Vraag
Reacties
Oplossing
piewal
Level 2

Wachtwoord UPC e-mailadres vergeten

heb een óud' upc emailadres. van ziggo een mail ontvangen om de emailinstellingen voor zowel de inkomende als de uitgaande server te controleren. Dit bleken totaal andere instellingen te zijn.

getracht deze te wijzigen maar dat lukt me niet. Dus alles bij het oude gelaten, hetgeen prima functioneert.

alhoewel ik me wel zorgen maak nu omtrent de veiligheid.

nu heb ik onlangs een ipone 14 plus aangeschaft en de mijn gegevens van mijn iphone 7 plus overgezet naar de 14. niets aan de hand, alles vwb mijn upcmailaccount werkt feilloos zo te zien.

maar... nu heb ik de iphone gegevens van mijn vrouws'iphone overgezet op mijn oude 7 met als gevolg geen upcmail meer. wel zie ik alle instellingen vwb de nieuwe instellingen, doch zonder password.

 

overigens kan ik mijn emailinstellingen in mijn desktop, iphone 14 en iphone 7 ook niet aanpassen daar ik het oude password niet meer weet.

 

wat moet ik doen? met behulp van de helpdesk mijn desktop emailinstellingen wijzigen met gebruik van een nieuw password?

wat heeft dit voor effect op mijn email op mijn 14 en 7 

ik ben bang geheel en al zonder email te komen zitten (VIA OUTLOOK-365)

SO PLEASE HELP ME   

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Als het goed is zie je in Mijn Ziggo, je upc emailadres onder Producten => Internet, naar beneden scrollen tot onder Ziggo mail, of als emailadres of als alias onder een emailadres, na klikken achter het mailadres op E-mail instellen.

 

Daar kun je het wachtwoord niet terugvinden, maar wel, zo nodig, wijzigen.

Zie je dat emailadres daar niet, laat het hier weten.

Bekijk in context

15 Reacties 15
puppie
Level 17

even de helpdesk buiten schot laten.

Outlook 365 is dat van jou zelf of van de baas.

Is in de webmail de mail nog wel te zien ?

Gebruik je imap of pop ?

vertel en er komen antwoorden.....

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@piewal "heb een óud' upc emailadres. van ziggo een mail ontvangen om de emailinstellingen voor zowel de inkomende als de uitgaande server te controleren. Dit bleken totaal andere instellingen te zijn."

 

Dat kunnen totaal andere instellingen zijn, die beiden goed zijn.

Ik gebruik POP en dat werkt uitstekend en blijft uitstekend werken met de juiste POP instellingen.

 

Ziggo adviseert IMAP, dat is zeker niet per se veiliger, maar gewoonweg een andere manier om je emails te zien te krijgen.

 

Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload naar je PC / laptop en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan en je naar de email kijkt.

Aan jou de keuze wat je wenst.

 

Hier staan de juiste instellingen voor zowel POP als IMAP: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

Advies: maak altijd een backup van je belangrijke emails, de mailserver van Ziggo kan kapot en je PC / laptop kan kapot.

0 Kudos
piewal
Level 2
Topicstarter

hoi, dank voor je reactie

mail staat op persoonlijke titel en is gewoon goed te zien

verder gebruik ik pop 

piewal
Level 2
Topicstarter

dankjewel Bert. je hebt me in ieder geval gerust gesteld

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Als het goed is zie je in Mijn Ziggo, je upc emailadres onder Producten => Internet, naar beneden scrollen tot onder Ziggo mail, of als emailadres of als alias onder een emailadres, na klikken achter het mailadres op E-mail instellen.

 

Daar kun je het wachtwoord niet terugvinden, maar wel, zo nodig, wijzigen.

Zie je dat emailadres daar niet, laat het hier weten.

piewal
Level 2
Topicstarter

het is gelukt Bert. Alles (outlook), iphone 14 en 7 werkt als vanouds na password wijzigingen.

Dankjewel voor je advies. mvg, Piet 

piewal
Level 2
Topicstarter

ook jij bedankt voor je moeite, gr Piet  

ericpaap
Level 1

Goede morgen

In Mijn Ziggo staan niet de oude email-adressen met UPC-mail.nl. Hoe kan ik deze in het overzicht krijgen? Ik heb problemen met 1 email adres om daar het wachtwoord van te moeten wijzigen. Sinds 7 juni kan ik daarmee geen e-mail meer ophalen of verzenden

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @ericpaap 

 

Goed dat je hiervoor de Community raadpleegt 🙂

Zou je in het vervolg je eigen topic willen aanmaken?

Voor nu, wil je jouw klantnummer + het e-mailadres waar het om gaat vermelden in je profiel onder persoonlijke opmerkingen?

0 Kudos
ericpaap
Level 1

**Bericht verwijderd door moderator vanwege privacy**

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@ericpaap Deel aub nooit je privegegevens in een openbaar topic, maar in je profiel onder persoonlijke opmerkingen zoals ik in mijn vorige reactie aangaf 🙂

0 Kudos
Steefb
Level 20

@ericpaap  Plaats adressen niet openbaar, kwaadwillenden zijn daar gek op.

 

wil je jouw klantnummer + het e-mailadres waar het om gaat vermelden in je profiel onder persoonlijke opmerkingen?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb de e-mailadressen bekeken, maar ik zie dat deze zijn aangemaakt onder een oud klantnummer toen je nog Zakelijke klant was. Dat abonnement is al tijden opgezegd, en de e-mailadressen hadden toen ook beeindigd moeten worden. Het feit dat je 1 e-mailadres nog kan gebruiken, is dus eigenlijk een geluk bij een ongeluk.
Het beheren van deze e-mailadressen gaat dus niet, omdat ze bij een ander klantnummer horen en daarom niet meer beschikbaar zijn in Mijn Ziggo. @ericpaap 

0 Kudos
ericpaap
Level 1

Ik heb een paar jaar geleden nog wel ingelogd op die oude omgving van Chello / UPC. Zou me dat niet meer lukken als ik dat oude klantnummer vind?

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb intern een derde lijn ingeschakeld om uit te zoeken of het nog mogelijk is de e-mail accounts te verplaatsen naar het nieuwe klantnummer, omdat het om een switch gaat tussen Zakelijk naar Particulier. 
Hierin kan ik geen garanties geven, maar ik ga mijn best doen. Zodra ik terugkoppeling heb, informeer ik je hierover.

0 Kudos