heb een óud' upc emailadres. van ziggo een mail ontvangen om de emailinstellingen voor zowel de inkomende als de uitgaande server te controleren. Dit bleken totaal andere instellingen te zijn.
getracht deze te wijzigen maar dat lukt me niet. Dus alles bij het oude gelaten, hetgeen prima functioneert.
alhoewel ik me wel zorgen maak nu omtrent de veiligheid.
nu heb ik onlangs een ipone 14 plus aangeschaft en de mijn gegevens van mijn iphone 7 plus overgezet naar de 14. niets aan de hand, alles vwb mijn upcmailaccount werkt feilloos zo te zien.
maar... nu heb ik de iphone gegevens van mijn vrouws'iphone overgezet op mijn oude 7 met als gevolg geen upcmail meer. wel zie ik alle instellingen vwb de nieuwe instellingen, doch zonder password.
overigens kan ik mijn emailinstellingen in mijn desktop, iphone 14 en iphone 7 ook niet aanpassen daar ik het oude password niet meer weet.
wat moet ik doen? met behulp van de helpdesk mijn desktop emailinstellingen wijzigen met gebruik van een nieuw password?
wat heeft dit voor effect op mijn email op mijn 14 en 7
ik ben bang geheel en al zonder email te komen zitten (VIA OUTLOOK-365)
SO PLEASE HELP ME
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als het goed is zie je in Mijn Ziggo, je upc emailadres onder Producten => Internet, naar beneden scrollen tot onder Ziggo mail, of als emailadres of als alias onder een emailadres, na klikken achter het mailadres op E-mail instellen.
Daar kun je het wachtwoord niet terugvinden, maar wel, zo nodig, wijzigen.
Zie je dat emailadres daar niet, laat het hier weten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
even de helpdesk buiten schot laten.
Outlook 365 is dat van jou zelf of van de baas.
Is in de webmail de mail nog wel te zien ?
Gebruik je imap of pop ?
vertel en er komen antwoorden.....
@piewal "heb een óud' upc emailadres. van ziggo een mail ontvangen om de emailinstellingen voor zowel de inkomende als de uitgaande server te controleren. Dit bleken totaal andere instellingen te zijn."
Dat kunnen totaal andere instellingen zijn, die beiden goed zijn.
Ik gebruik POP en dat werkt uitstekend en blijft uitstekend werken met de juiste POP instellingen.
Ziggo adviseert IMAP, dat is zeker niet per se veiliger, maar gewoonweg een andere manier om je emails te zien te krijgen.
Het grote verschil tussen deze twee is dat bij POP alle e-mail van de mailserver wordt gedownload naar je PC / laptop en bij IMAP de mail juist op de server blijft staan en je naar de email kijkt.
Aan jou de keuze wat je wenst.
Hier staan de juiste instellingen voor zowel POP als IMAP: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
Advies: maak altijd een backup van je belangrijke emails, de mailserver van Ziggo kan kapot en je PC / laptop kan kapot.
hoi, dank voor je reactie
mail staat op persoonlijke titel en is gewoon goed te zien
verder gebruik ik pop
dankjewel Bert. je hebt me in ieder geval gerust gesteld
Als het goed is zie je in Mijn Ziggo, je upc emailadres onder Producten => Internet, naar beneden scrollen tot onder Ziggo mail, of als emailadres of als alias onder een emailadres, na klikken achter het mailadres op E-mail instellen.
Daar kun je het wachtwoord niet terugvinden, maar wel, zo nodig, wijzigen.
Zie je dat emailadres daar niet, laat het hier weten.
het is gelukt Bert. Alles (outlook), iphone 14 en 7 werkt als vanouds na password wijzigingen.
Dankjewel voor je advies. mvg, Piet
ook jij bedankt voor je moeite, gr Piet
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.