Mijn aquarumlamp heeft toen ik hem installeerde een eigen netwerk aangemaakt en maakt contact met netwerk 192.168.1.1 . Nu wil ik enkele veranderingen aanbrengen en probeer opnieuw verbinding te maken , helaas krijg ik steeds de melding kan geen verbinding met netwerk maken
Dit terwijl ik 1 week geleden het probeerde en 10 minuten ingelogd was daarna de melding kreeg verbinding verbroken. Hierna is het mij op geen enkele manier meer gelukt .
Heb van alles al geprobeerd zoals
modem resetten, ( stekker er uit )
modem naar fabrieksinstellingen,
5 GHz uitzetten
Alleen .4, 2GHz
Firewall uit
niets heeft geholpen
Ook krijg ik de melding als ik b.v. op de adresbalk het netwerk invul kan geen verbinding maken .
Begin er een beetje moedeloos van te worden.
Daar er eerder wel verbinding was weet ik zeker dat het wachtwoord goed is .
Misschien kan iemand mij een oplossing geven . Ben inmiddels teneinde raad.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Er lijkt een miscommunicatie te zijn betreffende dat eigen netwerk. De lamp heeft dus een eigen IP adres, mogelijk werkt het dan alleen door een laptop direct met die lamp te verbinden. Of de lamp eerst resetten via de fabrieksinstellingen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het modem heeft standaard het volgende IP adres 192.168.178.1 als je dat zelf nooit veranderd hebt.
Dat is mij bekend heb dit adres ook gebruikt om in te loggen op het modem.
Het gaat erom naar mijn idee, dat het modem het adres niet herkend.
"Mijn aquarumlamp heeft toen ik hem installeerde een eigen netwerk aangemaakt en maakt contact met netwerk 192.168.1.1"
Als die lamp zijn eigen leven is gaan leiden, dan kan die nooit verbinding krijgen met het modem.
Kun je die lamp een vast IP adres geven in de instellingen van de lamp, op de één of andere manier, wat binnen het netwerk van het modem valt?
Welk merk lamp is er een app bijgeleverd? Stuurt die lamp een eigen wifi ssid uit?
De lamp heeft hoe dan geen ip adres vanuit de Zjggo modemrouter gekregen dat heeft met dhcp te maken. In die lamp moet dit worden uitgezet.
Voor veranderingen aan de lamp zal je mogelijk moeten inloggen via dat gemaakte ip adres.
Bert en garihd,
De lamp heeft toen ik hem moest installeren een eigen netwerk aangemaakt dit netwerk staat ook op de lijst van mijn wifi verbindingen .
Wanneer ik daar op klik wordt er het wachtwoord gevraagd en gaat daarna zoeken met als resultaat kan geen verbinding maken. Zoals gezegd heb ik vorige week op deze manier in kunnen inloggen . De lamp werkt niet via een app. Voor wijzigingen moet ik op het netwerk inloggen, wat dus niet lukt.
Ik heb inmiddels geprobeerd om contact te krijgen met de importeur maar deze heeft nog niet gereageerd.
De lamp zend dus een eigen ssid uit dat is gebruikelijk bij smarthome apparaten.
Doorgaans log je daar eenmalig op in om het apparaat te laten verbinden met het eigen netwerk.
Het wachtwoord voor dat ssid staat naar ik verwacht op de lamp ?
Wat je kan proberen is in het apparaat waar je de lamp mee instelt de Ziggo wifi tijdelijk niet automatisch laten verbinden. Zit er geen beschrijving bij?
Nogmaals welk merk dan kan er beter worden geadviseerd.
Het is een lamp van eheim en wordt bestuurd door een eheim controller
De controller heet voor het netwerk
Eheim led+controller de beschrijving
gaat alleen over het op starten.
Wel staat er dat je in de controller kan komen met dit adres wat dus niet lukt.
Hallo,
De IP range van de Ziggo Modem/Router is 192.168.178.xxx en als de Eheim 192.168.1.xxx gebruikt, dan gaan beide elkaar nooit zien. Dus dan heeft het verder ook geen nut om iets met De Ziggo Modem/Router te doen. Ook via de Ziggo wifi wordt die range gebruikt, dus vanaf dat wifi netwerk zal u nooit verbinding krijgen met 192.168.1.xxx.
Als de Eheim een eigen wifi/SSID uitzendt, dan zal u zo dicht mogelijk bij dat apparaat moeten komen, om dan verbinden te maken met dát wifi netwerk en daarna pas http://eheimledcontrolplus.local ( of 192.168.1.1 ) te openen.
Hallo Pasi ,
hartelijk dank voor de goede uitleg, Dus als ik het goed begrijp loopt het wifi signaal niet via de router .
Maar zend de controller een eigen signaal uit . Ik ga het uit proberen !!
Er lijkt een miscommunicatie te zijn betreffende dat eigen netwerk. De lamp heeft dus een eigen IP adres, mogelijk werkt het dan alleen door een laptop direct met die lamp te verbinden. Of de lamp eerst resetten via de fabrieksinstellingen.
O k ga ik doen zal hem resetten
Een ieder bedankt voor de uitleg
Hi @Dimphke is het gelukt met het terugzetten naar de fabrieksinstellingen van de aquariumlamp? En wat is het resultaat, is de lamp inmiddels verbonden met het netwerk en werkt alles als een zonnetje of kunnen wij jou nog bijstaan hier op onze Ziggo Community?
Ben er nog niet aan toe gekomen als alles weer werkt zal ik het hier laten weten.
Alles werkt weer het was inderdaad resetten en daarna opnieuw programmeren, hartelijk dank voor een ieder die mij hiermee heeft geholpen .
@Dimphke schreef:Alles werkt weer het was inderdaad resetten en daarna opnieuw programmeren, hartelijk dank voor een ieder die mij hiermee heeft geholpen .
Mooi dat het uiteindelijk zo simpel was. Deels wel vervelend als dit voor elke verandering nodig is.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.