Hallo ik heb nieuwe zwarte modum en de nodige wifi poes de snelheid in mijn tuin is nog 166 mbps heel tevreden ban ik daarmee alleen sinds ongeveer drie dagen starten alle sites slecht op. Erg langzaam… ik heb mijn iPhone en mijn iPad al eens helemaal uitgezet en opnieuw opgestart maar het probleem blijft. Ook mijn buurmeisje zegt dat haar sites sneller opstarten dus het ligt bij ons. Ik begrijp hier niets van.
Overal in huis stabiele wifi? Wij regelen het! Met het krachtige SmartWifi modem en zoveel wifi-versterkers als dat jij nodig hebt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik gebruik de zeskantige wifopods ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de snelheid die ik heb en zelfs bij de laatste pod nog goede snelheid over. Maar het laden van de internet sites gaat langzamer dan ik gewend ben. Ik heb zojuist even de snelheid van mijn modem getest en die geeft ruim 500 mbps dus dat gaat prima de tv stoort niet alles loopt goed alleen het laden van de sites duurt.
De coaxinstallatie ziet er redelijk goed uit, maar er zijn verbeterpunten. De binnenhuisinstallatie kan op dit moment storen op het modem. De POA 01-UPC (splitter) + groen/rood-kabel naar het modem zouden door een POA-550 + F/F-kabel rood/rood vervangen moeten worden, de lege F connector op tap 1 van de versterker door een afsluitweerstand, de kabel op tap 4 van een nieuwe F connector. Mijn advies is om hiervoor een monteursafspraak aan te vragen via de chat.
Verder kijk ik nog uit naar antwoord op mijn overige eerdere vragen. Je kunt trouwens alle foto's en gegevens in dezelfde reactie plaatsen.
Fijn te horen dat mijn aansluiting beter kan… ik begrijp je vragen niet helemaal
wat ik wel snap is …. dat ik niet in mijn modem kan ik heb het geprobeerd maar ik ben mijn wachtwoord kwijt.
wel is internet om de een of andere reden inmiddels weer sneller.
ik had vooral problemen met het opstarten van een nieuwe site dat gaat nu inmiddels weer beter.
oh ik kon inmiddels ook weer in mijn router kijken. En ik gebruik geen bekabelde verbinding dus op die vraag kan ik geen antwoord geven.
Kun je laten weten welke vragen onduidelijk zijn? Dan licht ik deze graag toe. Het modemwachtwoord vind je op het label aan de onderzijde van het modem. Tenzij je het wachtwoord zelf hebt gewijzigd moet je hiermee kunnen inloggen op de webinterface.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Bedankt, dit is zeker bruikbaar. De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed tot zeer goed. De historie laat alleen zien dat OFDMA (D3.1 upstream) niet optimaal presteert. De downloadsnelheid is momenteel zowel direct op de modemrouter als op jouw iPad in orde en conform abonnment als dit Internet XXL is.
Mijn advies blijft een monteursafspraak om de coaxinstallatie te optimaliseren.
Super dankjewel ik moet zeggen dat het in,iddels wel weer goed werk heel raar soms zomaar opeens even slecht. Maar fijn dat je even hebt willen kijken ik ga met mijn coax aansluiting aan de gang.
Ik snap dat je raar opkijkt als je wifi-verbinding ineens veel trager was dan je gewend bent. Mooi om te zien dat je samen met @tobiastheebe een uitgebreide analyse hebt gedaan.
Ik begrijp dat de verbinding nu wel weer goed werkt. Houd het de komende weken maar even in de gaten. Als het opnieuw voorkomt kun je een monteur laten inplannen zoals @tobiastheebe adviseerde. We laten je topic hier nog even open staan dus mochten er updates zijn, dan lezen we ze hier graag.
Blijft natuurlijk wel dat Tobias adviseerde mijn splitter voor tv een afspraak te maken in de chat. Ik heb begrepen dat dat niet optimaal werkt. En dus de snelheid van mijn internet tegenwerkt.
ik heb er niet veel verstand van maar ik wil hier inderdaad wel graag bij geholpen worden.
Hoe pak ik dat aan?
Bijvoorbaat dank Cathy Gruben
Dit kan inderdaad problemen geven, @Gruben. Zal ik een monteur voor je inplannen die de aansluiting komt vervangen?
Ja heel graag laat maar weten.
Top @Gruben! Staat nu ingepland voor woensdag 16-07-2025 tussen 08:00 en 11:00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je de afspraak in mijn Ziggo wijzigen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.