Vraag
Reacties
Oplossing
het broek
Level 1

Waarom werken sommige apps niet via WiFi op Android apparatuur?

Een kennis van mij heeft sinds kort ziggo maar via de WiFi werken sommige apps niet of heel slecht. Ook andere mensen hebben bij haar in huis het zelfde probleem. Ziggo heeft geen idee wat het kan zijn. Dus heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Speelt dit probleem op Android-apparaten? Zo ja, kan jouw kennis onderstaande stappen uitvoeren?

 

  1. Log in op de webinterface van het modem via 192.168.178.1.
  2. Ga naar de pagina Geavanceerde instellingen → DHCP.
  3. Selecteer de optie 'Stateful' voor de DHCPv6-server en klik op 'Instellingen opslaan'.
  4. Start het modem opnieuw op via de pagina Beheer → Opnieuw opstarten.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Meldingen
Aan Uit
RoWi.
Level 20

Verbinden de apparaten wel via wifi?

Gaan om iets eenvoudigs te noemen updates van de apps wel goed? 

Doen webbrowsers het wel?

Als er een snelheids test wordt uitgevoerd levert dat de afgenomen snelheid op?

www.speedtest.net

 

Mogelijk moet het aansluitpunt worden vervangen of de coax kabels, de kans is vrij groot dat het binnenkomende signaal niet goed is.

 

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Speelt dit probleem op Android-apparaten? Zo ja, kan jouw kennis onderstaande stappen uitvoeren?

 

  1. Log in op de webinterface van het modem via 192.168.178.1.
  2. Ga naar de pagina Geavanceerde instellingen → DHCP.
  3. Selecteer de optie 'Stateful' voor de DHCPv6-server en klik op 'Instellingen opslaan'.
  4. Start het modem opnieuw op via de pagina Beheer → Opnieuw opstarten.
het broek
Level 1
Topicstarter

Ziggo heeft alles doorgemeten en alles werkt zo als het moet. Gewoon bedraad internet werkt ook goed de snelheidis prima. Alleen sommige apps doen het niet via de WiFi maar op 5g wel

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Zijn dat specifieke apps? Geven deze een foutmelding, wat werkt er niet? De instelling die hiervoor wordt genoemd zou mee kunnen spelen hoewel dit 'probleem' nauwelijks meer speelt bij Android toestellen.

0 Kudos
het broek
Level 1
Topicstarter

Super bedankt het is opgelost!!

Johnpronk1306
Level 1

Ik had dit ook. Als je de wifi opent en dan naar instellingen gaat en MEER WEERGEVEN pas dan Macadres aan naar Telefoon-mac

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Johnpronk1306 In jouw geval was mogelijk het vorige (willekeurige) MAC-adres geblokkeerd door MAC filtering in de webinterface of 'pauzeren' van de smartphone in de SmartWifi app.

0 Kudos
peterenvivienne
Level 1

Welk wachtwoord wordt er bedoelt? Het wachtwoord van de Wifi? Het wachtwoord onder op de connecbox? 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@peterenvivienne Bij inloggen op de webinterface van het modem gebruik je het modemwachtwoord, dat inderdaad vermeld staat op het label aan de onderzijde van het modem.