Hoi
Ik heb een vraagje
Ziggo heeft online aan dat kanaal 149 , 153 ,157 en 161 beste is voor 5 g
Alleen ik kan niet hoger kiezen dan 128
en dan zit ik ook op de dfs kanalen vanaf 116?
Weet niet of dat kwaad kan heb mijn veel inlezen? Maar kan niet echt wijzer worden ervan.
Ziggo zelf zegt dat die kanalen boven de 144 bezet zijn? Maar zie geen1 wifi aanwezig.
Weet iemand toevallig wel waarom dat is?
Want de overige kanalen zijn alleen erg druk! En storend
Mvg tatiana
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
''Of even helpen en dát logje 'aantikken' als 'ongepast', zodat een Ziggo mod dat kan verwijderen. Want dat een nieuwe forum bezoeker díé optie niet weet/kent, is ook niet verwonderlijk. Ik het logje al aangemeld !''
===========
Jij weet niet of ik dat wel of niet gedaan hebt! 🤔 Ik help wanneer ik het zelf nodig vind. 😊
Het is hoe dan ook niet handig om persoonlijke gegevens te vermelden op, in dit geval, een openbaar forum.
@That girl kijk in het bijgevoegde plaatje.
Bij de twee blauwe pijlen is het mogelijk om een foto toetevoegen of een ander bestand.
Nou het is maar een mail hoor
Geen adres ofzo
Het is mijn bij mail ook
Geen echte naam enz
Maar goed
Puppie ik zal straks even foto's maken ervan
En wat betreft de coax waar iemand op reageerde . Dat is in elke huis anders
Vooral aansluiting? Kast waar het vandaan komt ook.
Enz
Wij hadden via glasvezel 0 problemen
Nu ineens wel
hoi puppies
Dit is het.
Hopelijk beetje duidelijk? Zit achter onze zware bank 😅🫣
AOP + splitter (btv 01-SET + POA-550) + F/F-kabel rood/rood naar het modem zijn prima en up-to-date. Eventueel kan het modem direct op het AOP aangesloten worden met een IEC/F-kabel groen/rood. De plaatsing van de router/het access point in de meterkast is verre van optimaal.
Hoi
Wat is het verschil tussen rood en groen? Aansluiting?modem zit direct via coax naar meterkast /switch.
Alleen staat achter bank daar is die coax begin.
En hoe zou die switch beter kunnen? Bedoel je met acces point toch ?
Volgens beide monteurs geen probleem zo?
Daar zit nu een eigen modem naast id goed gezien😊😅 dat komt omdat ziggo niet meer wilt doen nu en mijn boxen niet op die nieuwe modem willen draaien
Deze modem draaid gewoon op 5 n/g/ac alleen
Vandaar anders heb ik geen radio
Plus ze vallen nog weg
Maar dat komt omdat die ping slecht is nou ergens gaat het mis vanuit de kast naar ons huis .
Ik gebruik nu veel die wifi van onze router zelf
Omdat we geen keuze hebben
Zal straks inloggen op modem en screen maken van wat je zei kan dat wel vinden.
Thnx iig
@That girl schreef:Hoi
Wat is het verschil tussen rood en groen? Aansluiting?modem zit direct via coax naar meterkast /switch.
Daar zit nu een eigen modem naast id goed gezien😊😅 dat komt omdat ziggo niet meer wilt doen nu en mijn boxen niet op die nieuwe modem willen draaien
Plus ze vallen nog weg
Maar dat komt omdat die ping slecht is nou ergens gaat het mis vanuit de kast naar ons huis .
Thnx iig
@That girl schreef:Hoi
Plus ze vallen nog weg
Thnx iig
zo? 😊
Nou wij verliezen dus ook netwerk op binnenkomst
Maar ziggo wil dat niet toegeven
Hebben storing op ping alles
2 de monteur zei dat dus ook
Groen en rood zijn twee verschillende typen connectors (IEC en F).
De C50 (dit is een router en geen modem) zou in AP mode geconfigureerd moeten zijn. Ervaar je ook uitval/instabiliteit op apparaten die op de (zwarte) switch aangesloten zijn? Kun je laten zien hoe je "Nou wij verliezen dus ook netwerk op binnenkomst" en "Hebben storing op ping alles" constateert?
De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed. Er is voldoende marge aanwezig om het modem direct op het AOP aan te sluiten. In de historie is alleen op 1-2 uitval (van OFDMA) zichtbaar om 19:57.
Kun je het IPv4- en/of IPv6-adres zoals vermeld op de pagina Beheer → Informatie toesturen via een privébericht? Dan kijk ik of ik vanaf hier afwijkingen zie in de latency naar jouw modemrouter.
Goedemorgen @That girl, welkom op de Ziggo Community! 😄
Ik zie dat het topic al aardig actief is met goede tips en antwoorden. Ik sta ook te trappelen om je modem even onder de loep te nemen. Je hebt al een postcode en huisnummer in je profiel gezet, maar ik krijg er helaas geen resultaat op. Als ik enkel op de postcode zoek, denk ik dat er iets met het huisnummer niet goed staat. 😉 Zou je dit willen controleren?
