Vraag
Reacties
Oplossing
GreyFox
Level 2

Waarom kan ik regelmatig niet remote inloggen op een KPN-modem?

Ik probeer van thuis uit remote in te loggen op een KPN-modem op het tennispark EN daarnaast een applicatie te starten op de server van de blaashal via poort 8081. (Werkt lokaal wel!!)

Remote inloggen werkt in eerste instantie wel. Maar alle tientallen pogingen op verschillende tijdstippen niet.

 

Wat heb ik gedaan.

  1. Op de KPN Experia Box V10 remote management ingesteld voor mijn externe/WAN ip-adres en poort 8080 aangegeven.
  2. Thuis inloggen via 31.149......:8080 (hey lukt eerste keer! Het werkt. Daarna niet meer)
  3. Ping naar 31.149.....prima response (Zie bijlages)
  4. tracert naar 31.149......(zie bijlages) mmmmm teveel time outs
  5. Norton VPN uitgeschakeld -> helpt niet
  6. Windows Firewall uitgeschakeld -> helpt niet
  7. LET OP!!!! Extern IP-adres is veranderd sinds nieuwe modem is geplaatst!!!! Dus dat nieuwe adres uiteraard gebruikt op de KPN Experia Box V10!!! -> helpt niet, ja alleen bij de 1x inloggen

 

LET OP!!! Een andere applicatie (toegangssysteem) gestart die toegang heeft tot het netwerk op het tennispark. Die werkt perfect!!! Dus je zou zeggen het contact is er of zou ik daar in een cache op een externe server uitkomen?!

De besturing van de baanverlichting werkt ook van thuis uit of remote vanaf mijn telefoon.

 

DUS HELP!!!! Want KPN weet het niet en Ziggo stuurt me naar de community. Helpdesk wist niet eens of mijn IPv4 adres (NU 84.25.... WAS eerst 83.84.....) wel/niet klopt als zijnde het externe adres.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok
Level 17

Ik snap hem niet helemaal. Je hebt het over je externe IP-adres waar je niet zeker van bent, of dat veranderd zou zijn. Dat is eenvoudig op te vragen via https://watzijnmijnips.nl

 

Kennelijk is dit van belang omdat er een filter op de inkomende poorten staat van het Tennispark/KPN business aansluiting.

Tevens blijkt dat je om één of andere reden NORD VPN hebt aanstaan. Nergens voor nodig, en daarmee zit je natuurlijk op weer een ander en vast ook dynamisch extern IP. De time outs in de traceroutes onderweg zijn niet relevant. De pings vanaf het Ziggo modem gebruiken je VPN uiteraard niet en laten dus een andere route zien.

 

Ik zie nogal wat gefilterde en open poorten op 31.149.219.17 en kan met een deel ook wel verbinden ( de ongefilterde) .

 

Dus: Welke IPs heb je nu gewhitelist op het tennispark om te mogen connecten? En strookt dat wel met je eigen IP? Die VPN moet je weglaten denk ik.

 

Bekijk in context

Uitgelicht
GreyFox
Level 2
Topicstarter

Beste moderator,

graag dit bericht met screen dumps verwijderen. Per abuis zijn daar ip-adressen getoond. Oplossing was het uitzetten van de extra beveiliging op het KPN modem. Was door de KPN helpdesk weer aangezet, na mijn eerste gelukte inlog poging.

1 Kudos
7 Reacties 7
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ervaar je nog steeds problemen als je de whitelist op jouw IPv4-adres (84.25.x.y) tijdelijk verwijdert? Indien gewenst kan ik dan vanaf hier ook even testen. Mogelijk conflicteert VPN nog, bij een traceroute naar 31.149.x.y zou je geen datapacket.com hosts moeten zien met VPN uitgeschakeld.

 

Het is handig om testen met de Test-NetConnection cmdlet in PowerShell, gebruik onderstaande commando:

 

Test-NetConnection -ComputerName 31.149.███.██ -Port 8080

0 Kudos
efok
Level 17

Ik snap hem niet helemaal. Je hebt het over je externe IP-adres waar je niet zeker van bent, of dat veranderd zou zijn. Dat is eenvoudig op te vragen via https://watzijnmijnips.nl

 

Kennelijk is dit van belang omdat er een filter op de inkomende poorten staat van het Tennispark/KPN business aansluiting.

Tevens blijkt dat je om één of andere reden NORD VPN hebt aanstaan. Nergens voor nodig, en daarmee zit je natuurlijk op weer een ander en vast ook dynamisch extern IP. De time outs in de traceroutes onderweg zijn niet relevant. De pings vanaf het Ziggo modem gebruiken je VPN uiteraard niet en laten dus een andere route zien.

 

Ik zie nogal wat gefilterde en open poorten op 31.149.219.17 en kan met een deel ook wel verbinden ( de ongefilterde) .

 

Dus: Welke IPs heb je nu gewhitelist op het tennispark om te mogen connecten? En strookt dat wel met je eigen IP? Die VPN moet je weglaten denk ik.

 

puppie
Level 17

En je weet toch wel dat je hier op het ziggo forum bent en niet op het kpn forum.

 

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

maakt de server waar je op inlogt gebruikvan een Ziggo internetverbinding ? 

of wat heeft het probleem met Ziggo te maken ?

0 Kudos
GreyFox
Level 2
Topicstarter

Beste moderator,

graag dit bericht met screen dumps verwijderen. Per abuis zijn daar ip-adressen getoond. Oplossing was het uitzetten van de extra beveiliging op het KPN modem. Was door de KPN helpdesk weer aangezet, na mijn eerste gelukte inlog poging.

GreyFox
Level 2
Topicstarter

Beste ik wist mijn ip-adres wel maar was verbaast dat het veranderd was. Voorheen stond er WAN-ip. Nu staat er IPv4 adres. WEL raar dat de Ziggo helpdeskmedewerker 10 minuten nodig had om het adres te bevestigen dat ik gevonden had in de instellingen....

 

0 Kudos
GreyFox
Level 2
Topicstarter

Klopt maar het lijkt/leek een samenspel tussen Ziggo en KPN instellingen. Vandaar de vraag. En KPN zegt:"zoek het zelf maar uit of betaal voorrijdkosten etc."