Hi,
Zojuist de 3 wifiboosters van TP-link Deco ontvangen (M4).
Dat ik daarvoor een app moet installeren om de boel te configureren kan ik nog inkomen.
Maar waarom moet ik mijzelf bij TP-link registreren voordat ik de app kan gebruiken ?
In mijn professionele leven is security 1 van mijn taken, en ik krijg altijd een kriebelig gevoel als ik voor het gebruik van netwerk componenten ook nog eens mijn gegevens extern achter moet laten, laat staan dat die gegevens dus nu ook gekoppeld zouden kunnen worden als ik met de app de boosters ga configureren.
Hoe weet ik dat er geen data van mijn boosters (die bedoeld zijn voor intern gebruik) ook het internet op gaat, en dan bijvoorbeeld naar TP-link. Al is het maar metadata over mijn surfgedrag.
Call me paranoid, maar je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn.
Weet iemand hier hoe het precies zit met dat registreren en wat de consequenties daarvan (kunnen) zijn ?
Groeten,
Hans
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik geef wel antwoord op je vraag, want zonder registratie kom je de App niet in en kan je hem ook niet beheren de 3 Deco's. Je kan zelf een willekeurig e-mail adres gebruiken, maar om de wifi van je modem naar de deco's over te zetten, heb je echt registratie nodig kijk maar. De onderste 3 heb je nodig om je Wifi te installeren en je Deco's tussen de 3 en 6 Meter te configureren. E-mail doen ze niks mee, is alleen voor de Deco's aan te melden, deze kan je niet zo inpluggen en klaar.
Dat kan wel bij de Smart Wifi Pods maar daarvoor heb je weer de Ziggo Smart App Nodig waar je Mijn Ziggo gegevens moet inloggen. Zo zit het in elkaar.
Nog even antwoord de registratie is voor jezelf, jij kan je eigen Surf gedrag zien, je kan mensen blokken, je kan alles naar eigen wens instellen en verdelen over de 3 Deco's, hier staat Ziggo volledig buiten, alleen dat ze het internet leveren, tevens ook met de Smart Wifi Pods zo, want ze mogen Privacy niet zomaar in App en je Wifi komen Zonder Toestemming van de klant. Registratie is geheel vrij en niemand behalve jij als gebruiker kan dit beheren. Mijn partner heeft ook de Deco App niet, ik regel alles in huis, en de dochter vab mijn Buurvrouw die op zolder slaapt heeft geen wifi die gebruikt mijn Deco omdat ie daar het sterkste signaal geeft maar ze kan niks met ons netwerk doen.
Klik op MEER
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Omdat je net zoals ik die ook de TP-Link Deco's M4 gebruik een registratie nodig hebt op e-mail adres zodat je de TP-Link App kan bedienen. Zonder registratie kan je geen gebruik maken van de App en ook niet van je TP-Link Deco's.
Als je meer wilt weten over de TP-Link Deco M4 dan kan je ook deze Leidraad lezen.
Leidraad voor TP Link DECO
Dank voor je antwoord, maar wat je zegt geef ik ook al aan in mijn bericht.
Ik snap dat je de app nodig hebt, alleen de registratie op email snap ik niet.
Je geeft helaas geen antwoord op de gestelde vraag.
Laat ik de vraag duidelijker stellen:
Als de app geregistreerd staat op mijn email adres, dan is het (theoretisch) mogelijk voor TP-link om bijvoorbeeld mijn surfgedrag te monitoren. Zij weten nl. welk serienummer/MAC adres gekoppeld is aan mijn email.
Ik zou me daar zorgen over kunnen maken.
Moet ik me zorgen maken, of niet ?
En zo nee, waarom niet ?
Juist om die reden, wil ik dat systeem niet, net zomin dat ik de Ziggo Wifi Pods niet wil, om dezelfde reden.
Hoe het precies zit kan ik verder niks over noemen wat de Deco set betreft.
Ik geef wel antwoord op je vraag, want zonder registratie kom je de App niet in en kan je hem ook niet beheren de 3 Deco's. Je kan zelf een willekeurig e-mail adres gebruiken, maar om de wifi van je modem naar de deco's over te zetten, heb je echt registratie nodig kijk maar. De onderste 3 heb je nodig om je Wifi te installeren en je Deco's tussen de 3 en 6 Meter te configureren. E-mail doen ze niks mee, is alleen voor de Deco's aan te melden, deze kan je niet zo inpluggen en klaar.
Dat kan wel bij de Smart Wifi Pods maar daarvoor heb je weer de Ziggo Smart App Nodig waar je Mijn Ziggo gegevens moet inloggen. Zo zit het in elkaar.
Nog even antwoord de registratie is voor jezelf, jij kan je eigen Surf gedrag zien, je kan mensen blokken, je kan alles naar eigen wens instellen en verdelen over de 3 Deco's, hier staat Ziggo volledig buiten, alleen dat ze het internet leveren, tevens ook met de Smart Wifi Pods zo, want ze mogen Privacy niet zomaar in App en je Wifi komen Zonder Toestemming van de klant. Registratie is geheel vrij en niemand behalve jij als gebruiker kan dit beheren. Mijn partner heeft ook de Deco App niet, ik regel alles in huis, en de dochter vab mijn Buurvrouw die op zolder slaapt heeft geen wifi die gebruikt mijn Deco omdat ie daar het sterkste signaal geeft maar ze kan niks met ons netwerk doen.
Klik op MEER
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.