Sjollebol

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waarom moet ik bij ziggo mail altijd opnieuw inloggen?

Als ik ziggo mail afsluit moet ik altijd opnieuw mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen, terwijl ik heb aangegeven äangemeld te willen blijven". Waarom is dit?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Eddie the Eagle Hmm, interessant. Stel je het apparaat dan ook in als 'vertrouwd apparaat'? Een ingesteld 'vertrouwd apparaat' blijft 3 maanden actief zodat je gedurende die 3 maanden, niet meer met een sms code hoeft in te loggen via dat apparaat. Je kunt apparaten tussentijds wel verwijderen. Als je - zonder het vertrouwde apparaat te verwijderen - binnen 3 maanden nog eens een code moet invullen, dan is het inderdaad niet zoals zou moeten.  Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Gooit je browser al je cookies weg, als je de browser afsluit?

Zo ja, dan zijn al die inlog cookies ook weg.

Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem; en eigenlijk alleen bij Ziggo (lees dit forum). Cookies worden niet verwijderd. Is echt irritant; bij alle andere websites blijf ik gewoon ingelogd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Vink je aangemeld blijven wel aan en log je niet zelf uit? 

 

Bert_0-1677577821447.png

 

Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Inderdaad @Bert ; die vink ik aan, ik log zelf niet actief uit maar toch moet ik telkens weer opnieuw inloggen. Vaak met verplichte 2-way-verification maar ook weer niet altijd.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Eddie the Eagle Op de community heb ik dat niet, bij MS Edge, zolang de browser active is. Uiteraard wel als ik de browser sluit.

Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

@Template ik gebruik Chrome maar ook op het forum moet ik altijd weer inloggen, in tegenstelling tot alle andere forums, daar blijf ik ahv cookies gewoon ingelogd.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Eddie the Eagle Probleem is Chrome, van alle Chromium browsers, is Chrome nu eenmaal de slechtste 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sjollebol, wat irritant dat je dit ervaart, goed dat je hier navraag naar doet! Je browser en je (cookies)-instellingen zijn hiervoor belangrijk, zoals ook @Bert aangeeft. Heb je dit nog gecheckt?

 

@Eddie the Eagle - Zelf ervaren we het ook, het lijkt sneller te gebeuren als er van netwerk is gewisseld (dus bijvoorbeeld op je telefoon als je van wifi naar 4G zou gaan), wat logisch kan zijn. Ervaar jij dit ook of heb je het bijvoorbeeld ook op een desktop?

 

(...)zolang de browser active is. Uiteraard wel als ik de browser sluit.

@Template Heb je je browser ingesteld dat hij de cache en cookies verwijdert, zodra je hem afsluit? Anders zou dit eigenlijk ook niet voor mogen komen.

Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Dank voor je reactie @Alex . Het is met name opvallend omdat dit probleem alleen op de Ziggo sites is, waaronder dit forum. Ik heb het verder nergens, maar als jullie het zelf ook ervaren ben ik dus niet alleen. Ik gebruik alleen Windows 10 laptops of virtual machines met Windows 10 en altijd Chrome als webbrowser. Met mijn telefoon doe ik verder niks op het forum. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder, @Eddie the Eagle! Heb je dit altijd al op de Community gehad of ervaar je sinds een bepaalde tijd dat je vaker bent uitgelogd?

Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Altijd gehad maar ik begin te vermoeden dat het te maken heeft met het feit dat ik inlog met Mijn Ziggo account. Er is ook nog een aparte forum login zo te zien; ik weet niet of dat het is. Hoe hebben anderen dit ?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dat is zeker mogelijk en wordt meegenomen in het onderzoek hiernaar, maar op dit moment is Mijn Ziggo de enige manier om een account aan te maken. Dat maakt het dus nog steeds iets wat we verder moeten uitpluizen. Het aanmaken van een account met alleen een e-mailadres was in het verleden een mogelijkheid.

Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Als toevoeging op dit topic. Wat me ook opvalt, is dat de 2-way verification (via telefoon) zeer onregelmatig is. Je kunt er eigenlijk geen peil op trekken of regelmaat in ontdekken. Ik weet niet of het te maken heeft met bovenstaand probleem maar meldt het maar even. Ik weet niet of ik de enige ben die dit ervaart (?). 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Eddie the Eagle Hmm, interessant. Stel je het apparaat dan ook in als 'vertrouwd apparaat'? Een ingesteld 'vertrouwd apparaat' blijft 3 maanden actief zodat je gedurende die 3 maanden, niet meer met een sms code hoeft in te loggen via dat apparaat. Je kunt apparaten tussentijds wel verwijderen. Als je - zonder het vertrouwde apparaat te verwijderen - binnen 3 maanden nog eens een code moet invullen, dan is het inderdaad niet zoals zou moeten.  Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 

Eddie the Eagle

Level 9
  • 333Posts
  • 5Oplossingen
  • 90Likes

Nou; zoals ik al aangaf is de sms-code heel onregelmatig en ik vink altijd de optie aan voor vertrouwd apparaat. Ik heb nu bv ingelogd zonder sms-code dus dat zal wel ok zijn. Waar het om gaat is dat ik niet ingelogd blijf terwijl ik ook hierbij altijd het onderstaande vinkje aanvink. Ik wordt er letterlijk altijd uitgegooid bij dit forum in tegenstelling tot alle andere sites waar ik wel ingelogd blijf.

 

EddietheEagle_0-1678982209794.png

 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

nog een aanvulling,

Ik logde gisteren in met mijn naam en ww en mijn vrouw krijgt op haar mobiel een code om in te vullen.

Terwijl ik nooit heb ingesteld dat ik twee weg  verificatie wil gebruiken.

Mijn vrouw trouwens ook niet....systeem vodafone-ziggo welke zoiets in de war aan het schoppen is?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@puppie De 2 weg verificatie wordt standaard bij iedereen aangezet als er een 06 nummer in je Mijn Ziggo staat.

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

@Bert dan gaat er bij ziggo iets mis, ik log net in en ga zonder tweede oke/vraag verder. ook geen pling bij mijn vrouw op haar mobiele telefoon.

Maar ik ben blij dat ik zonder tweede handeling zo verder kan. (niks aan prutsen dus)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@puppie Hier is het zo dat als je een keer hebt ingelogd via een apparaat, je de eerste tijd niet opnieuw de 2 weg verificatie krijgt, dat komt na een aantal weken weer naar voren.

Uitgelicht topic