Begin februari heb ik de offerte voor de aanleg van de kabel naar ons nieuwe huis. Aanvankelijke plandatum was 29 april, prima op tijd voor de verhuizing. Erg belangrijk, want ik heb kantoor aan huis, en mijn vrouw werkt ook regelmatig vanuit huis. 29 april kwam en ging, maar geen kabel, maar ook geen communicatie. Wel na een tijdje een nieuwe plandatum, 10 juni. Balen want de verhuizing stond voor 13 mei in de planing. Maar goed, 10 juni kwam... en ging zonder dat er ook maar een meter kabel is gelegd of gecommuniceerd waarom het (weer) niet gelukt was. Wel weer een nieuwe datum, 8 juli en de verzekering dat het toch echt ging lukken. Gelukkig inmiddels wel een KeepGo tijdelijke GSM modem, zodat er in elk geval internet toegang is met minimale bandbreedte. Helaas zitten wij aan de rand van het dekkingsgebied van een zender (0-1 streepje), dus het houdt niet over. 8 juli kwam en ging en weer niets gebeurd. Volgens de aannemer ligt het aan de gemeente die geen vergunning afgeedt, maar een telefoontje naar de afdeling bouwzaken wees uit dat daar noch een melding, noch een vergunningaanvraag voor graafwerkzaamheden in het systeem staat. De portal geeft inmiddels alleen een voorlopige plandatum van 10 mei te zien.
Ik vind het niet kunnen dat er geen communicatie plaatsvindt! Ziggo zou een hoop begrip kunnen kweken en boze telefoontjes kunnen voorkomen door veel beter te communiceren en op de portal veel meer info en inzicht te geven. Ik baal verschrikkelijk, er wordt een hoopp geld voor gevraagd, mijn abonnement loopt gewoon door, maar ik kan voor de helft van dat waar ik voor betaal geen gebruik maken.
Het meest irritant vind ik dat ik nu weer niet weet waar ik aan toe ben. Helaas heb ik daar waar ik woon slechts keus uit 2, en is de ander qua dienstverlening en kwaliteit slechter dan Ziggo. Bovendien kan ik mijn Ziggo abbo niet overzetten op mijn nieuwe adres omdat er nog geen kabel is, dus ben ik ook de voordelen van de Ziggo/Vodafone combi kwijt!