoord'' een wachtwoord staan dat zeker geen 100 tekens is. Maar die wordt als 'veilig' (groen) aangevinkt. Wat is dat dan precies? 

MaxH

Level 17
  • 2758Posts
  • 104Oplossingen
  • 1008Likes

Buiten het aantal karakters heb ik ook vaak gehad dat met 2x plakken het niet lukte. Ik moest dan de 2e keer kopiëren/plakken min het laatste karakter, en deze dan handmatig aanvullen. Vreemd, maar dat lukte wel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic