Beste Community,
Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe Modem (Connectbox V2) gekregen van Ziggo.
Ik heb diverse Nest producten in gebruik (Thermostaat, Camera's, Rookmelders).
Helaas kan ik de Nest Protect Rookmelders niet meer verbinden met WiFi.
|
Oud |
Nieuw |
Modem |
Ubee EVW serie |
Connectbox V2 / Sagemcom (zwart) |
1x Nest Thermostaat |
V |
V |
2x Nest Cam Indoor |
V |
V |
3x Nest Protect V2 (batterij) |
V |
X |
Ik heb volgende dingen al geprobeerd, zonder resultaat:
Nu vond ik op de site van Google onderstaande mogelijke oplossingen.
Zo ook een specifiek stuk m.b.t. IPV6. Dit heb ik nog niet geprobeerd.
Kan iemand me helpen de Nest Protects weer te verbinden met WiFi?
Groetjes uit Limburg,
Pio
Opgelost! Ga naar oplossing.
hoi @Pio1982,
Heb je de oude WiFi netwerk instellingen overgenomen in het nieuwe modem?
Dan even de 5Ghz WiFi uitzetten en de domotica laten verbinden 👍
Succes,
Bam
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
hoi @Pio1982,
Heb je de oude WiFi netwerk instellingen overgenomen in het nieuwe modem?
Dan even de 5Ghz WiFi uitzetten en de domotica laten verbinden 👍
Succes,
Bam
Hallo Bam,
Bedankt voor de reactie.
Nee, ik heb de modem volledig opnieuw geïnstalleerd.
Ik had 5Ghz uitzetten al eens geprobeerd. Werkte destijds niet.
Ik ga het vanavond nog eens proberen.
Groeten,
Pio
Helaas. 5 GHz uitzetten is geen oplossing.
Ik blijf een foutmelding krijgen.
Opgelost! Werkte tocht middels 2.4 GHz voorstel. Bedankt Bam! 🙂
Het probleem waarom het eerst niet werkte, was dat de Ziggo SmartWifi App in de achtergrond de 5GHz frequentie weer activeerde.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.