Super lief dank je wel
Alle hulp is welkom😊🙏
Want het is echt om te huilen
Klopt
*** Prive gegevens verwijderd door Moderator***
😅
Ik zou de gegevens niet openbaar plaatsen... aan je vinkje bij je profiel te zien heb je alles al ingevuld.
Edit: al weggehaald door mod.
Ik heb je modem uitgelezen @That girl. Er vallen een aantal dingen op.
Het signaal is in ieder geval keurig. Het modem valt niet uit door signaalproblemen. Ik zie dat je het 2.4GHz en 5GHz netwerk los van elkaar hebt staan. Heb je dit met een bepaalde reden gedaan? Ik zou smartwifi aanzetten in je modem, en gewoon één netwerk gebruiken. Laat het modem in dit geval het kanaal of frequentie kiezen. Je woont in de buurt van een vliegveld, dus mogelijk zijn bepaalde kanalen op 5GHz niet beschikbaar in je omgeving.
Je gebruikt nog een losse TP-Link Archer. Ik zie ook een smartwifi pod6 in je abonnement zitten. Mijn advies is om deze te gebruiken. Je hebt nu meerdere wifi netwerken, en daarbij nog aparte netwerken op 2.4 en 5GHz. Je hebt eigenlijk alle apparatuur in huis om een mooi stabiel wifi netwerk te maken, dus deze constructie zou ik niet langer gebruiken.
Klopt idd
Die is voor tijdelijk
Omdat huis anders helemaal geen radio hebt
Die pakken die nieuwe modem niet
Werkt op andere frequentie? Ax is vooral de boos doener kan het ook niet apart kiezen ofzo
Wat mag en kan ik wel neerzetten?
Heb echt geen idee meer 😅🙃🫣
Klopt
Omdat mijn boxen het niet wilde oppakken
Hebben we het zo gedaan
Voor in de toekomst ook maar gelijk
Want lampen draaien op 2.4 en mijn karman cardon wel op 5 alleen max ac lijn
Maar door die komen ze er niet door
Vind ze geen eens op 2.4 wel
Waar vallen uit heel veel
Vandaar die tp nu er tussen
Werkt iets beter ! Is tijdelijk tot alles werkt.
Die smart wifi willen we ook gebuiken aleen pakt hem als hoofd heel raar
Krijg het niet voor elkaar
Eerst moet alles naar stabiel worden?
Geen- idee hoe?
Hebben ook aparte netwerk geprobeerd
Die deco maar liepen vast pff
Als lampen niet verbinden, zet je 5GHz tijdelijk uit, maak je verbinding met de lampen, en zet je daarna 5GHz weer aan. Ik zou toch de Archer verwijderen en de pod plaatsen. Mijn advies is om smartwifi te gebruiken, en niet zelf alle instellingen aan te passen @That girl. De configuratie die je nu gebruikt zorgt enkel voor problemen.
Klopt hebben we ook zo gedaan
Dat werkte
Maar een boxen gaan hun weg zoeken op 5g en dat gaat dan mis Vandaar onze eigen router er tussen .
Tot dat we weten wat nu?
Want alles is al gebeurd en gedaan
Ik zou niet weten wat , alleen dat we weer over gaan naar glasvezel waar we nooit problemen mee hadden.
We hadden al veel problemen voor we deze router neerzetten
Hij is juist neer gezet zodat mijn boxen het blijven doen nu
Alles is door monteur terug gezet
En toch werkte het niet
Veel gezeur
Enige optie was een oudere modem die gewoon op 5 g draaid en geen ax heeft
Maar zelfs dat vond ziggo niet goed
@That girl schreef:...
Enige optie was een oudere modem die gewoon op 5 g draaid en geen ax heeft
Maar zelfs dat vond ziggo niet goed
Soms is een extra wifi punt ( b.v. een oude router met 'simpele' wifi en dan alleen 2,4 of 5GHz aan ) speciaal voor 1 of 2 apparaten de makkelijkste oplossing. Dat alles onder het motto "als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan" !
Ziggo heeft in uw huis natuurlijk niets te zeggen !
Ondanks dat veel providers wifi-garantie geven, is dat meer theorie dan werkelijkheid. Als u slechte wifi hebt, dan kan u van de provider wel extra wifi-punten lenen of huren, maar als e.e.a. een bepaald apparaat daarmee geen verbinding kan maken, dan .... wordt het direct moeilijk.
Dat dus
En glasvezel en de oudere 5 g modem was er niets aan de hand
Maar mee werken ho maar ....
ook bij kpn heb je een wifi6 modem van sagemcom, het odido modem ben ik niet mee bekend. de hele opstelling/configuratie is gewoon niet slim.
in dit geval zou ik het zo doen:
wifi van het modem 2,4/5ghz 1 netwerk, dus optimalisatie aan. de tp-link router in accespoint modus configureren en 5ghz uitzetten.
ik heb het precies zo en gebruik dat 2,4ghz netwerk van mn tp link voor de camera's etc. verder draait alle apparatuur op wifi van mijn modem.
in dit geval zit het probleem waarschijnlijk niet bij ziggo, maar in je eigen opstelling
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.