Goede avond, sinds half augustus heb ik een geüpgraded abonnement (1000mbit) icm een nieuwe smartwifi modem (zwart). Sinds de nieuwe modem is aangesloten ervaar ik issues met de stabiliteit van het netwerk. De modem hangt in de meterkast en is direct, zonder splitter, op de aop aangesloten. Vanuit de meterkast ligt een nieuwe cat6 kabel naar een netgear gigabit switch waarop o.a mijn main deco m4 hangt. Een speedtest op mijn wifi is redelijk (rond 400 mbit) maar videostreaming is vaak niet goed. Ik las elders op het forum dat mijn aop waarschijnlijk vervangen had moeten worden ivm de hogere snelheid. Ik heb nu de aop op de foto hangen. Kan ik in de modem zien of mijn verbinding wellicht hapert? En moet dit aop vervangen worden voor een goede werking?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja, die aop moet vervangen worden. Die had ik ook en toen ik laatst dat zwarte modem kreeg had ik ook last van een mindere verbinding. De aop die je nu hebt schijnt gevoelig te zijn voor 4g/5g instraling..
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ja, die aop moet vervangen worden. Die had ik ook en toen ik laatst dat zwarte modem kreeg had ik ook last van een mindere verbinding. De aop die je nu hebt schijnt gevoelig te zijn voor 4g/5g instraling..
Je kunt door hierachter te klikken op de link morgen een afspraak maken voor een installatiemonteur: Bestel de installatiemonteur (ziggo.nl)
Het AOP is een DIO-01, hoewel dit type inderdaad wat ouder is en strikt genomen ongeschikt voor het huidige type modem, zou je hierdoor nog geen instabiliteit mogen ervaren.
@Dommels2010 schreef:
Jij had een TRAS-1000.
Houd er rekening mee dat de Deco M4's hoe dan ook niet meer dan 500~600 Mbps doorgeven. Om optimaal gebruik te kunnen maken van de downloadsnelheid die je huidige abonnement biedt heb je dus betere access points nodig, bij voorkeur met Wi-Fi 6. In het dagelijks gebruik is echter geen verschil merkbaar tussen 400 en 1000 Mbps.
Controleer ook of de Deco's in AP mode geconfigureerd zijn via Meer → Geavanceerd → Bewerkingsmodus in de app.
@Tobias, wat is precies het verschil tussen een DIO-01 en de TRAS-1000?
Als ik ze Google zie ik geen verschil.
De TRAS-1000 is tot 862 MHz getest, de DIO-01 tot 1 GHz. De laatste is tevens beter afgeschermd tegen instraling.
Bedankt voor de reacties, ik zal een monteur afspraak aanvragen. De deco's staan uiteraard in AP modus.
Dankzij de supersnelle service van ziggo hangt er een nieuw aop in de meterkast. Tot nu toe lijkt de verbinding veel stabieler te zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.