heb een óud' upc emailadres. van ziggo een mail ontvangen om de emailinstellingen voor zowel de inkomende als de uitgaande server te controleren. Dit bleken totaal andere instellingen te zijn.
getracht deze te wijzigen maar dat lukt me niet. Dus alles bij het oude gelaten, hetgeen prima functioneert.
alhoewel ik me wel zorgen maak nu omtrent de veiligheid.
nu heb ik onlangs een ipone 14 plus aangeschaft en de mijn gegevens van mijn iphone 7 plus overgezet naar de 14. niets aan de hand, alles vwb mijn upcmailaccount werkt feilloos zo te zien.
maar... nu heb ik de iphone gegevens van mijn vrouws'iphone overgezet op mijn oude 7 met als gevolg geen upcmail meer. wel zie ik alle instellingen vwb de nieuwe instellingen, doch zonder password.
overigens kan ik mijn emailinstellingen in mijn desktop, iphone 14 en iphone 7 ook niet aanpassen daar ik het oude password niet meer weet.
wat moet ik doen? met behulp van de helpdesk mijn desktop emailinstellingen wijzigen met gebruik van een nieuw password?
wat heeft dit voor effect op mijn email op mijn 14 en 7
ik ben bang geheel en al zonder email te komen zitten (VIA OUTLOOK-365)
SO PLEASE HELP ME
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als het goed is zie je in Mijn Ziggo, je upc emailadres onder Producten => Internet, naar beneden scrollen tot onder Ziggo mail, of als emailadres of als alias onder een emailadres, na klikken achter het mailadres op E-mail instellen.
Daar kun je het wachtwoord niet terugvinden, maar wel, zo nodig, wijzigen.
Zie je dat emailadres daar niet, laat het hier weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
even de helpdesk buiten schot laten.
Outlook 365 is dat van jou zelf of van de baas.
Is in de webmail de mail nog wel te zien ?
Gebruik je imap of pop ?
vertel en er komen antwoorden.....
@piewal "heb een óud' upc emailadres. van ziggo een mail ontvangen om de emailinstellingen voor zowel de inkomende als de uitgaande server te controleren. Dit bleken totaal andere instellingen te zijn."
Dat kunnen totaal andere instellingen zijn, die beiden goed zijn.
Ik gebruik POP en dat werkt uitstekend en blijft uitstekend werken met de juiste POP instellingen.
Ziggo adviseert IMAP, dat is zeker niet per se veiliger, maar gewoonweg een andere manier om je emails te zien te krijgen.
Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload naar je PC / laptop en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan en je naar de email kijkt.
Aan jou de keuze wat je wenst.
Hier staan de juiste instellingen voor zowel POP als IMAP: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
Advies: maak altijd een backup van je belangrijke emails, de mailserver van Ziggo kan kapot en je PC / laptop kan kapot.
hoi, dank voor je reactie
mail staat op persoonlijke titel en is gewoon goed te zien
verder gebruik ik pop
dankjewel Bert. je hebt me in ieder geval gerust gesteld
Als het goed is zie je in Mijn Ziggo, je upc emailadres onder Producten => Internet, naar beneden scrollen tot onder Ziggo mail, of als emailadres of als alias onder een emailadres, na klikken achter het mailadres op E-mail instellen.
Daar kun je het wachtwoord niet terugvinden, maar wel, zo nodig, wijzigen.
Zie je dat emailadres daar niet, laat het hier weten.
het is gelukt Bert. Alles (outlook), iphone 14 en 7 werkt als vanouds na password wijzigingen.
Dankjewel voor je advies. mvg, Piet
ook jij bedankt voor je moeite, gr Piet
Goede morgen
In Mijn Ziggo staan niet de oude email-adressen met UPC-mail.nl. Hoe kan ik deze in het overzicht krijgen? Ik heb problemen met 1 email adres om daar het wachtwoord van te moeten wijzigen. Sinds 7 juni kan ik daarmee geen e-mail meer ophalen of verzenden
Goedemorgen @ericpaap
Goed dat je hiervoor de Community raadpleegt 🙂
Zou je in het vervolg je eigen topic willen aanmaken?
Voor nu, wil je jouw klantnummer + het e-mailadres waar het om gaat vermelden in je profiel onder persoonlijke opmerkingen?
**Bericht verwijderd door moderator vanwege privacy**
@ericpaap Deel aub nooit je privegegevens in een openbaar topic, maar in je profiel onder persoonlijke opmerkingen zoals ik in mijn vorige reactie aangaf 🙂
@ericpaap Plaats adressen niet openbaar, kwaadwillenden zijn daar gek op.
wil je jouw klantnummer + het e-mailadres waar het om gaat vermelden in je profiel onder persoonlijke opmerkingen?
Ik heb de e-mailadressen bekeken, maar ik zie dat deze zijn aangemaakt onder een oud klantnummer toen je nog Zakelijke klant was. Dat abonnement is al tijden opgezegd, en de e-mailadressen hadden toen ook beeindigd moeten worden. Het feit dat je 1 e-mailadres nog kan gebruiken, is dus eigenlijk een geluk bij een ongeluk.
Het beheren van deze e-mailadressen gaat dus niet, omdat ze bij een ander klantnummer horen en daarom niet meer beschikbaar zijn in Mijn Ziggo. @ericpaap
Ik heb een paar jaar geleden nog wel ingelogd op die oude omgving van Chello / UPC. Zou me dat niet meer lukken als ik dat oude klantnummer vind?
Ik heb intern een derde lijn ingeschakeld om uit te zoeken of het nog mogelijk is de e-mail accounts te verplaatsen naar het nieuwe klantnummer, omdat het om een switch gaat tussen Zakelijk naar Particulier.
Hierin kan ik geen garanties geven, maar ik ga mijn best doen. Zodra ik terugkoppeling heb, informeer ik je hierover.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.