Is er bekend dat apps via de wifi verbinding niet werken? Zo ja, wat is er aan te doen/waar ligt het aan?
Bij ons werkt de Rabobank app niet meer via de wifi maar wel via de mobiele data. Wel altijd via de wifi goed gedaan. Wifi van de Ziggo en mobiele data van Vodafone.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als het een Android-apparaat betreft, dan kan het helpen om de DHCPv6-server van de modemrouter op 'stateful' i.p.v. 'stateless' in te stellen, Android valt dan terug op IPv4.
Je kunt deze instelling vinden op de pagina Geavanceerde instellingen → DHCP in de webinterface van het modem, welke bereikbaar is via 192.168.178.1 of 192.168.100.1.
Hoe je inlogt in de webinterface van je modem lees je door hier te klikken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als het een Android-apparaat betreft, dan kan het helpen om de DHCPv6-server van de modemrouter op 'stateful' i.p.v. 'stateless' in te stellen, Android valt dan terug op IPv4.
Je kunt deze instelling vinden op de pagina Geavanceerde instellingen → DHCP in de webinterface van het modem, welke bereikbaar is via 192.168.178.1 of 192.168.100.1.
Hoe je inlogt in de webinterface van je modem lees je door hier te klikken.
Hoi Tobias,
Jouw oplossing werkt perfect, alles doet het weer zoals voorheen. Je moet het maar weten.
Nogmaals bedankt. Groeten van Wilco Adding.
Fijn om te lezen en graag gedaan.
Modem naar fabrieksinstellingen werkt ook.
😉
Rotterdam is voormalig UPC-gebied, waarschijnlijk speelde bij jouw hetzelfde probleem als in het topic Not able to login to ABN, DigiD apps using WiFi. Terugzetten naar fabrieksinstellingen is inderdaad enkele keren gemeld als oplossing in deze situatie.
Tweakers: wifi probleem bij inloggen rabo app
vitobenz schreef:Via Ziggo-gast inloggen lijkt het probleem opgelost.
Hoi Tobias, bij mij sinds een paar dagen hetzelfde probleem, zo ineens?! Bovenstaande stappen uitgevoerd maar werkt niet. Wat nu?
Kun je fabrieksinstellingen terugzetten proberen? Dit kan via de pagina Beheer → Opnieuw opstarten.
Gedaan maar hij pakt het wachtwoord niet welke op de modem staat, en nu?
Welk type modem heb je? Het wachtwoord om in te loggen op de webinterface staat vermeld op het label aan de onderkant van het modem, dit is het modemwachtwoord en niet het Wi-Fi-wachtwoord.
Hey @Mila om je verder te kunnen helpen hebben we wat verdere informatie nodig. Kan je vermelden wat je precies aan het doen bent en welk resultaat eruit volgt?
Indien het nodig is om je modem naar de fabrieksinstellingen te plaatsen om de code ook terug te zetten, vind je op deze pagina hoe je dit per type modem uitvoert.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.