Beste Ziggo,
Sinds een week is de wifi heel slecht. Na enkele seconden stop deze constant en wordt de verbinding tijdelijk verboden. Dit gaat constant zo door. Erg lastig omdat mijn 3 oudste kinderen afgelopen week toetsweek hadden en afhankelijk zijn van online studeren. Uiteindelijk hebben ze hun 4G gebruikt om te leren.
Wellicht kunnen jullie ons helpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Beste Tobias,
Bijgaande wat foto's.
Ik heb een Tp link modem bekabeld aangesloten. Dit is al 5 jaar zo en nooit geen problemen. Wifi geeft ook probleem met bekabelde apparaten. Ook heb ik sinds een jaar 2 wifipods in huis, maar heb niet het idee dat die meerwaarde hebben. Controle modem van Ziggo gaf aan dat het signaal rondom de modem heel slecht is.
Een filmpje kijken op internet of programma gemist via de mediabox is bijna niet meer mogelijk. Hij stopt om de zoveel seconden.
Bijgaande wat foto's.
Hopelijk kun je mij snel helpen.
het signaal ziet er goed uit, de tp-link is een apparaat uit 2013 en kan problemen geven. test eens op alleen de wifi van het modem (dus de witte van ziggo). ook het modem is al licht verouderd, maar ik verdenk eerder de tp-link router.
beiden apparaten ook al eens opnieuw opgestart?
"Controle modem van Ziggo gaf aan dat het signaal rondom de modem heel slecht is. " waar heb je dit precies gezien?
De POA-01-B + IEC/F-kabel groen/rood naar het modem kunnen het beste vervangen worden door een POA-254/POA-550/TPS-258 + F/F-kabel rood/rood. Ik zie alleen een minimale instraling van 5G uplink in de downstream. De zin "Wifi geeft ook probleem met bekabelde apparaten." is tegenstrijdig.
Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter POA-01-B), opnieuw opstarten en nogmaals testen?
Tp link router heb ik afgekoppelt. Zelfde probleem. Ik zag volgens mij bij de zelftest dat het signaal rondom het modem slecht is.
Ik kan de groene kabel niet rechtreeks aansluiten op het modem. Groene draad loopt in het AOP. Is het probleem verholpen met een nieuwe kabel en AOP en waar kan ik deze dan bestellen en brengt dat kosten voor mij met zich mee?
Moet ik ook een nieuwe modem? Inmiddels geeft het ook de nodige problemen als ik opnames via de mediabox bekijk. Geeft dan aan dat er geen internet verbinding meer is. Overigens is het probleem het grootst als er meerdere mensen thuis op internet zitten. Hopelijk hebt u om op kort termijn een oplossing.
Van slecht signaal op het modem is voor zover vanaf hier te zien geen sprake. Je kunt de splitter (POA-01-B) van het AOP halen en vervolgens het modem met de groen/rood-kabel op het AOP aansluiten. Dit om de binnenhuisinstallatie uit te sluiten. Het AOP is in orde en hoeft niet te worden vervangen, ik doelde op de POA-01-B. Een modem swap naar de Sagemcom F3896 is inderdaad ook het overwegen waard omdat de huidige Compal CH7465 op leeftijd begint te raken.
HI @Fam Voet,
Ik zie dat @tobiastheebe je al een flink eind op weg heeft geholpen, super! Kon je wat met zijn tips omtrent de aansluiting binnenshuis? Ik kan uiteraard zoals Tobias ook aangeeft alvast je een nieuw modem toezenden en zodra je het modem hebt aangesloten dat je dan laat weten hoe het ervoor staat?
Beste Roland,
Het zou mooi zijn als je de modem alvast opstuurt Hopelijk helpt dit het probleem oplossen. Ondanks dat Thobias wat tips heeft gegeven is het probleem niet opgelost. Het lijkt alleen maar erger te worden. Ik snap ook niet wat hij bedoeld met splitter van de AOP halen, dat zit muurvast en groen/rode kabel zie ik nergens. Maar wellicht ben ik geen goede techneut.
Om de splitter van het AOP te halen moet je het schroefje losdraaien. Let op: daarmee komt ook de afdekplaat van het AOP los. De groen/rood-kabel is de kabel waarmee het modem is aangesloten (groene en rode ring om connectors).
Hi @Fam Voet,
Geen enkel probleem! Ik heb inmiddels het verzoek ingediend je een nieuw modem toe te sturen, laat je weten wanneer je hem binnen hebt en of het gelukt is met de installatie?
Beste Tobias,
Het is gelukt. Ik heb het idee dat de wifi zeker beter is als de modem rechtstreeks op de AOP is aangesloten. Helaas is niet iedereen thuis dus weet niet hoe het is als iedereen gebruik maakt van de wifi, maar ga er vanuit dat het probleem deels of geheel hier ligt. Welke splitter en kabel moet ik vervangen en waar kan ik deze bestellen?
Goedemiddag @Fam Voet, ik zie dat het modem al een tijdje in gebruik is. Hoe bevalt het tot nu toe? Is de verbinding inmiddels stabiel?
Ik heb geen melding gehad van de laatste reactie van Fam Voet of deze over het hoofd gezien. De POA-01-B + IEC/F-kabel groen/rood naar het modem kunnen het beste vervangen worden door een POA-254/POA-550/TPS-258 + F/F-kabel rood/rood.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.