Vraag
Reacties
Oplossing
Paul5
Level 3

Wachtwoord WifiSpots wijzigingen

Goedemorgen allemaal,
Ik probeer mijn wachtwoord van mijn Wifispots te wijzigingen. Het lukt helaas niet. Opslaan blijft grijs.
Mijn oude wachtwoord wachtwoord bestaat uit 10 tekens. In mijn Ziggo zie ik bij het wachtwoord maar 8 staan en ik kan het niet zichtbaar maken. Contact gehad met de klantenservice hedenochtend die wist mijn alleen te vertellen dat er een tijdje al een storing is ik zou het oude wachtwoord kunnen achterhalen via het modem.( Maar daar heb ik geen kaas van gegeten dus blijf ik liever vanaf.) Weet weet raad?
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Thx voor alle feedback! Beide problemen hebben een andere oorzaak en wordt verder aan gewerkt.

- Gebruikersnaam spontaan veranderd
Het kan kloppen dat deze automatisch wordt veranderd zodra je iets aanpast in Mijn Ziggo, dat is een omzetting in onze database. Dit wordt op de achtergrond alleen niet goed verwerkt waardoor je daarmee niet in kunt loggen op de Wifispots
- Wachtwoord en aan/uit knop onzichtbaar
Verbinding maken met het nieuwe wachtwoord werkt bovendien niet. Is gemeld en wordt aan gewerkt.

m habets - dat je nu ook niet in kunt loggen op Ziggogo.tv is vreemd. Die is namelijk niet gekoppeld aan de Wifispots, maar aan je Mijn Ziggo login. Werkt dat inmiddels weer? Zo nee, check de categorie Ziggo GO voor soortgelijke meldingen of maak daarin een nieuw topic aan.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
52 Reacties 52
Meldingen
Aan Uit
DennyW
Level 17
Er is geen relatie tussen het wachtwoord voor gebruik van Wifispots (beschikbaar gesteld / uitgezonden door andere Ziggo-abonnees) en de wachtwoorden die op uw Wifi-router zijn ingesteld (om met behulp van Wifi een verbinding met uw router te maken).

Medewerker ( of ster?) heeft de kok horen fluiten maar weet ziet waar zijn lepel hangt.:slight_smile:
Paul5
Level 3
Topicstarter
Oke Denny helder maar wat nu?
0 Kudos
Jan F.
Level 20
In mijn "mijn Ziggo" vind ik mijn wachtwoord voor Wifispots onversleuteld in klare tekst (producten, internet) . Is dat bij u ook het geval? Er is dan een mogelijkheid om dat te wijzigen. Als opslaan van het gewijzigde wachtwoord niet mogelijk is, voldoet dat dan aan de gestelde eisen? Ik heb ooit gemerkt dat niet alle bijzondere tekens, b.v. #, worden geaccepteerd.
Als het vandaag verder niet lukt komt er na het weekend wel een moderator langs die kan helpen.
DennyW
Level 17
Het wijzigen van het wachtwoord, waarmee je je kunt aanmelden bij de WifiSpots welke via andere abonnees beschikbaar zijn, doe je op website van Ziggo. (**Zie onderaan de linkjes hiervoor.)

Daarna moet je natuurlijk de wijziging doorvoeren in je smartphone / laptop enz. om op locatie, op die WifiSpots te kunnen inloggen.

N.B.: Inloggen op de WifiSpot die jouw "eigen" Ziggo uitzendt, kan (normaliter) NIET. Het Ziggo-modem houdt een "zwarte lijst" bij met de apparaten die ooit met het thuisnetwerk via Wifi verbonden zijn geweest.
Er zijn meerder manieren om dit probleem te tackelen. Één ervan is om het modem uit te zetten en te kijken of er alsnog een Wifi-punt van Ziggo wordt ontvang. Je kan ook wat verder weg van jouw huis, kijken of de ontvangst van een ander WifiSpot dan beter is.
Weer een optie is om in het modem in te loggen en de mogelijkheid op te sporen om de lijst te op te schonen. (steeds weer opnieuw voor elke test. De lijst wordt natuurlijk ook gewist bij een (totale) fabriek-reset van het modem.

