1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Michael5

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waarom staan de Mediabox Next en Chromecasts als netwerk apparaat geregistreerd?

Goedemorgen, ik heb sinds dat ik op vakantie ben geweest problemen met het smart wifi systeem van ziggo, toen ik weg ging heb ik het een en ander van het stroom gehaald. O.A. de mediabox next en mijn chromecasts (maar niet het modem), nu ik terug ben en alles weer aan heb gezet viel het mij op dat ik mijn media box en mijn chromecastst niet meer kon vinden in de apperaten lijst op ziggo smart wifi. Tot mijn verbazing had ik onder het stukje netwerk (waar normaal het modem en de pods staan) ineens 4 mediaboxen staan, na wat ip adressen vergelijken zijn dit de mediabox en mijn chromecasts, ik krijg dit in geen mogelijkheid meer terug zoals het was, factory reset en opnieuw configureren werkt niet, en zodra ik een chromecast of mediabox inlog op wifi staan ze niet als apparaat in mijn lijst maar als netwerk. Rare is 1 chromecast is wel te zien als apparaat na de factory reset maar de andere 2 niet, en het zijn dezelfde chromecasts. Heeft iemand een idee wat dit veroorzaakt en hoe ik het kan fixen?, zie foto's

Ps. Als ik inlog op het ip adres van de router, zie ik ook dat dat bijna alle apperaten geregistreerd zijn als BEKABELD terwijl dit niet het geval is, komt dit omdat ze met een wifi pod verbonden zijn? geen idee of dat er wat mee te maken heeft. Maar kan mij niet heugen dat het eerst zo was.

Ziggo systeem in huis: zwarte sagecom modem, en 2 ziggo wifi pods en een mediabox next

Please help

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1901Likes

@Michael5 oei, dat is dan even schrikken natuurlijk. Sorry hiervoor. Hopelijk is niet direct je hele vakantie gevoel ''gevlogen'' hierdoor.

Ik ben even onze archieven ingedoken voor je. Daar vond ik tips voor het koppelen van een Chromecast, ook als de wifi en de netwerken wel eens dwars liggen.

Voer aub deze tips maar eens uit en laat gerust weten tot hoever je komt! 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1901Likes

@Michael5 oei, dat is dan even schrikken natuurlijk. Sorry hiervoor. Hopelijk is niet direct je hele vakantie gevoel ''gevlogen'' hierdoor.

Ik ben even onze archieven ingedoken voor je. Daar vond ik tips voor het koppelen van een Chromecast, ook als de wifi en de netwerken wel eens dwars liggen.

Voer aub deze tips maar eens uit en laat gerust weten tot hoever je komt! 

Michael5
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Check, meteen gedaan, en t is gelukt!

Eerst de pods uit, dan de castst gereset en laten verbinden, en daarna de pods weer aan, bedankt voor je hulp!

Heb alleen in de app store versie van de smart wifi app 6 media boxen staan (onder netwerk) maar de chromecasts zijn weer zichtbaar in het netwerk. Daar ging het mij om. Grt

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4663Posts
  • 390Oplossingen
  • 1901Likes

@Michael5 Top! Daar doen we het voor. Dank voor de reactie!