Hoi
Ik heb een vraagje
Ziggo heeft online aan dat kanaal 149 , 153 ,157 en 161 beste is voor 5 g
Alleen ik kan niet hoger kiezen dan 128
en dan zit ik ook op de dfs kanalen vanaf 116?
Weet niet of dat kwaad kan heb mijn veel inlezen? Maar kan niet echt wijzer worden ervan.
Ziggo zelf zegt dat die kanalen boven de 144 bezet zijn? Maar zie geen1 wifi aanwezig.
Weet iemand toevallig wel waarom dat is?
Want de overige kanalen zijn alleen erg druk! En storend
Mvg tatiana
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In Nederland mogen de kanalen 36 t/m 140 gebruikt worden. Bij gebruik van 80 MHz kanaalbreedte (wat de standaardinstelling is op modemrouters van Ziggo) wordt maximaal kanaal 128 gebruikt. Het klopt dus dat je niet hoger kunt kiezen dan 128 en geen SSID's ziet op kanaal 144 en hoger. Uitzenden op een DFS-kanaal is onderhevig aan periodieke scans om interferentie met o.a. radar te voorkomen. Het access point moet tijdelijk uitwijken naar een niet-DFS-kanaal (in NL is hiervoor alleen 42 (36 t/m 48) beschikbaar) bij detectie van radar. In de praktijk hoef je hiervan geen last te hebben, maar je kunt een korte onderbreking merken als je op dat moment actief van 5 GHz gebruikt maakt.
Ok thnx voor de uitleg .😊
Maar er zitten 2 buren van mijn wel op kanaal 156 en 161
Dat is wel vreemd dan toch?🫣
Miss hebben hun het gehackt?
Maar dan snap ik waarom het niet kan
Maar ziggo geeft het wel aan op hun site 😅🤣
Wel stom dan
Hier is alles bezet namelijk
Onder de dfs kanalen
Heb op die dfs kanaal 128 even gezeten
Maar had idee dat er niet veel gebeurde hahahah of is dat stomme gedachte?🤣🫣
Bedankt iig
In dit geval gebruiken de buren een onjuiste landcode op hun access point. Deze landcode kan niet ingesteld worden op het SmartWifi modem. Verder hoef je inderdaad niet per definitie iets van DFS te merken, zoals ik aangaf kun je alleen bij detectie van radar een korte onderbreking merken omdat naar een niet-DFS-kanaal uitgeweken wordt.
Oké dank je wel voor antwoorden !
Ik dacht echt dat die dfs kanalen soms geen wifi geven maar dat ligt het gewoon aan mijn verbinding met ziggo hier
Alles is even ontregeld.
Ik kan zelfs nog hoger kiezen
Eigen router
😉
Ok
Welke provider zit je dan?
@That girl schreef:Ok
Welke provider zit je dan?
Bij Ziggo met modem in bridge mode met een eigen Asus router met asuswrt-merlin als custom firmware
In Nederland mogen 'radioapparaten bestemd voor breedbanddata transmissieapparatuur' in de 5 GHz-band maximaal op 5.725 MHz zenden, dit komt neer op maximaal kanaal 140. Een andere optie is een Wi-Fi 6E of Wi-Fi 7 AP aanschaffen zodat je op 6 GHz kunt zenden, deze band is nog nagenoeg leeg. Er is echter nog niet veel geschikte apparatuur voor die band. Momenteel is 5.945-6.425 MHz beschikbaar, later mogelijk tot 7.125 MHz.
Oh ok
Ga ik wij ook doen want vroeg of laat krijgen alle providers die nieuwe modems en onze harman kardon speakers storen heel erg daarop
Ziggo sowieso wel hier,! Coax /ping valt vaak weg.
Aha vandaar. Bedankt voor de uitleg
@That girl je praat over wegvallen van ...
Mijn vraag is dan of jouw aansluiting van Ziggo wel in orde is.
Laat hier eens een foto zien van jouw ziggo aansluiting. Daar waar deze het huis in komt en laat dan eventueel ook eens de splitter(s) of coax versterker zien die jij gebruikt.
Hoi puppie
De monteur heeft dus het huisje in de muur vervangen vorige week.
Maar het wordt alleen maar erger
Gaan nu een zaak tegen ziggo aanmaken
Want het valt echt weg hier
En een buurman die werkt als hoog ict'er stond ook echt te kijken toen die ping weg viel echt vaak ook en dat merk je echt in huis.
Maar ziggo zegt nee hoor ligt niet aan ons
Terwijl de monteur ook echt zag dat het slecht was.
Hoe kan ik hier foto toevoegen?