** De linkjes
link problemen op lossen.
link wachtwoord herstellen
link gebruikersnaam vergeten.
Paul5
Level 3
Topicstarter
Hi Jan bij mij is ie versleuteld.
Denny e.e.a. is bij mij bekend. Zolang ik het wachtwoord niet kan wijzigen kom ik geen stap verder.
Hoop dat een Moderator na het weekend dit op pakt.
0 Kudos
Jan F.
Level 20
Paul5, niet dat ik al te betweterig wil zijn, maar het voorbeeld dat u geeft is van het gewijzigde wachtwoord, althans een poging daartoe, dat u overigens met de optie toon zichtbaar kunt maken. In mijn ziggo vindt u onder de tab producten en dan internet uw gebruikersnaam en wachtwoord en of u WiFi-spots heeft aan staan. Het kan zijn dat er een verschil is tussen fUPC en fZiggo. Heeft voor het nieuwe wachtwoord al een combinatie van alleen hoofd- , kleine letters en cijfers gebruikt (minimaal 10 stuks)?
0 Kudos
Jan F.
Level 20
Paul5 U kunt ook via de chat op de contactpagina proberen contact te krijgen (24/7).
Wellicht treft u daar iemand met verstand van zaken. Als die persoon het niet zelf kan oplossen wordt het doorgezet naar de juiste afdeling (hoop ik).
Paul5
Level 3
Topicstarter
Was een storing vandaag bij Ziggo .
Ik pak het morgen weer op. Met geluk krijg ik morgen een medewerker /ster aan de lijn/chat die weet waar hij/zij over praat en geen protocol tijger cq tijgerin.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Dan zou ik chatten met Ziggo. Paul5 :wink:

24/7/365 https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier
De chatbox komt midden in de pagina, soms even wachten.
Paul5
Level 3
Topicstarter
Goedemorgen zojuist wederom contact gehad met de klantenservice (chat liet lang op zich wachten) gelukkig een dame getroffen die niet snel van mij af wilde, zij heeft e.e.a. uitgezocht schijnt een storing te zijn die behoorlijk hardnekkig is.
Ik zal het af en toe maar moeten proberen zit niets anders op.
Wordt vervolg.
0 Kudos
Paul5
Level 3
Topicstarter
Goedemorgen vandaag wederom geprobeerd het wachtwoord te wijzigen, maar helaas zonder resultaat.
Het is toch niet te geloven dat dit probleem niet op te lossen is. Het mooie is als ik de Wifispots uit zet spring ie automatisch weer op aan. (ik dacht ik zet hem handmatig uit en dan weer aan maar dat doet het systeem zelf het is dus niet uit te zetten)
Volgende week maar weer contact zoeken.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Het klopt inderdaad dat de wifispots weer op aanstaan nadat je voor uit hebt gekozen. Het duurt namelijk even voordat dat verwerkt is. Je krijgt als het goed is een mailtje wanneer de wifispots uit zijn, vaak binnen een uurtje, en dan zal er in je Mijn Ziggo wel staan dat ze uitgeschakeld zijn. Het aanzetten duurt ongeveer even lang. Hopelijk kun je daarna wel het wachtwoord wijzigen.
Paul5
Level 3
Topicstarter
Evert96 bedankt voor de info. Ik ga het eind van de middag weer proberen.
Paul5
Level 3
Topicstarter
Hier weer een update. Het wachtwoord is nu wel zichtbaar (tekens) maar is door mij nog steeds niet te veranderen. Zo nu en dan kan er gebruik worden gemaakt van de Wifispots. Zit even weer in de Holt.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Paul5 Er zit dus vooruitgang in zo te zien, maar het gaat niet met sneltreinvaart 😉
Hoe bedoel je precies deze zin?
"Zo nu en dan kan er gebruik worden gemaakt van de Wifispots"
Gaat het soms fout als je gebruik wil maken van de wifispots of gebruik je het niet heel veel?
0 Kudos
Paul5
Level 3
Topicstarter
Goedenavond Evert96 voorbeeld was vanmiddag bij vrienden in het begin geen verbinding kunnen maken met de Wifispots (kreeg melding verificatie fout) na een tijdje wel en toen weer weg. Niet stabiel/betrouwbaar.
Vrienden maken gebruik van een Connectbox.
0 Kudos
Evert
Level 18
T.E.A.M.
Ik snap het. Hopelijk is de oplossing snel gevonden door Ziggo om het wachtwoord weer te kunnen wijzigen. Wie weet lost dat dan ook jouw probleem met de verificatie fout op!
0 Kudos
Fortikajo
Level 1
Ook ik kan mijn wachtwoord niet wijzigen en daardoor kunnen we geen hotspot gebruiken.
0 Kudos
The Raptor
Level 1
Ik zit met hetzelfde probleem. Het is nog steeds niet opgelost.
0 Kudos