1
Vraag
2
Reacties
piewal

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wachtwoord UPC e-mailadres vergeten

heb een óud' upc emailadres. van ziggo een mail ontvangen om de emailinstellingen voor zowel de inkomende als de uitgaande server te controleren. Dit bleken totaal andere instellingen te zijn.

getracht deze te wijzigen maar dat lukt me niet. Dus alles bij het oude gelaten, hetgeen prima functioneert.

alhoewel ik me wel zorgen maak nu omtrent de veiligheid.

nu heb ik onlangs een ipone 14 plus aangeschaft en de mijn gegevens van mijn iphone 7 plus overgezet naar de 14. niets aan de hand, alles vwb mijn upcmailaccount werkt feilloos zo te zien.

maar... nu heb ik de iphone gegevens van mijn vrouws'iphone overgezet op mijn oude 7 met als gevolg geen upcmail meer. wel zie ik alle instellingen vwb de nieuwe instellingen, doch zonder password.

 

overigens kan ik mijn emailinstellingen in mijn desktop, iphone 14 en iphone 7 ook niet aanpassen daar ik het oude password niet meer weet.

 

wat moet ik doen? met behulp van de helpdesk mijn desktop emailinstellingen wijzigen met gebruik van een nieuw password?

wat heeft dit voor effect op mijn email op mijn 14 en 7 

ik ben bang geheel en al zonder email te komen zitten (VIA OUTLOOK-365)

SO PLEASE HELP ME   

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het goed is zie je in Mijn Ziggo, je upc emailadres onder Producten => Internet, naar beneden scrollen tot onder Ziggo mail, of als emailadres of als alias onder een emailadres, na klikken achter het mailadres op E-mail instellen.

 

Daar kun je het wachtwoord niet terugvinden, maar wel, zo nodig, wijzigen.

Zie je dat emailadres daar niet, laat het hier weten.

Bekijk in context

7 Reacties 7
puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

even de helpdesk buiten schot laten.

Outlook 365 is dat van jou zelf of van de baas.

Is in de webmail de mail nog wel te zien ?

Gebruik je imap of pop ?

vertel en er komen antwoorden.....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@piewal "heb een óud' upc emailadres. van ziggo een mail ontvangen om de emailinstellingen voor zowel de inkomende als de uitgaande server te controleren. Dit bleken totaal andere instellingen te zijn."

 

Dat kunnen totaal andere instellingen zijn, die beiden goed zijn.

Ik gebruik POP en dat werkt uitstekend en blijft uitstekend werken met de juiste POP instellingen.

 

Ziggo adviseert IMAP, dat is zeker niet per se veiliger, maar gewoonweg een andere manier om je emails te zien te krijgen.

 

Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload naar je PC / laptop en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan en je naar de email kijkt.

Aan jou de keuze wat je wenst.

 

Hier staan de juiste instellingen voor zowel POP als IMAP: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

Advies: maak altijd een backup van je belangrijke emails, de mailserver van Ziggo kan kapot en je PC / laptop kan kapot.

piewal
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

hoi, dank voor je reactie

mail staat op persoonlijke titel en is gewoon goed te zien

verder gebruik ik pop 

piewal
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

dankjewel Bert. je hebt me in ieder geval gerust gesteld

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als het goed is zie je in Mijn Ziggo, je upc emailadres onder Producten => Internet, naar beneden scrollen tot onder Ziggo mail, of als emailadres of als alias onder een emailadres, na klikken achter het mailadres op E-mail instellen.

 

Daar kun je het wachtwoord niet terugvinden, maar wel, zo nodig, wijzigen.

Zie je dat emailadres daar niet, laat het hier weten.

piewal
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

het is gelukt Bert. Alles (outlook), iphone 14 en 7 werkt als vanouds na password wijzigingen.

Dankjewel voor je advies. mvg, Piet 

piewal
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ook jij bedankt voor je moeite, gr Piet  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic