Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Misschien iets om te proberen:
Ik heb in het verleden hetzelfde gehad, regelmatig de modem moeten resetten en toen maar eens een monteur laten komen.
Die heeft alles nagekeken en niets gevonden en vroeg toen of ik soms apparatuur van Siemens etc. met wifi had. Die wilden nog wel eens IP-verstoringen veroorzaken.
Ik had een Neff magnetron op de wifi. Daarvan de wifi uitgeschakeld en toen nooit meer problemen gehad.
Hi Tobias, dank je wel.
Wat antwoorden:
1) Bijlages bijgevoegd. Bij netwerk historie blijft maar "zandloper" draaien, dus die heb ik nog niet.
2) Router is op poort 1 van het modem aangesloten.
3) Ja klopt, dat was ook al in bridge modus. Zo stond het oude modem ook (voor 8 jaar).
4) Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal dat doen op het moment dat internet weer is uitgevallen.
Hi CPV, bedankt voor je antwoord. Ik heb geen andere apparatuur die ook een Wifi hebben.
Nu ook netwerk historie
De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed tot zeer goed. De historie is matig leesbaar, maar laat alleen de events zien van na de laatste reset. Wanneer je opnieuw traagheid/instabiliteit/uitval constateert, kun je dan eerst de gegevens uit het modem opnieuw verzamelen voordat je het modem opnieuw opstart en deze hier weer plaatsen? Je kunt ook op bijvoorbeeld ping.eu controleren of het IP-adres, zoals getoond op de pagina Beheer → Informatie nog bereikbaar is en zo ja, met welke latency.
Ik zal de gegevens opnieuw delen als het traag wordt.
Wel ping gegevens gedeeld.
Deze laat momenteel geen probleem zien.
Vandaag (20-1-2025) rond 1500 uur begon de traagheid weer. Rond 1720 info bepaald. Zie bijlages.
Alvast bedankt weer voor de hulp
Ik zie helaas opnieuw geen oorzaak voor de traagheid aan deze gegevens. Kun je ook testen op een apparaat direct op de router en op het modem, zonder andere aangesloten apparaten?
Hi @bertvdp10 - ik zie dat @tobiastheebe je afgelopen maandag nog een vraag heeft gesteld. Zou je hier naar kunnen kijken en inderdaad eens een test willen doen op een apparaat die rechtstreeks is verbonden met je modem zonder andere aangesloten apparaten?
Hi, excuus voor late antwoorden. Ik ga dat zeker doen op het moment dat het weer zich voordoet.
@CPV ik kwam erachter dat ik toch een TV met Wifi heb. Deze dit weekeinde uitgezet. Tot op heden lijkt alles het nog te doen
Goedemiddag @bertvdp10, het is alweer even geleden. Hoe gaat het op dit moment met de verbinding?
Goedemiddag Marco, de verbinding is nog steeds goed.
De veranderingen die ik heb doorgevoerd:
- Ziggo modem staat niet meer in bridge modus
- Ziggo modem geen Wifi netwerk
- Met Amplifi router staat in bridge modus (dit was eerst andersom)
- Wifi op de ene TV uitgezet
Wat fijn om te lezen dat het nog steeds goed gaat @bertvdp10.
Mocht er toch weer iets niet goed gaan, laat het ons dan direct weten! 😄
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.