Wij hebben in het huis een Ziggo Zakelijk abbonement van 1GB. We gebruiken de ziggo modem met TP Link Deco's waarin de internetkabels gaan en via daar naar de PC.
We hebben nu al een jaar problemen met het internetverbinding op onze zoon zijn gaming PC. Het lijkt alsof als die teveel speelt er geen internetverbinding / Wifi wordt gegeven vanaf de router terwijl andere bekabelde apparaten het wel doen dit begrijpen wij dus niet. We hebben al meerdere monteurs bij ons gehad en het heeft allemaal heel weinig geholpen tot aan niks eigenlijk.
De internet connectie richting de pc gaat van een internetkabel vanuit de router naar de deco, daaruit gaat een kabel in de pc maar dit doet niks. Ook al trekken we de kabel rechtstreeks uit de router doet het niks. Dit is nu al heel lang zo en het wordt heel erg vervelend.
Wij zaten er aan te denken om een aftermarket router te halen met vervanging voor de deco's om te kijken of dit zal werken. Zou dit een goed idee zijn of weet iemand een oplossing
Ik stuur in de bijlage wat er op de PC staat.
Trouwens we hebben ook al gekeken of het met een andere pc hetzelfde is en ja als je teveel speelt krijgt de pc geen internet meer of het is op random tijden dat ie er uit gaat op de PC.
De monteur heeft ook gekeken naar de connectie naar het huis toe maar die was ook goed zei die.
Er was hiervoor een ander topic waar we dingen hebben getest.
De traceroute bereikt de modemrouter, maar vanaf daar loopt het dood. Heb ik met thobiastheebe getest met ping routes.
Factory Reset al geprobeerd, volgende is zonder deco's testen en rechtstreeks op de router maar dit is heel lastig aangezien er dan geen wifi is op zolder en dat kan niet echt. Is er een andere manier want ik zit te denken om nieuwe deco's en/of router halen aftermarket om dit te testen. Als dit niet werkt het terug te sturen is dit een goed idee of niet
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is nu ook iets dat als de modem lang aan staat dat de ping heel hoog word en na een herstart is het weer goed maar alsnog super irritant. Vandaag heb ik een halfuur kunnen spelen en toen viel alle internet en wifi er weer uit op de pc, de rest heeft wel internet
Hallo,
zo te lezen heeft de Ziggo Modem/Router een probleem of is de verbinding met Ziggo niet optimaal. Want als een bekabelde verbinding én 2 verschillende apparaten daarop dezelfde problemen hebben, dan lijkt het inderdaad de modem/router of die verbinding te zijn.
Een Ziggo moderator kan o.a. een meerdaagse lijnmeting doen/starten, die natuurlijk meer duidelijkheid biedt, dan als men alleen nu even naar de lijn kijkt.
Ps. bijlage ? Past u wel op dat u in die bijlage geen privé gegevens zet.
waarom Ziggo zakelijk op een particulier adres ?
om het signaal te kunnen beoordelen hebben we een printscreen van de down en upstream nodig
https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...
kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het AOP (abonnee overname punt)
meestal zit het in de meterkast of woonkamer en in geval van de meterkast loopt er een groene coax kabel naar onder de grond in
Goedemiddag @Dirkjan443, knap irritant natuurlijk dat je computer ineens zonder verbinding zit. Zeker tijdens het gamen komt dit natuurlijk nooit goed uit.
Ik zou je toch willen vragen om alles eens los te halen, en enkel de game pc met een UTP kabel aan te sluiten. Op deze manier weet je na 1x testen waar het probleem zit.
Heb dit al vaker gedaan en zag er goed uit de AOP, Hoe log ik in op me router? 192.168.171.1 werkt niet?
Bedoel je dan alles of alleen de Deco's?
Probeer 192.168.178.1
staat het modem in router of bridge modes ?
modem in bridge mode dan is het 192.168.100.1
router mode 192.168.178.1
Werkt allebei niet
Hallo,
in welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? Dat ( de eerste ) zou een reden kunnen zijn, waarom u de Ziggo Modem/Router niet kan bereiken, als u dat vanaf het Deco netwerk probeert.
U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Als u de Deco's alleen heeft voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode voor de Deco set. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en zo geheel opgaan in de rest van uw netwerk
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router ( natuurlijk dan in router mode ) blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO. Het is dan wel een bijna 4 jaar oud 'document', maar misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
Staan in acces point .
Ik ga morgen alle deco's deactiveren/ stroom er van af halen en dan kijken hoe dat gaat!
waarom eigelijk een Ziggo zakelijk internet abonnement op een particulier thuis adres ?
@anoniemforum schreef:waarom eigelijk een Ziggo zakelijk internet abonnement op een particulier thuis adres ?
Hogere download snelheid betere support??
We hebben en zaak in het huis.
Maar ik kom gewoon echt niet in de router met admin enzovoort op die 192.168.171.1 het laadt gewoon niet
@Dirkjan443 schreef:Maar ik kom gewoon echt niet in de router met admin enzovoort op die 192.168.171.1 het laadt gewoon niet
het is 192.168.178.1 niet 192.168.171.1
of anders 192.168.100.1 (als het modem in bridge staat te herkennen aan de groene led )
Allebei de tabbladen laden niet.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.