Haenigan

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom zou je de ziggo Router in bridge mode zetten?

 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

In oud UPC gebied kun je het zelf, in fZiggo moet de klantenservice ingeschakeld worden.

 

 

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/stappenplan-bridge-modus#/

 

Ziggo modems worden op verschillende manieren in bridge-modus gezet. Bij sommige modellen kun je dat eenvoudig zelf instellen en andere modems kunnen we alleen op afstand voor je in orde maken. Selecteer hieronder je modem en we helpen je verder. Staat je modem er niet bij? Neem contact op met de Klantenservice om deze te laten bridgen.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Steefb .

En omdat een eigen router vaak meer kan dan het ziggo modem😉

Haenigan
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thanx @Steefb, helaas heeft mijn connect box niet de "router status" tab waar ik het bridge mode vinkje kan plaatsen.. hoe zet ik nu mijn router in bridge mode?

(heb nl. een orbi mesh satelite systeem aangeschaft)

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

In oud UPC gebied kun je het zelf, in fZiggo moet de klantenservice ingeschakeld worden.

 

 

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/stappenplan-bridge-modus#/

 

Ziggo modems worden op verschillende manieren in bridge-modus gezet. Bij sommige modellen kun je dat eenvoudig zelf instellen en andere modems kunnen we alleen op afstand voor je in orde maken. Selecteer hieronder je modem en we helpen je verder. Staat je modem er niet bij? Neem contact op met de Klantenservice om deze te laten bridgen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Haenigan
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Ik zie dat je al waardevolle informatie hebt ontvangen van onze Community toppers. Ontzettend fijn. Op dit moment staat je modem nog niet in bridge mode. Als je wilt kan ik dit voor je in orde maken, dan geef je maar een gil. 

Haenigan
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Graag cecilia.. zijn er nog dingen waar ik dan op moet letten? 

Haenigan
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi cecilia, wanneerheb je een momentje om mijn router in bridge mode in te zetten?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Haenigan
Als het jou uitkomt kan ik dit vandaag doen? Ik ben vandaag tot 16:00 aanwezig en ben er morgen ook weer vanaf 8 uur. 

Haenigan
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan het nu nog even? Morgen redt ik het niet waarschijnlijk

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Op het nippertje, haha! Het is geregeld hoor @Haenigan. Ik heb je modem zojuist in bridge gezet.

Haenigan
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ok.. thanx.  Moet ik er verder nog iets aan instellen / veranderen? Herstarten misschien..

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Haenigan
Ik was gisteren al afwezig. Is het allemaal gelukt?

Haenigan
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi cecilia,  voor zover ik dat nu zo kan

Haenigan
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beoordelen wel.. kan ik ergens aan zien / merken dat de "bridge mode" is ingesteld dan? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Haenigan Het modem staat in bridge mode, waardoor het modem zelf geen wifi meer uitzendt. De DHCP functie is dus uitgeschakeld. En daarnaast is er in bridge modem 1 LAN poort actief. Het modem fungeert in bridge mode dus echt als doorgeefluik van het signaal aan je eigen router.

Uitgelicht topic