Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
That girl
Level 1

Waarom zijn de wifi-kanalen boven 128 niet beschikbaar om te kiezen?

Hoi 

Ik heb een vraagje

Ziggo heeft online aan dat kanaal 149 , 153 ,157 en 161 beste is voor 5 g 

Alleen ik kan niet hoger kiezen dan 128

en dan zit ik  ook op de dfs kanalen vanaf 116? 

Weet niet of dat kwaad kan heb mijn veel inlezen? Maar kan niet echt wijzer worden ervan.

Ziggo zelf zegt dat die kanalen boven de 144 bezet zijn? Maar zie geen1 wifi  aanwezig.

 

Weet iemand toevallig wel waarom dat is?

Want de overige kanalen zijn alleen erg druk! En storend 

 

Mvg tatiana

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
56 Reacties 56
Pineapple
Level 16

''Of even helpen en dát logje 'aantikken' als 'ongepast', zodat een Ziggo mod dat kan verwijderen. Want dat een nieuwe forum bezoeker díé optie niet weet/kent, is ook niet verwonderlijk. Ik het logje al aangemeld !''

===========

 

Jij weet niet of ik dat wel of niet gedaan hebt! 🤔 Ik help wanneer ik het zelf nodig vind. 😊

Het is hoe dan ook niet handig om persoonlijke gegevens te vermelden op, in dit geval, een openbaar forum.

puppie
Level 17

@That girl  kijk in het bijgevoegde plaatje.
Bij de twee blauwe pijlen is het mogelijk om een foto toetevoegen of een ander bestand.

2025-02-04_16-18-07.jpg

0 Kudos
That girl
Level 1
Topicstarter

Nou het is maar een mail hoor

Geen adres ofzo

Het is mijn bij mail ook 

Geen echte naam enz 

 

Maar goed

 

Puppie ik zal straks even foto's maken ervan 

 

En wat betreft de coax waar iemand op reageerde . Dat is in elke huis anders 

Vooral aansluiting? Kast waar het vandaan komt ook.

Enz 

 

Wij hadden via glasvezel 0 problemen

Nu ineens wel 

0 Kudos
That girl
Level 1
Topicstarter

20250205_135947.jpg

20250205_140000.jpg

20250205_140230.jpg

 hoi puppies 

Dit is het.

Hopelijk beetje duidelijk? Zit achter onze zware bank 😅🫣

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

AOP + splitter (btv 01-SET + POA-550) + F/F-kabel rood/rood naar het modem zijn prima en up-to-date. Eventueel kan het modem direct op het AOP aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood. De plaatsing van de router/het access point in de meterkast is verre van optimaal.

 

  • Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
  • Ervaar je uitval/instabiliteit via ethernet/Wi-Fi/beide, op een specifiek apparaat of meerdere/alle apparaten gelijktijdig?
  • Welk type router/AP gebruik je precies in de meterkast? Als het een router is, dan zou deze in AP mode geconfigureerd moeten zijn.
  • Maak je voor Wi-Fi alleen gebruik van de router/het AP in de meterkast of ook het modem zelf?
That girl
Level 1
Topicstarter

Hoi

Wat is het  verschil tussen rood en groen? Aansluiting?modem zit direct via coax naar meterkast /switch.

Alleen staat achter bank daar is die coax begin.

 

En hoe zou die switch beter kunnen? Bedoel je met acces point toch ?

Volgens beide monteurs geen probleem zo?

 

Daar zit nu een eigen modem naast id goed gezien😊😅 dat komt omdat ziggo niet meer wilt doen nu en mijn boxen niet op die nieuwe  modem willen draaien 

Deze modem draaid gewoon op 5 n/g/ac alleen

Vandaar anders heb ik geen radio

Plus ze vallen nog weg

Maar dat komt omdat die ping  slecht is nou ergens gaat het mis vanuit de kast naar ons huis .

 

Ik gebruik nu veel die wifi van onze  router zelf

Omdat we geen keuze hebben

 

Zal straks inloggen op modem en screen maken van wat je zei kan dat wel vinden.

 

Thnx iig

0 Kudos
That girl
Level 1
Topicstarter

@That girl  schreef:

Hoi

Wat is het  verschil tussen rood en groen? Aansluiting?modem zit direct via coax naar meterkast /switch.

Alleen staat achter bank daar is die coax begin.

 

En hoe zou die switch beter kunnen? Bedoel je met acces point toch ?

Volgens beide monteurs geen probleem zo?

