1
Vraag
2
Reageer en help mee
Matisse86

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waarom moet ik regelmatig mijn wachtwoord invullen bij Outlook?

Beste community,

Enkele dagen geleden de nieuwe Outlook in Windows 11 geinstalleerd. 

Het vervelende is nu dat ik enkele keren per week bij het opstarten het IMAP/POP password in moet geven en het programma zich steeds opnieuw gaat installeren waarbij alle settings zoals tijdzone en datum format van de voorgaande sessies zijn verdwenen.

Ik heb mijn wachtwoord gecheck met de webmail versie en dit is identiek. Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat ik frequent het password in moet voeren?

B.v.d. Wim Dekker.

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75721Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22210Likes

Wat gebruik je precies?

POP of IMAP in Windows Outlook?

Matisse86
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hallo Bert,

Ik gebruik IMAP in de nieuwe Outlook i.v.m. Windows 11.

Wim D.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75721Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22210Likes

Dan zou de volgende werkwijze een mogelijke oplossing kunnen zijn:

Verwijder het account in Windows Outlook en maak een nieuwe met alleen je emailadres en wachtwoord, de rest van de instellingen krijgt Outlook automatisch van de Ziggo mailservers.

Matisse86
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Bert,

Dank voor je tip, maar dit heb ik al eens geprobeerd. Ik heb in de nieuwe Outlook mijn e-mail account verwijderd, gekozen voor "alleen van dit apparaat" en vervolgens Outlook afgesloten en toen opnieuw opgestart.

Dan start Outlook opnieuw op en vraagt om het imap/pop wachtwoord. 

Vervolgens kies ik bij Account om instellingen van de oude versie over te nemen.

Dan werkt alles weer normaal maar na enkele dagen (2-3) moet ik wederom het imap/pop wachtwoord invoeren en wordt Outlook opnieuw geinstalleerd.

Nog andere suggesties?

Gr. Wim.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75721Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22210Likes

@Matisse86 "Vervolgens kies ik bij Account om instellingen van de oude versie over te nemen."

De bedoeling van mijn tip is om alles te verwijderen en niets over te nemen uit je oude gegevens, want dan blijft het waarschijnlijk mis gaan.

Maak daarna een volledig nieuw account aan met alleen je emailadres en wachtwoord, de rest van de instellingen krijgt Outlook automatisch van de Ziggo mailservers.

Matisse86
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag  Bert,

Ik zal je opmerking ter harte nemen en alles opnieuw invullen.

Via een ander kanaal kreeg ik ook een typ om via het configuratie scherm bij gebruikers account een nieuwe mail account in te stellen. Is dat niet hetzelfde dan wat jij hierboven aangeeft ??

Gr. Wim

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75721Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22210Likes

@Matisse86 Het configuratiescherm is voor de Office Outlook (Microsoft 365) en niet voor Windows Outlook.

Heb zojuist nog even gekeken en heb beiden hier draaien.

Matisse86
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Bert,

Dank je, ik ga het even aanzien hoe het nu verder gaat. 

Gr. Wim

Ruud1

Level 4
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Of Thunderbird gebruiken😉

Steefb

Level 20
  • 15970Posts
  • 3000Oplossingen
  • 7348Likes

elke dag opnieuw inloggen in outlook bij @outlook.com accoun - Client software algemeen - GoT (tweak...

Is dus zeer waarschijnlijk  een microsoft probleem.

In bovengenoemd topic staat een nogal ingewikkelde engelstalige oplossing waarvan niet zeker of deze werkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75721Posts
  • 5170Oplossingen
  • 22210Likes

"Is dus zeer waarschijnlijk  een microsoft probleem."

Dan zou ik dat hier ook moeten hebben met Ziggo emailadressen, maar met geen van de 6 verbindingsproblemen met Windows Outlook en ik lees het verder ook niet.

Steefb

Level 20
  • 15970Posts
  • 3000Oplossingen
  • 7348Likes

@Bert  schreef:

"Is dus zeer waarschijnlijk  een microsoft probleem."

Dan zou ik dat hier ook moeten hebben met Ziggo emailadressen, maar met geen van de 6 verbindingsproblemen met Windows Outlook en ik lees het verder ook niet.

Als iedereen daar last van heeft wordt zoiets veel sneller gefixt.

Op tweakers staan wat meer meldingen van outlook inlog problemen maar het lijkt geen algemeen probleem te zijn. Het is niet abnormaal dat sommige issues maar bij een (zeer) beperkt aantal gebruikers optreden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic