Vraag
Reacties
Oplossing
paul.raps
Level 2

Waarom is poort 25 intern geblokkeerd?

Ik heb sinds 2 juli 2025 een nieuw modem van Ziggo gekregen.

In mijn oude modem kon ik mail ontvangen verstuurd over port 2525 door een eigen apparaatje met 4G Internet link, in mijn Ziggo modem kon ik Port Forwarding instellen:
inkomend port 2525
doorsturen naar port 25 op intern IP adres van (alleen ontvangende) mail server.

In het nieuwe modem kan ik NIET meer forwarden naar intern port 25.
Voor de duidelijkheid: Mijn ALLEEN ONTVANGENDE mail server heeft GEEN configuratie om te versturen, dat kan hij dus niet, dat wil ik niet en dat mag hij ook niet.

Vraag: hoe krijg ik nu toch intern port 25 communicatie werkend ?

Bij voorbaat dank voor het meedenken  🙂

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20

Bij het SmartWifi modem is inderdaad een aantal poorten, waaronder 25, niet in te stellen voor port forwarding, dezelfde poorten worden globaal op het Ziggo-netwerk geblokkeerd. Je kunt de mailserver op poort 2525 laten luisteren en dit als interne poort instellen in de port forwarding rule.

Bekijk in context

0 Kudos
1 Reactie 1
tobiastheebe
Level 20

Bij het SmartWifi modem is inderdaad een aantal poorten, waaronder 25, niet in te stellen voor port forwarding, dezelfde poorten worden globaal op het Ziggo-netwerk geblokkeerd. Je kunt de mailserver op poort 2525 laten luisteren en dit als interne poort instellen in de port forwarding rule.

0 Kudos