Ik probeer van thuis uit remote in te loggen op een KPN-modem op het tennispark EN daarnaast een applicatie te starten op de server van de blaashal via poort 8081. (Werkt lokaal wel!!)
Remote inloggen werkt in eerste instantie wel. Maar alle tientallen pogingen op verschillende tijdstippen niet.
Wat heb ik gedaan.
LET OP!!! Een andere applicatie (toegangssysteem) gestart die toegang heeft tot het netwerk op het tennispark. Die werkt perfect!!! Dus je zou zeggen het contact is er of zou ik daar in een cache op een externe server uitkomen?!
De besturing van de baanverlichting werkt ook van thuis uit of remote vanaf mijn telefoon.
DUS HELP!!!! Want KPN weet het niet en Ziggo stuurt me naar de community. Helpdesk wist niet eens of mijn IPv4 adres (NU 84.25.... WAS eerst 83.84.....) wel/niet klopt als zijnde het externe adres.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik snap hem niet helemaal. Je hebt het over je externe IP-adres waar je niet zeker van bent, of dat veranderd zou zijn. Dat is eenvoudig op te vragen via https://watzijnmijnips.nl
Kennelijk is dit van belang omdat er een filter op de inkomende poorten staat van het Tennispark/KPN business aansluiting.
Tevens blijkt dat je om één of andere reden NORD VPN hebt aanstaan. Nergens voor nodig, en daarmee zit je natuurlijk op weer een ander en vast ook dynamisch extern IP. De time outs in de traceroutes onderweg zijn niet relevant. De pings vanaf het Ziggo modem gebruiken je VPN uiteraard niet en laten dus een andere route zien.
Ik zie nogal wat gefilterde en open poorten op 31.149.219.17 en kan met een deel ook wel verbinden ( de ongefilterde) .
Dus: Welke IPs heb je nu gewhitelist op het tennispark om te mogen connecten? En strookt dat wel met je eigen IP? Die VPN moet je weglaten denk ik.
Beste moderator,
graag dit bericht met screen dumps verwijderen. Per abuis zijn daar ip-adressen getoond. Oplossing was het uitzetten van de extra beveiliging op het KPN modem. Was door de KPN helpdesk weer aangezet, na mijn eerste gelukte inlog poging.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ervaar je nog steeds problemen als je de whitelist op jouw IPv4-adres (84.25.x.y) tijdelijk verwijdert? Indien gewenst kan ik dan vanaf hier ook even testen. Mogelijk conflicteert VPN nog, bij een traceroute naar 31.149.x.y zou je geen datapacket.com hosts moeten zien met VPN uitgeschakeld.
Het is handig om testen met de Test-NetConnection cmdlet in PowerShell, gebruik onderstaande commando:
Test-NetConnection -ComputerName 31.149.███.██ -Port 8080
Ik snap hem niet helemaal. Je hebt het over je externe IP-adres waar je niet zeker van bent, of dat veranderd zou zijn. Dat is eenvoudig op te vragen via https://watzijnmijnips.nl
Kennelijk is dit van belang omdat er een filter op de inkomende poorten staat van het Tennispark/KPN business aansluiting.
Tevens blijkt dat je om één of andere reden NORD VPN hebt aanstaan. Nergens voor nodig, en daarmee zit je natuurlijk op weer een ander en vast ook dynamisch extern IP. De time outs in de traceroutes onderweg zijn niet relevant. De pings vanaf het Ziggo modem gebruiken je VPN uiteraard niet en laten dus een andere route zien.
Ik zie nogal wat gefilterde en open poorten op 31.149.219.17 en kan met een deel ook wel verbinden ( de ongefilterde) .
Dus: Welke IPs heb je nu gewhitelist op het tennispark om te mogen connecten? En strookt dat wel met je eigen IP? Die VPN moet je weglaten denk ik.
En je weet toch wel dat je hier op het ziggo forum bent en niet op het kpn forum.
maakt de server waar je op inlogt gebruikvan een Ziggo internetverbinding ?
of wat heeft het probleem met Ziggo te maken ?
Beste moderator,
graag dit bericht met screen dumps verwijderen. Per abuis zijn daar ip-adressen getoond. Oplossing was het uitzetten van de extra beveiliging op het KPN modem. Was door de KPN helpdesk weer aangezet, na mijn eerste gelukte inlog poging.
Beste ik wist mijn ip-adres wel maar was verbaast dat het veranderd was. Voorheen stond er WAN-ip. Nu staat er IPv4 adres. WEL raar dat de Ziggo helpdeskmedewerker 10 minuten nodig had om het adres te bevestigen dat ik gevonden had in de instellingen....
Klopt maar het lijkt/leek een samenspel tussen Ziggo en KPN instellingen. Vandaar de vraag. En KPN zegt:"zoek het zelf maar uit of betaal voorrijdkosten etc."
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.