 

Daar zit nu een eigen modem naast id goed gezien😊😅 dat komt omdat ziggo niet meer wilt doen nu en mijn boxen niet op die nieuwe  modem willen draaien 

Deze modem draaid gewoon op 5 n/g/ac alleen

Vandaar anders heb ik geen radio

Plus ze vallen nog weg

Maar dat komt omdat die ping  slecht is nou ergens gaat het mis vanuit de kast naar ons huis .

 

Ik gebruik nu veel die wifi van onze  router zelf

Omdat we geen keuze hebben

 

Zal straks inloggen op modem en screen maken van wat je zei kan dat wel vinden.

 

Thnx iig


20250206_083325.jpg

Screenshot_20250206_084126_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20250206_084121_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20250206_084112_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20250206_084103_Samsung Internet.jpg


@That girl  schreef:

Hoi

Wat is het  verschil tussen rood en groen? Aansluiting?modem zit direct via coax naar meterkast /switch.

Alleen staat achter bank daar is die coax begin.

 

En hoe zou die switch beter kunnen? Bedoel je met acces point toch ?

Volgens beide monteurs geen probleem zo?

 

Daar zit nu een eigen modem naast id goed gezien😊😅 dat komt omdat ziggo niet meer wilt doen nu en mijn boxen niet op die nieuwe  modem willen draaien 

Deze modem draaid gewoon op 5 n/g/ac alleen

Vandaar anders heb ik geen radio

Plus ze vallen nog weg

Maar dat komt omdat die ping  slecht is nou ergens gaat het mis vanuit de kast naar ons huis .

 

Ik gebruik nu veel die wifi van onze  router zelf

Omdat we geen keuze hebben

 

Zal straks inloggen op modem en screen maken van wat je zei kan dat wel vinden.

 

Thnx iig


Screenshot_20250206_084050_Samsung Internet.jpg

 zo? 😊

Nou wij verliezen dus ook netwerk op binnenkomst

Maar ziggo wil dat niet toegeven

Hebben storing op ping alles

2 de monteur zei dat dus ook 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Groen en rood zijn twee verschillende typen connectors (IEC en F).

 

De C50 (dit is een router en geen modem) zou in AP mode geconfigureerd moeten zijn. Ervaar je ook uitval/instabiliteit op apparaten die op de (zwarte) switch aangesloten zijn? Kun je laten zien hoe je "Nou wij verliezen dus ook netwerk op binnenkomst" en "Hebben storing op ping alles" constateert?

 

De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed. Er is voldoende marge aanwezig om het modem direct op het AOP aan te sluiten. In de historie is alleen op 1-2 uitval (van OFDMA) zichtbaar om 19:57.

 

Kun je het IPv4- en/of IPv6-adres zoals vermeld op de pagina Beheer → Informatie toesturen via een privébericht? Dan kijk ik of ik vanaf hier afwijkingen zie in de latency naar jouw modemrouter.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @That girl, welkom op de Ziggo Community! 😄

Ik zie dat het topic al aardig actief is met goede tips en antwoorden. Ik sta ook te trappelen om je modem even onder de loep te nemen. Je hebt al een postcode en huisnummer in je profiel gezet, maar ik krijg er helaas geen resultaat op. Als ik enkel op de postcode zoek, denk ik dat er iets met het huisnummer niet goed staat. 😉 Zou je dit willen controleren?

0 Kudos
That girl
Level 1
Topicstarter

Super lief dank je wel

Alle hulp is welkom😊🙏

Want het is echt om te huilen

 

Klopt

*** Prive gegevens verwijderd door Moderator***

😅

0 Kudos
CreativeS
Level 15

Ik zou de gegevens niet openbaar plaatsen... aan je vinkje bij je profiel te zien heb je alles al ingevuld.

 

Edit: al weggehaald door mod.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb je modem uitgelezen @That girl. Er vallen een aantal dingen op.

Het signaal is in ieder geval keurig. Het modem valt niet uit door signaalproblemen. Ik zie dat je het 2.4GHz en 5GHz netwerk los van elkaar hebt staan. Heb je dit met een bepaalde reden gedaan? Ik zou smartwifi aanzetten in je modem, en gewoon één netwerk gebruiken. Laat het modem in dit geval het kanaal of frequentie kiezen. Je woont in de buurt van een vliegveld, dus mogelijk zijn bepaalde kanalen op 5GHz niet beschikbaar in je omgeving.

