Vraag
Reacties
Gruben
Level 3

Waarom is mijn wifi sinds enkele dagen traag?

Hallo ik heb nieuwe zwarte modum en de nodige wifi poes de snelheid in mijn tuin is nog 166 mbps heel tevreden ban ik daarmee alleen sinds ongeveer drie dagen starten alle sites slecht op. Erg langzaam… ik heb mijn iPhone en mijn iPad al eens helemaal uitgezet en opnieuw opgestart maar het probleem blijft. Ook mijn buurmeisje zegt dat haar sites sneller opstarten dus het ligt bij ons. Ik begrijp hier niets van.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geniet altijd van zorgeloze wifi met de wifi garantie

Overal in huis stabiele wifi? Wij regelen het! Met het krachtige SmartWifi modem en zoveel wifi-versterkers als dat jij nodig hebt.

Ontdek onze Wifi Garantie

Direct naar de ServiceScan

16 Reacties 16
tobiastheebe
Level 20
  • Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van de hoofdaansluiting (het AOP) in de meterkast of woonkamer, inclusief (een) eventuele splitter(s) en/of signaalversterker?
  • Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen van de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie op de pagina Geavanceerde instellingen → Hulpmiddelen → Netwerk status?
  • Welke resultaten zie je op vodafoneziggo.realspeed.samknows.com?
  • Ervaar je ook traagheid op ethernet (bekabelde verbindingen)?
  • Welk type SmartWifi pods gebruik je precies?
0 Kudos
Gruben
Level 3
Topicstarter

Ik gebruik de zeskantige wifopods ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de snelheid die ik heb en zelfs bij de laatste pod nog goede snelheid over. Maar het laden van de internet sites gaat langzamer dan ik gewend ben. Ik heb zojuist even de snelheid van mijn modem getest en die geeft ruim 500 mbps dus dat gaat prima de tv stoort niet alles loopt goed alleen het laden van de sites duurt. 

0 Kudos
Gruben
Level 3
Topicstarter

image.jpg

0 Kudos
Gruben
Level 3
Topicstarter

image.jpg

0 Kudos
Gruben
Level 3
Topicstarter

image.jpg

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

De coaxinstallatie ziet er redelijk goed uit, maar er zijn verbeterpunten. De binnenhuisinstallatie kan op dit moment storen op het modem. De POA 01-UPC (splitter) + groen/rood-kabel naar het modem zouden door een POA-550 + F/F-kabel rood/rood vervangen moeten worden, de lege F connector op tap 1 van de versterker door een afsluitweerstand, de kabel op tap 4 van een nieuwe F connector. Mijn advies is om hiervoor een monteursafspraak aan te vragen via de chat.

 

  • Kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter) en controleren of de stabiliteit verbetert?
  • Kun je alle opties behalve 'Firewallbeveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall?

Verder kijk ik nog uit naar antwoord op mijn overige eerdere vragen. Je kunt trouwens alle foto's en gegevens in dezelfde reactie plaatsen.

Gruben
Level 3
Topicstarter

Fijn te horen dat mijn aansluiting beter kan… ik begrijp je vragen niet helemaal 

wat ik wel snap is …. dat ik niet in mijn modem kan ik heb het geprobeerd maar ik ben mijn wachtwoord kwijt.

wel is internet om de een of andere reden inmiddels weer sneller.

ik had vooral problemen met het opstarten van een nieuwe site dat gaat nu inmiddels weer beter.

oh ik kon inmiddels ook weer in mijn router kijken. En ik gebruik geen bekabelde verbinding dus op die vraag kan ik geen antwoord geven.

 

 

IMG_0798.pngIMG_0799.pngIMG_0800.pngIMG_0801.pngIMG_0803.pngIMG_0802.pngIMG_0804.pngIMG_0805.pngIMG_0806.pngIMG_0807.pngIMG_0808.png

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Kun je laten weten welke vragen onduidelijk zijn? Dan licht ik deze graag toe. Het modemwachtwoord vind je op het label aan de onderzijde van het modem. Tenzij je het wachtwoord zelf hebt gewijzigd moet je hiermee kunnen inloggen op de webinterface.

0 Kudos
Gruben
Level 3
Topicstarter

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20

Bedankt, dit is zeker bruikbaar. De actuele downstream/upstream-waarden zijn goed tot zeer goed. De historie laat alleen zien dat OFDMA (D3.1 upstream) niet optimaal presteert. De downloadsnelheid is momenteel zowel direct op de modemrouter als op jouw iPad in orde en conform abonnment als dit Internet XXL is.

 

Mijn advies blijft een monteursafspraak om de coaxinstallatie te optimaliseren.

Gruben
Level 3
Topicstarter

Super dankjewel ik moet zeggen dat het in,iddels wel weer goed werk heel raar soms zomaar opeens even slecht. Maar fijn dat je even hebt willen kijken ik ga met mijn coax aansluiting aan de gang.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Ik snap dat je raar opkijkt als je wifi-verbinding ineens veel trager was dan je gewend bent. Mooi om te zien dat je samen met @tobiastheebe een uitgebreide analyse hebt gedaan. 

 

Ik begrijp dat de verbinding nu wel weer goed werkt. Houd het de komende weken maar even in de gaten. Als het opnieuw voorkomt kun je een monteur laten inplannen zoals @tobiastheebe adviseerde. We laten je topic hier nog even open staan dus mochten er updates zijn, dan lezen we ze hier graag. 

0 Kudos
Gruben
Level 3
Topicstarter

Blijft natuurlijk wel dat Tobias adviseerde mijn splitter voor tv een afspraak te maken in de chat. Ik heb begrepen dat dat niet optimaal werkt. En dus de snelheid van mijn internet tegenwerkt. 

Gruben_0-1751788909274.jpeg


ik heb er niet veel verstand van maar ik wil hier inderdaad wel graag bij geholpen worden.

Hoe pak ik dat aan?

Bijvoorbaat dank Cathy Gruben 

 

0 Kudos
Krista
Community Moderator
Community Moderator

Dit kan inderdaad problemen geven, @Gruben. Zal ik een monteur voor je inplannen die de aansluiting komt vervangen?

0 Kudos
Gruben
Level 3
Topicstarter

Ja heel graag  laat maar weten.

0 Kudos
Krista
Community Moderator
Community Moderator

Top @Gruben! Staat nu ingepland voor woensdag 16-07-2025 tussen 08:00 en 11:00 uur. Mocht dit niet uitkomen, dan kun je de afspraak in mijn Ziggo wijzigen.