Gaat dus vanuit muur gelijk aan modem
Daarvan naar meterkast 3 meter verder op
Aan een switch grote
Hiervoor nooit problemen gehad
Met kpn en tmobile nu odido maar konden naar mooie zakelijk aanbiedingen bij ziggo. Mijn vriend geloofde al niet in coax omdat het verouderd huis is ook jaren 80
Maar het is echt klote zulk netwerk
Wordt echt gek van gewoon
Mag ook via mail? Als jij misschien ons nog kan helpen? Of iets
Want het is om te janken gewoon
**@hotmail.com
*Bericht aangepast door moderator*
@That girl schreef:Mijn vriend geloofde al niet in coax omdat het verouderd huis is ook jaren 80
Dat valt ook wel weer mee... beetje populistische uitspraak.
Dan had iedereen bij Ziggo er toch wel last van als het allemaal zo slecht is met coax?
Maar waarom doet die monteur er dan niets aan als hij ziet dat iets niet goed is?
Ik heb geen ervaringen met monteurs dat ze het dan maar zo achterlaten.
Wordt tijd dat een moderator zich ermee gaat bemoeien.
@tobiastheebe schreef:In Nederland mogen 'radioapparaten bestemd voor breedbanddata transmissieapparatuur' in de 5 GHz-band maximaal op 5.725 MHz zenden, dit komt neer op maximaal kanaal 140. Een andere optie is een Wi-Fi 6E of Wi-Fi 7 AP aanschaffen zodat je op 6 GHz kunt zenden, deze band is nog nagenoeg leeg. Er is echter nog niet veel geschikte apparatuur voor die band. Momenteel is 5.945-6.425 MHz beschikbaar, later mogelijk tot 7.125 MHz.
Deels off topic.
Tot iedereen dergelijke apparaten heeft want dan loopt ook dat vol. Vooral in flatgebouwen was dit te verwachten dat na de vol gelopen 2,4ghz ook de 5 ghz zou vollopen. Hoe hard het ook klinkt we doen het onszelf aan. Alles moet maar via wifi en dan net zo snel als een bekabelde verbinding. En elke woning vol met 2 tot 4 extra wifipunten en dan nog eens draadloze camera's deurbellen en noem maar op.
Mijne staat nu op de hogere kanalen draait veel sneller met lagere latency
@Garihd schreef:
@tobiastheebe schreef:In Nederland mogen 'radioapparaten bestemd voor breedbanddata transmissieapparatuur' in de 5 GHz-band maximaal op 5.725 MHz zenden, dit komt neer op maximaal kanaal 140. Een andere optie is een Wi-Fi 6E of Wi-Fi 7 AP aanschaffen zodat je op 6 GHz kunt zenden, deze band is nog nagenoeg leeg. Er is echter nog niet veel geschikte apparatuur voor die band. Momenteel is 5.945-6.425 MHz beschikbaar, later mogelijk tot 7.125 MHz.
...Hoe hard het ook klinkt we doen het onszelf aan. Alles moet maar via wifi en dan net zo snel als een bekabelde verbinding. En elke woning vol met 2 tot 4 extra wifipunten en dan nog eens draadloze camera's deurbellen en noem maar op.
Inderdaad.
Maar wie zijn daar allemaal 'schuld' aan ? Vooral ook niet vergeten dat o.a. de reclame ( maar ook menigeen hier op dit forum ) geen genoegen neemt met een iets lagere wifi snelheid dan het maximaal mogelijke. Ondanks dat men dat ( op de keper beschouwd ) vaak niet eens nodig heeft en 'men die extra halve seconde ( ? ) vaak niet eens merkt.
Ook hier op dit forum, wordt vaak alleen maar de nieuwste ( de snelste ) techniek geopperd, die vaak ( natuurlijk ) bestaat uit 'nog meer'.
Niet echt handig om je e-mailadres te vermelden op een openbaar forum. Maar uiteraard moet je dit zelf weten. En wie krijgt straks de schuld?
@Pineapple schreef:Niet echt handig om je e-mailadres te vermelden op een openbaar forum. Maar uiteraard moet je dit zelf weten. En wie krijgt straks de schuld?
Tja niet iedereen is technisch en denkt over dit soort dingen na. Iedereen zegt/schrijft soms wel eens dingen, waarvan men ( na een tijdje ) denkt "hhmm...dat had beter/slimmer gekund..." 😉.
Of even helpen en dát logje 'aantikken' als 'ongepast', zodat een Ziggo mod dat kan verwijderen. Want dat een nieuwe forum bezoeker díé optie niet weet/kent, is ook niet verwonderlijk. Ik het logje al aangemeld !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.