Je gebruikt nog een losse TP-Link Archer. Ik zie ook een smartwifi pod6 in je abonnement zitten. Mijn advies is om deze te gebruiken. Je hebt nu meerdere wifi netwerken, en daarbij nog aparte netwerken op 2.4 en 5GHz. Je hebt eigenlijk alle apparatuur in huis om een mooi stabiel wifi netwerk te maken, dus deze constructie zou ik niet langer gebruiken.

0 Kudos
That girl
Level 1
Topicstarter

Klopt idd

Die is voor tijdelijk

Omdat huis anders helemaal geen radio hebt 

Die pakken die nieuwe modem niet

Werkt op andere frequentie? Ax is vooral de boos doener kan het ook niet apart kiezen ofzo

 

0 Kudos
That girl
Level 1
Topicstarter

Wat mag en kan ik wel neerzetten?

Heb echt geen idee meer 😅🙃🫣

0 Kudos
That girl
Level 1
Topicstarter

Klopt

Omdat mijn boxen het niet wilde oppakken 

Hebben we het zo gedaan 

Voor in de toekomst ook maar gelijk

Want lampen draaien op 2.4 en mijn karman cardon wel op 5 alleen max ac lijn

Maar door die komen ze er niet door

Vind ze geen eens op 2.4 wel

Waar vallen uit heel veel

Vandaar die tp nu er tussen

Werkt iets beter ! Is tijdelijk tot alles werkt.

 

Die smart wifi  willen we ook gebuiken aleen pakt hem als hoofd heel raar

Krijg het niet voor elkaar 

Eerst moet alles naar stabiel worden?

Geen- idee hoe?

 

Hebben ook aparte netwerk geprobeerd

Die deco maar liepen vast pff

 

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Als lampen niet verbinden, zet je 5GHz tijdelijk uit, maak je verbinding met de lampen, en zet je daarna 5GHz weer aan. Ik zou toch de Archer verwijderen en de pod plaatsen. Mijn advies is om smartwifi te gebruiken, en niet zelf alle instellingen aan te passen @That girl. De configuratie die je nu gebruikt zorgt enkel voor problemen.

0 Kudos
That girl
Level 1
Topicstarter

Klopt hebben we ook zo gedaan

Dat werkte

Maar een boxen gaan hun weg zoeken op 5g en dat gaat dan mis Vandaar onze eigen router er tussen . 

Tot dat we weten  wat nu?

Want alles is al gebeurd en gedaan

Ik zou niet weten wat , alleen dat we weer over gaan naar glasvezel waar we nooit problemen mee hadden.

 

We hadden al veel problemen voor we deze router neerzetten 

Hij is juist neer gezet zodat mijn boxen het blijven doen nu 

 

Alles is door monteur terug gezet 

En toch werkte het niet

Veel gezeur

Enige optie was een oudere modem die gewoon op 5 g draaid en geen ax heeft

Maar zelfs dat vond ziggo niet goed

0 Kudos
Pasi
Level 19

@That girl  schreef:

...

Enige optie was een oudere modem die gewoon op 5 g draaid en geen ax heeft

Maar zelfs dat vond ziggo niet goed


 

Soms is een extra wifi punt ( b.v. een oude router met 'simpele' wifi en dan alleen 2,4 of 5GHz aan ) speciaal voor 1 of 2 apparaten de makkelijkste oplossing. Dat alles onder het motto "als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan" !


Ziggo heeft in uw huis natuurlijk niets te zeggen !

Ondanks dat veel providers wifi-garantie geven, is dat meer theorie dan werkelijkheid. Als u slechte wifi hebt, dan kan u van de provider wel extra wifi-punten lenen of huren, maar als e.e.a. een bepaald apparaat daarmee geen verbinding kan maken, dan .... wordt het direct moeilijk.

 

0 Kudos
That girl
Level 1
Topicstarter

Dat dus

En glasvezel en de oudere 5 g modem was er niets aan de hand

Maar  mee werken ho maar ....

0 Kudos
Gio2903
Level 17

ook bij kpn heb je een wifi6 modem van sagemcom, het odido modem ben ik niet mee bekend. de hele opstelling/configuratie is gewoon niet slim.

in dit geval zou ik het zo doen:

wifi van het modem 2,4/5ghz 1 netwerk, dus optimalisatie aan. de tp-link router in accespoint modus configureren en 5ghz uitzetten.

ik heb het precies zo en gebruik dat 2,4ghz netwerk van mn tp link voor de camera's etc. verder draait alle apparatuur op wifi van mijn modem.

 

in dit geval zit het probleem waarschijnlijk niet bij ziggo, maar in je eigen opstelling