1
Vraag
2
Reageer en help mee
Amoril

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wachten op aanleg kabel

Begin februari heb ik de offerte voor de aanleg van de kabel naar ons nieuwe huis. Aanvankelijke plandatum was 29 april, prima op tijd voor de verhuizing.  Erg belangrijk, want ik heb kantoor aan huis, en mijn vrouw werkt ook regelmatig vanuit huis. 29 april kwam en ging, maar geen kabel, maar ook geen communicatie. Wel na een tijdje een nieuwe plandatum, 10 juni. Balen want de verhuizing stond voor 13 mei in de planing. Maar goed, 10 juni kwam... en ging zonder dat er ook maar een meter kabel is gelegd of gecommuniceerd waarom het (weer) niet gelukt was. Wel weer een nieuwe datum, 8 juli en de verzekering dat het toch echt ging lukken. Gelukkig inmiddels wel een KeepGo tijdelijke GSM modem, zodat er in elk geval internet toegang is met minimale bandbreedte. Helaas zitten wij aan de rand van het dekkingsgebied van een zender (0-1 streepje), dus het houdt niet over. 8 juli kwam en ging en weer niets gebeurd. Volgens de aannemer ligt het aan de gemeente die geen vergunning afgeedt, maar een telefoontje naar de afdeling bouwzaken wees uit dat daar noch een melding, noch een vergunningaanvraag voor graafwerkzaamheden in het systeem staat. De portal geeft inmiddels alleen een voorlopige plandatum van 10 mei te zien.

 

Ik vind het niet kunnen dat er geen communicatie plaatsvindt! Ziggo zou een hoop begrip kunnen kweken en boze telefoontjes kunnen voorkomen door veel beter te communiceren en op de portal veel meer info en inzicht te geven. Ik baal verschrikkelijk, er wordt een hoopp geld voor gevraagd, mijn abonnement loopt gewoon door, maar ik kan voor de helft van dat waar ik voor betaal geen gebruik maken.

 

Het meest irritant vind ik dat ik nu weer niet weet waar ik aan toe ben. Helaas heb ik daar waar ik woon slechts keus uit 2, en is de ander qua dienstverlening en kwaliteit slechter dan Ziggo. Bovendien kan ik mijn Ziggo abbo niet overzetten op mijn nieuwe adres omdat er nog geen kabel is, dus ben ik ook de voordelen van de Ziggo/Vodafone combi kwijt! 

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Amoril Uiteraard snap ik dat het heel vervelend is dat je nu al zolang wacht! Ik zie dat mijn collega's van de afdeling kabelaanleg & nieuwbouw hier druk mee bezig is en de klus staat volgens de terugkoppeling v.d. aannemer nu gepland voor week 43. Zo te zien heeft mijn collega ook al gebeld maar krijg hij geen gehoor. Op 12 september 2022 wordt je opnieuw gebeld om je op de hoogte te brengen van de stand van zaken. Houd er rekening mee dat mijn collega's met een afgeschermd nummer bellen.

11 Reacties 11
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik krijg het idee bij bovenstaande dat ziggo niet zoveel kan betekenen voor je. De aannemer en misschien de gemeente laten steken vallen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Amoril Een Ziggo moderator kan mogelijk dieper in de systemen kijken en/of de juiste mensen bereiken.

Zij komen hier vanzelf langs.

Amoril
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo is de hoofdaannemer en in die hoedanigheid verantwoordelijk.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Amoril,

Welkom op de Community! Super frustrerend dat je al zo lang aan het wachten bent op de aanleg van een de kabel! Dat er onduidelijkheid is en je de communicatie zo ervaart is natuurlijk ook niet prettig; helemaal als het bereik van de KeepGo tegenvalt.

Nieuws over de status heb ik helaas niet. Wel heb ik met een collega gesproken van de afdeling New Build, zij neemt morgen telefonisch contact met je op. Hopelijk weet je dan meer!


Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Amoril

 

We zijn nu een aantal weken verder en we zijn erg nieuwsgierig of je inmiddels contact hebt gehad met de afdeling New Build en of er al meer bekend is over de status.

Mochten wij nog iets kunnen betekenen, hoor ik het graag.

Amoril
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Er is contact geweest, maar ik heb nog steeds geen nieuwe plandatum. Ik zou teruggebeld worden met een update en antwoorden op een andere vraag, maar dat is tot op heden nog niet gelukt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Heel goed dat je het opnieuw bij ons meld @Amoril

Ik heb de betreffende collega even aan de mouw getrokken "digitaal gezien" met het verzoek hier bij je op terug te komen.

Ik verwacht dan ook dat er op korte termijn contact met je wordt opgenomen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Amoril

 

Collega heeft aangegeven vandaag telefonisch contact met je op te nemen.

Dan weet je dat er vandaag een anoniem telefoontje op je lijn binnen komt 🙂

Amoril
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

3 weken verder, bouwvak is voorbij, nog steeds niets vernomen van de aannemer, ook geen nieuwe plandatum. Het lijkt alsof de aannemer bouwprojecten belangrijker vindt dan particuliere opdrachtgevers. Over anderhalve week is het 7 maanden geleden dat ik de offerte heb getekend... De afdeling Nieuwbouw doet wat ze kunnen, maar er is geen verder escalatiepad voor mij. Projectontwikkelaars kunnen escaleren tot op directie niveau, particulieren krjigen niet eens de naam van de aannemer door, dus kunnen niet escaleren. Gelukkig is de zomervakantie zowat voorbij zodat er weer wat meer ruimte op de zendmast komt voor de tijdelijke GSM internetverbinding.

Amoril
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb er geen vertrouwen meer in. Kreeg net een mail dat de kabel pas op 3 november wordt aangelegd... 9 maanden na het tekenen... Dus niet 4 - 14 weken, maar 39 weken!!! Maanden aan het lijntje gehouden doordat de aannemer die het werk voor Ziggo moet uitvoeren zich verschool achter de gemeente, die van niets bleek te weten. 4 keer een plandatum doorgekregen, de eerste voor 29 april, die allen voorbij gingen zonder dat er over is gecommuniceerd. Schandalig. Sorry Ziggo, maar jullie laten je klanten ernstig in de steek. Mijn advies: trap die aannemer de deur uit, want blijkbaar zijn projectontwikkelaars veel belangrijker dan individuen. Als ik een bedrijf was hadden jullie al lang een enorme schadeclaim ontvangen, maar waarom zou je een particulier serieus nemen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Amoril Uiteraard snap ik dat het heel vervelend is dat je nu al zolang wacht! Ik zie dat mijn collega's van de afdeling kabelaanleg & nieuwbouw hier druk mee bezig is en de klus staat volgens de terugkoppeling v.d. aannemer nu gepland voor week 43. Zo te zien heeft mijn collega ook al gebeld maar krijg hij geen gehoor. Op 12 september 2022 wordt je opnieuw gebeld om je op de hoogte te brengen van de stand van zaken. Houd er rekening mee dat mijn collega's met een afgeschermd nummer bellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic