Ik heb ongevraagd een nieuwe modem toegestuurd gekregen. Het is een WiFi smart modem. Met mijn telefoon en iPad kan ik wel op internet, maar met mijn laptop lukt het niet. Deze ziet het netwerk niet. Inmiddels heb ik mijn netwerk adapters opnieuw geïnstalleerd. Hij heeft de Intel(R) wireless N7260 die op 2.4 Gzh bandbreedte werkt. Vervolgens heb ik naar de kanaalinstelling van de modem gekeken. Deze stond zowel op 2.4 als 5 GHz ingesteld. Ik heb hem op alleen 2.4 GHz gezet, met modus 8011 b/G/n maar dit hielp niet. Mijn laptop ziet nog steeds het netwerk niet. Hoe kan dit probleem opgelost worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je een nieuwe Ziggo Sagemcom modem en lukt het niet om je (oudere) laptop/PC hiermee te verbinden, omdat die het netwerk van het nieuwe modem niet zien? Grote kans dat de driver van je wifi verouderd is. Lees verder hoe je dit mogelijk oplost:
1. Zoek een werkende update voor je wifidriver (zoals Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL )
2. Download het bestand voor de update (die van het voorbeeld vind je als "WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe")
3. Hiermee update je je driver en kan je weer verbinden met je nieuwe modem!
** Moderator: opmaak aangepast **
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En daar is weer het bekende probleem dat (oudere) PC/laptop's het signaal van het nieuwe Ziggo Sagemcom modem niet meer kunnen vinden.
In dit geval is de oplossing als het goed is een update van je Wifi Driver.
Zie ook dit onderwerp met dezelfde discussie met een zelfde type Intel Wifi adapter:
Na aansluiten nieuw Sagemcom modem verbindt laptop niet met wifi (Intel 7265/7260/3160 adapter)
Intel heeft alle oude downloads verwijderd dus moet je een (werkende!) update ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:
Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL
Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe
Hiermee wordt je driver geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.
Discussie link naar Intel forum waar honderden mensen met hetzelfde probleem zich meldden:
Intel Forum: Latest driver for intel dual band wireless-n 7260 Win 10 64bit
-------------------------------------------
You know, you could write a book about Intel's screwed up versioning schemes. What's most important to understand is that, because Intel bundles multiple drivers into each package, you have to be careful to keep package version numbers separate from driver version numbers.
In this case, as you can verify in WiFi_21.10.1_Release_Notes.docx, 18.33.17.1 is, in fact, the correct driver version number for the 7265 (Rev.C), 7260 and 3160 adapter families. What's important about the 21.10.1 package is that this is the last package that will contain a driver for the 7265 (Rev.C), 7260 and 3160 adapters; all subsequent packages did not include this driver.
Hope this helps,
...S
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat voor een laptop. Merk en type.
Je kan ook eens kanaal optimalisatie uitzetten. En dan de 2.4 op kanaal 1, 6 of 11 te zetten.
Je kunt proberen om de nieuwste driver voor de Wireless-N 7260 te downloaden van de site van de fabrikant (zoek op jouw type laptop of het serienummer daarvan), deze installeren en controleren of de SSID daarna wel zichtbaar is voor de laptop.
Beste is een UTP kabel naar je modem trekken en in de 1ste of 2e Lan Poort doen vanaf je Laptop
Dan ga je naar http://192.168.178.1 of http://192.168.100.1
Pasword staat op kaartje of Modem wachtwoord wat je hebt ingesteld.
Ga dan naar Geavanceerde Instellingen > Draadloos > Draadloos Signaal > Beveiliging
Ga dan naar de optie Draadloos signaal en zet de Ziggo Smart Wifi Kanaal optimalisatie aan
Klik op Opslaan.
Ga dan naar de optie Beveiliging deze staat onder Draadloos en kies Firewall en stel deze zo in.
Ga nu naar de optie DCHP en zorg dat deze servers zo staan:
En kijk bij UPnP of deze staat uitgeschakeld.
Als je dit zo instelt, herstart je modem door hem even via Beheer dan Herstart Modem, of de stekker even er uit en na 30 seconde er weer in.
Kijken of je Laptop dan wel wilt verbinden.
Soms wil het ook wel eens helpen het Gastennetwerk inschakelen, dat je dan wel kan verbinden
Lukt het niet, reset je Modem dan even door de reset knop in te drukken dan configuratie weer opnieuw te doen. zoals in mijn onderste post.
Hi @Beaufort!
Wat vreemd dat je geen verbinding krijgt met je nieuwe modem! Ik zie dat andere topic-gebruikers al wat advies hebben gegeven hierover, heb je daar wat aan gehad? We horen graag van je of het geluk is ja of nee!
Mijn laptop ziet inderdaad wel de netwerken van de buren.
Bedankt voor alle tips. Ik heb ze geprobeerd, maar helaas heeft niets geholpen. Vervolgens heb ik met Ziggo gebeld en die nog geprobeerd om het signaal te optimaliseren. Helaas hielpt dit ook niet.
Ik heb een Lenovo yoga 2 pro laptop. Dit is een wat smallere laptop, waardoor er ook geen caox kabel inpast. Dus die optie helpt ook niet. De laptop is op zich 10 jaar oud maar werkt nog helemaal prima. Ik heb Lenovo opgebeld om advies te vragen. Zij denken dat de software van deze laptop te oud is om te kunnen communiceren met de software van de nieuwe wifi smart modem. Updaten kan niet. Je zou dan dus weer een oudere modem moeten nemen of een nieuwe laptop moeten kopen. Gezien ik totaal niet om de nieuwe modem had gevraagd en mijn internet prima werkte heb ik Ziggo terug gebeld. Ze gaan nu proberen om mijn oude modem te reactiveren. Het is nog maar de vraag of dit kan, maar daar hopen we wel heel erg op.
Een coaxkabel gaat ook nooit passen 😁 Een netwerkkabel wel.
Dan zou je zoiets moeten aanschaffen
https://www.amazon.nl/Ethernet-Adapter-Gigabit-BYEASY-Bedraad/dp/B088TH9J89
Of zoiets:
https://www.coolblue.nl/product/824982/tp-link-archer-t3u.html
Toch zie ik dit vaker gebeuren met dat nwe Modem dat oudere Laptops er niet mee kunnen verbinden.
Mijn Laptop heeft ook geen kabel aansluiting maar ik heb een USB Ethernet aansluiting gekocht, dan kan je gewoon de kabel er in en via modem en USB
of wat @S4R aangeeft. Kan zijn dat je Wifi Adapter stuk is, en dan ziet wel netwerken maar kan je niet connecten.
Ja, mijn laptop ziet wel de netwerken van de buren.
De door Lenovo aangeboden driver voor de netwerkadapter dateert van 2015, dus ik denk niet dat dit het probleem gaat oplossen, maar je kunt het alsnog proberen. Als alternatief kun je voor een USB/Wi-Fi-adapter kijken.
Heb je een nieuwe Ziggo Sagemcom modem en lukt het niet om je (oudere) laptop/PC hiermee te verbinden, omdat die het netwerk van het nieuwe modem niet zien? Grote kans dat de driver van je wifi verouderd is. Lees verder hoe je dit mogelijk oplost:
1. Zoek een werkende update voor je wifidriver (zoals Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL )
2. Download het bestand voor de update (die van het voorbeeld vind je als "WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe")
3. Hiermee update je je driver en kan je weer verbinden met je nieuwe modem!
** Moderator: opmaak aangepast **
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En daar is weer het bekende probleem dat (oudere) PC/laptop's het signaal van het nieuwe Ziggo Sagemcom modem niet meer kunnen vinden.
In dit geval is de oplossing als het goed is een update van je Wifi Driver.
Zie ook dit onderwerp met dezelfde discussie met een zelfde type Intel Wifi adapter:
Na aansluiten nieuw Sagemcom modem verbindt laptop niet met wifi (Intel 7265/7260/3160 adapter)
Intel heeft alle oude downloads verwijderd dus moet je een (werkende!) update ergens anders vandaan halen zoals bijvoorbeeld hier:
Tous Les Drivers: Intel Wi-Fi Drivers 3160/7260/7265 21.10.1 WHQL
Download van die site (Mirror 2) het bestand WiFi_21.10.1_Driver64_Win10.exe
Hiermee wordt je driver geüpdate en zal je het WiFi signaal weer kunnen vinden als het goed is.
Discussie link naar Intel forum waar honderden mensen met hetzelfde probleem zich meldden:
Intel Forum: Latest driver for intel dual band wireless-n 7260 Win 10 64bit
You know, you could write a book about Intel's screwed up versioning schemes. What's most important to understand is that, because Intel bundles multiple drivers into each package, you have to be careful to keep package version numbers separate from driver version numbers.
In this case, as you can verify in WiFi_21.10.1_Release_Notes.docx, 18.33.17.1 is, in fact, the correct driver version number for the 7265 (Rev.C), 7260 and 3160 adapter families. What's important about the 21.10.1 package is that this is the last package that will contain a driver for the 7265 (Rev.C), 7260 and 3160 adapters; all subsequent packages did not include this driver.
Hope this helps,
...S
Deze kabel zou misschien een oplossing kunnen zijn? Maar ik weet niet of hij dan op die manier wel met die nieuwere software uit de voeten kan?
Mijn laptop kan wel connecten met het internet op mijn werk. Het probleem is dat hij het hele netwerk niet ziet.
@Doman Ik had het zelfde probleem. Na installatie van het zwarte modem op alle apparaten internet behalve op mijn laptop die het netwerk ook niet zag. Heel veel geprobeerd en ik was inmiddels radeloos. Tot ik deze post tegenkwam. Binnen een minuut had ik alles weer aan de praat. Heel hartelijk dank!
@Sanderfv schreef:@Doman Ik had het zelfde probleem. Na installatie van het zwarte modem op alle apparaten internet behalve op mijn laptop die het netwerk ook niet zag. Heel veel geprobeerd en ik was inmiddels radeloos. Tot ik deze post tegenkwam. Binnen een minuut had ik alles weer aan de praat. Heel hartelijk dank!
Top! 😀
Mooi dat je het hebt kunnen oplossen.
Jammer alleen dat Ziggo hier nog steeds geen extra sticky/tip voor in hun voorlichting zet.
Want dit probleem keert steeds weer regelmatig terug natuurlijk.
Je moet dan maar weer net tegen deze topics aanlopen en/of de handigheid hebben om het te kunnen oplossen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.