Ik heb gisteren mijn modem geïnstalleerd met de optie backup bewaren vanaf het oude ziggomodem.
Internet en wifi werken nu (via deco)
Alleen mijn gehele Hue systeem is nu onbruikbaar. De app van Hue geeft aan dat de Bridge geïnstalleerd is, alleen kan ik geen lampen vinden (14 stuks!)
Ik denk dat het met een instelling te maken heeft, maar ik wordt er gek van!
Wie heeft er een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je HUE bridge zal een nieuw ip adres hebben gekregen na het installeren van het nieuwe modem.
Kijk in het modem bij dhcp leases (verbonden apparaten) welk ip adres de hue bridge nu heeft en zet die vast (reserveer) dat mac/ip adres bij dhcp reserveringen zodat het ip niet meer zal veranderen want anders blijf je dingen instellen.
Ga dan in de hue app naar instellingen en vervolgens naar Mijn Hue systeem en vul daar handmatig het zojuist gereserveerde ip adres in van de hue bridge.
Daarna zou het weer moeten werken.
Nope. Ook geen resultaat. De server van Signify (remote access) heeft van buitenaf... geen toegang tot de Hue Bridge.
Maar toen ging er een lampje branden! Het derde lampje op de bridge brandt niet, dus geen toegang tot het www. Ik heb de bridge gereset. Kreeg al keurig een mailtje van Philips Signify dat de bridge ontkoppeld was van mijn account. Opnieuw verbinding laten maken door de apps te laten zoeken naar de bridge en dit te bevestigen door een druk op de ronde knop op de bridge. Ineens ging het derde lampje ook weer branden. En zie daar:
Ieder geval bedankt voor het meedenken. Bleek uiteindelijk niet nodig, maar goed. Fijne dagen!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zal proberen @Welmoed ik heb zelf ook slimme stekkers die lampen aanzetten.
Als je inlogt in je modem met de bekende http://192.168.178.1 password of http://192.168.100.1
Ga naar Geavanceerde instellingen en kies als eerst Beveiliging en dan Firewall
Zet je Firewall zoals hier staat. Als dit is gedaan ga je naar opslaan en dan volgende tabblad.
Zet bij UPnP even vinkje op ingeschakeld, en sla op en herstart je modem, daarna de Philips Hue neem aan dat dit de Basis station is. Modem duurt circa 15/30 minuten.
Als alles goed is zal de Philips Hue nu wel te zien zijn in de IP lijst bij Tabblad verbonden apparaten, en zou de Philips Hue nu instelbaar moeten zijn.
Als je IP Adres ziet, ga je naar tabblad DHCP en komt een lijst met weer apparaten en daar klik je op Philips Hue, dan beneden zie je volgende
Voorbeeld onderaan: Dit is mijn WD MyCloud via IP te benaderen.
Hier komt jou ip adres van de Philips gereserveerd en dan zou alles moeten werken.
Nu komt het belangrijkste als alles is ingesteld, log je weer in je modem, ga dan naar Geavanceerde Instellingen en Kies weer de UPnP en zet nu het vinkje uit en herstart je modem.
Je HUE bridge zal een nieuw ip adres hebben gekregen na het installeren van het nieuwe modem.
Kijk in het modem bij dhcp leases (verbonden apparaten) welk ip adres de hue bridge nu heeft en zet die vast (reserveer) dat mac/ip adres bij dhcp reserveringen zodat het ip niet meer zal veranderen want anders blijf je dingen instellen.
Ga dan in de hue app naar instellingen en vervolgens naar Mijn Hue systeem en vul daar handmatig het zojuist gereserveerde ip adres in van de hue bridge.
Daarna zou het weer moeten werken.
Ik ga ermee aan de slag, ik had al wel de firewall gecheckt. Alleen het tabblad daarna niet gevonden.
Ik had ook al de Hue bridge gereset. Maar dat hielp dus niet.
Ik ga er mee aan de slag en laat het even weten!
Bedankt zover!
Bedankt voor de uitvoerige beschrijving. Ik ga hiermee aan de gang! Ik zal het eerst even printen en erbij houden 😉
Ik zal dit als aanvulling meenemen.
Ik ging er gemakshalve van uit dat met de backup van het oude ziggo modem er geen verschil zou moeten zijn qua herkenning. Niet dus.
Nee helaas instellingen gaan verloren.
Als eerste moet je ervoor zorgen dat je HUE bridge een vast ip adrs houd dat regel je in de dhcp bij mac/ip reservering.
Het IP adres dat je daar instelt kun je in de hue app handmatig invoeren bij instellingen > bridge instellingen. Daarna zou alles weer moeten werken en blijven werken.
Voorbeeld:
Beste @Dave ,
Ik heb jouw stappenplan opgevolgd, maar zowel de Hue-app zelf als iConnectHue kunnen vanaf een 4G/5G-netwerk of op een ander wifi-netwerk geen verbinding maken met mijn Hue-bridge. IP adres is gereserveerd in DHCP (zoals zoveel stand-alone apparatuur hier in het netwerk)... beide apps kunnen niet verbinden met de bridge. Herstart ik het modem even, dan lukt het wel... maar niet voor lang. Dit probleem had ik niet met de Connectbox Giga v1 (altijd vindbaar van welk netwerk ook), wel sinds wij de Giga v2 hebben, de Sagemcom. Uitzetten (als test) van de firewall helpt ook niet. Zodra ik wifi weer inschakel op mijn iPhone heb ik _direct_ weer verbinding met de bridge. Dus ergens gaat het niet goed... van buitenaf.
Wat nu?
Wat gebeurt er in je modem de UPnP aanzet dan modem herstart en daarna weer Philips Hue connect met wifi als dat lukt de UPnP weer uitzetten.
Nope. Ook geen resultaat. De server van Signify (remote access) heeft van buitenaf... geen toegang tot de Hue Bridge.
Maar toen ging er een lampje branden! Het derde lampje op de bridge brandt niet, dus geen toegang tot het www. Ik heb de bridge gereset. Kreeg al keurig een mailtje van Philips Signify dat de bridge ontkoppeld was van mijn account. Opnieuw verbinding laten maken door de apps te laten zoeken naar de bridge en dit te bevestigen door een druk op de ronde knop op de bridge. Ineens ging het derde lampje ook weer branden. En zie daar:
Ieder geval bedankt voor het meedenken. Bleek uiteindelijk niet nodig, maar goed. Fijne dagen!
Fijn dat je weer verbinding hebt en e.e.a. weer werkt.
Maar niet voor het een of het ander en slechts als aanvullende info bedoeld: mijn HUE bridge heeft helemaal geen internet verbinding het derde led brand nooit bij mij. Ik heb ook (nog) geen account bij HUE en toch werkt alles bij mij zelfs als er geen Internet beschikbaar zou zijn.
En dan moet je ook nog weten dat mijn HUE Bridge en mijn mobiele telefoons en tablets met de HUE apps in aparte netwerken zitten IOT en WLAN2.
Voor remote access gebruik ik een VPN server op mijn netwerk waar ik onderweg met mijn mobiel op inlog en dan werkt het HUE spul zonder dat ik cloud services nodig heb van HUE.
Enige dat nodig is bij mij is dat de HUE app verbinding kan maken met de bridge.
Ik persoonlijk wil zo min als mogelijk verbindingen met buiten mijn netwerk als het niet strikt noodzakelijk is.
Af en toe moet de bridge of smart devices een upgrade krijgen alleen dan zet ik een kiertje naar internet open.
Daarvoor houd ik deze website in de gaten zodra ik zie dat hier een update is dan zet ik de firewall op een kier voor de HUE Bridge en laat hem zijn ding doen daarna gaat het HUE netwerk weer achter de firewall op slot.
@Random schreef:
Fijn dat je weer verbinding hebt en e.e.a. weer werkt.
Maar niet voor het een of het ander en slechts als aanvullende info bedoeld: mijn HUE bridge heeft helemaal geen internet verbinding het derde led brand nooit bij mij. Ik heb ook (nog) geen account bij HUE en toch werkt alles bij mij zelfs als er geen Internet beschikbaar zou zijn.
Het ging mij echt om 'remote access' en dat werkt nu. Via mijn eigen netwerk werkte het sowieso wel en aangezien ik geen gescheiden netwerken gebruik, moest het gewoon op deze manier (dus ook van buitenaf bereikbaar) en die voldoet keurig voor ons. Zo heeft een ieder wel zijn of haar eigen beweegredenen.
Plaatje bij het verhaal... op eerste kerstdag werkt het ook nog steeds 🙂
Ik heb gisteren wel alle lampen en schema's opnieuw moeten toevoegen en instellen (logisch, bridge was ontkoppeld van account), maar dat bleek sneller klaar te zijn dan ik vooraf dacht. 'Schedules' zijn ook weer zoals het hoort... deze was voor 87% gevuld... nu weer keurig 32%. Voorlopig hoef ik nog geen tweede bridge.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.