Vraag
Reacties
Oplossing
ErikatSpijk
Level 2

Waarom werkt (OpenvPV) en Synology QuickConnect niet op mijn Sagemcom?

Recent heeft Ziggo een nieuwe modem opgestuurd. Sagemcom F3896LG alles lijkt te werken behalve poort forwarding (OpenvPV) en Synology quick connect.

De VPN maakt soms voor 10 seconde verbinding, en valt daarna stil en maakt geen verbinding meer Synology quick connect meldt dat het netwerk instabiel is maar werkt af en toe.

Heb ik inmiddels alles geprobeert. Poort forwaring gecontroleerd, firewall aan/uit, NAS een vast IP adres.

Vandaag de Sagemcom F3896LG in bridge mode gezet met een tweede router (en poort forwarding) en alles werkt direct.

Iemand een idee waarom dit niet via de Sagemcom kan?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @ErikatSpijk 

Zoals @anoniemforum al voorstelt lijkt me een monteur een slimme zet.

Het vervangen van het AOP doet onze monteur geheel kosteloos. 

Hiervoor is het wel nodig dat jij je profiel aanvult en daarin je postcode en huisnummer vermeld. Wil je dit nog regelen? Dan plan ik de afspraak voor jou in 🙂

Bekijk in context

16 Reacties 16
S4R
Level 16

Modem in Bridge en eigen (goede) router is sowieso de beste keuze (vanwege meer vrijheid in de (betere) router.

Heb je IP-Flood detectie ook uitgezet op modem?

0 Kudos
Jos P
Level 10

@ErikatSpijk Dat is als mede klanten natuurlijk lastig te beoordelen met de gegeven info.

Welke internet snelheden neem je af bij ziggo? Hoe ziet je AOP en CAI installatie eruit?

Het kan namelijk zijn dat je een verouderd modem had waardoor de Sagemcom gestuurd is als upgrade en vervanger. Deze is door de nieuwere standaard en hogere snelheid die hij aan kan een stuk gevoeliger voor een slechte verbinding dan de modems ervoor. Hierdoor kun je nu plots uitval ervaren die je eerst niet had omdat het modem die specifieke frequenties niet gebruikte.

Dat je deze storingen omzeilt door je eigen router te gaan gebruiken lost je probleem niet op.

Dus plaats eens een foto van je AOP en eventuele splitters die je hebt.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Als de Firewall uit staat (zeer slecht idee) werkt portforwarding niet.

Aanbevolen Firewall instellingen in Ziggo modem:

IMG_1158.png 

Bij handmatige portforwarding UPnP uitzetten. Eigenlijk altijd uitzetten, UPnP is al jaren onveilig:

IMG_1159.png

ErikatSpijk
Level 2
Topicstarter

Hoi, 

Klopt dat de oude modem aan vervanging toe is. Onderstaand een foto. Alleen de synology lijkt last te hebben (en de unifi server die als container op de synology draait) hebben last van een instabiel netwerk. Streamen en gamen gaat gelukkig wel

0 Kudos
ErikatSpijk
Level 2
Topicstarter

Dank, deze instellingen gebruik ik

0 Kudos
anoniemforum
Level 19

aop en splitter zijn verouderd en niet geschikt voor het Sagacom Docsis 3.1 modem,

een Ziggo monteur kan het aop kosteloos vervangen

https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @ErikatSpijk 

Zoals @anoniemforum al voorstelt lijkt me een monteur een slimme zet.

Het vervangen van het AOP doet onze monteur geheel kosteloos. 

Hiervoor is het wel nodig dat jij je profiel aanvult en daarin je postcode en huisnummer vermeld. Wil je dit nog regelen? Dan plan ik de afspraak voor jou in 🙂

ErikatSpijk
Level 2
Topicstarter

Hoi, dank, hopelijk ligt het probleem in de AOP en is vervangeng de oplossing.  @Jamyla, dank voor de service, ik heb mijn profiel aangevuld.

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

@ErikatSpijk - dankje!

Ik heb een afspraak ingepland op maandag 14 juli tussen 10:30 en 13:30.

Past dit niet? Dan kan je de afspraak zelf wijzigen via je Mijn Ziggo account.

Heb je nog vragen stel ze dan gerust 🙂

0 Kudos
Traindriver
Level 2

Gaat niet meer lukken. Ziggo geeft geen port forwarding meer door voor VPN. Ik kreeg als antwoord dat het niet hun probleem was. Ze hebben bij Ziggo schijt aan goed betalende klanten.

0 Kudos
ErikatSpijk
Level 2
Topicstarter

Ben benieuwd wat de monteur gaat vinden. Heb de AOP inmiddels versimpelt (zie foto) en een Unifi router geïnstalleerd, met de ziggo router in bridge modus. VPN via de Unifi werkt prima, de synology blijft instabiel, maar is wel iets verbetert. 

De Unifi router geeft aan dat de internet uptime de afgelopen 24 uur 100% was met een latency van 15 ms.  

IMG_0267.JPG

0 Kudos
anoniemforum
Level 19

het is niet toegestaan om zelf aan het aop en of de (groene)coax te sleutelen 

0 Kudos
S4R
Level 16

Als de VPN goed werkt dan heb je Synology QuickConnect toch niet nodig?

Op de Unfi router kan je ook Teleport als vpn gebruiken. 

En wat ik a eerder gezegd heb: Bridge en eigen router beter kan het niet.

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hey @ErikatSpijk - ik zie dat de monteur gisteren bij je is geweest en onder andere het AOP heeft vervangen. Laat je het weten wanneer wij hier op de Community nog iets voor je kunnen betekenen?

0 Kudos
ErikatSpijk
Level 2
Topicstarter

Het heeft even geduurd maar het probleem lijkt opgelost 😀

Het AOP is vervangen, ziggo modem in bridge modes, nieuwe unifi router geinstalleerd, maar het bleek in de synology NAS te zitten.

Een vriend leidde mij naar een SSH sessie op de synology  NAS. Netstat liet zien dat al het netwerk verkeer via de docker liep, na het deinstalleren van docker liep het weer via eth0 en werkte alles direct weer. 

Het is mij onduidelijk waarom dit begon toen Ziggo de moden verving, Docker gebruikte ik al een paar jaar, maar dank zij alle hulp is het wel opgelost. Dank 👍

Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Wat goed om te horen dat het nu opgelost is @ErikatSpijk Dank voor je terugkoppeling 🙂

0 Kudos